Test: VW Scirocco R-Line - wysoka cena indywidualności

Obraz
Źródło zdjęć: © Jakub Wielicki

Chociaż nikt nie ma wątpliwości, że jest to Volkswagen, to Niemcom udało się zrobić z niego wyjątkowe auto. Aby Scirocco był jeszcze bardziej wyjątkowy i bardziej sportowy w katalogu pojawił się pakiet R-Line.

Obraz
© (fot. Jakub Wielicki)

Magiczna literka R u miłośników marki budzi silne emocje. Działa podobnie jak M z BMW czy RS z Audi. Jest synonimem sportu i niesamowitych wrażeń oraz osiągów. Do tego auta z tym symbolem, wyglądają naprawdę drapieżnie i zadziornie. Nie inaczej jest z pakietem stylistycznym R-Line. Istnieje tylko jedna różnica. Zamiast 265 koni pod maską, pakiet można kupić do każdego dostępnego, nawet najsłabszego silnika.

Chętni zazdrosnych spojrzeń młodzież i znacznej części polskich kierowców mogą wybrać jeden z dwóch pakietów R-Line. Pakiet "Exterieur" za 6 620 zł, obejmujący jedynie upiększenia karoserii oraz, droższy pakiet Plus+Exterieur, za 9 650 zł. W ten drugi zostało wyposażone właśnie auto testowe. Lista dodatków jest dość długa i obejmuje siedemnastocalowe obręcze Mallory, opony 235/45 R17, obniżony przedni i tylny zderzak, przyciemniane tylne klosze lamp, spoiler dachowy w kolorze nadwozia oraz w logo R-Line. Droższy pakiet obejmuje również uspotrowienie wnętrza. Producent oferuje niesamowicie wygodne, nawet trasie, sportowe fotele, sportową skórzaną kierownicę ze spłaszczoną dolną częścią, aluminiowe nakładki na pedały oraz czarną podsufitkę. Niezapomniano też o logo R-Line. Trafiło na kierownicę i zagłówki przednich foteli. Sporo tego wszystkiego, ale i cena nie mała

Obraz
© (fot. Jakub Wielicki)

Jak jeździ nowe Scirocco? Dobrze znana płyta podłogowa z Golfa szóstej generacji, w połączeniu z obniżonym środkiem ciężkości, zawieszeniem ze zmienną twardością oraz skróconym rozstawem kół nie zaskakuje. Wszystko jest tak dobrze zestrojone, że aż nudne. Samochód prowadzi się dosłownie jak po sznurku. Nawet przy dużych prędkościach Scirocco nie ma problemu z utrzymaniem toru jazdy.

Układ kierowniczy jest precyzyjny, a auto bez wahania spełnia nawet najbardziej wymyślne zachcianki kierowcy. Ten jeżeli przesadzi, to w odpowiednim momencie, chociaż czasem zbyt nachalnie z pomocą przyjdzie kontrola trakcji. Jeśli pod maską mamy 2-litrowy silnik TFSI o mocy 210 KM z 280 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a to wszystko jest połączone ze skrzynią DSG, to całość spisuje się nawet lepiej niż dobrze.

Obraz
© (fot. Jakub Wielicki)

Jak z jest z komfortem? Podobnie jak z jazdą. Pomimo tego, że wnętrze pomieści jedynie czwórkę pasażerów, to nikt nie powinien narzekać na ciasnotę. Jedynie z tyłu, z powodu zwężającej się karoserii, można poczuć się nieco klaustrofobicznie. Niektórzy narzekają również na wykończone twardym plastikiem wnętrze tylnych zagłówków. Malkontenci powiedzą zapewne, że ciężko się wysiada oraz, że próg załadunku 312-litrowego bagażnika jest zbyt wysoki, ale to nie ma zupełnie znaczenia. Przecież nie
dla bagażnika i wygodnego wsiadania kupujemy takie auto.

Volkswagen, podobnie jak siostrzana firma Audi, postanowił wprowadzić do swojej oferty pakiet stylizacyjny. Czy to dobre posunięcie? Scirocco z pewnością wygląda znacznie lepiej i ciekawiej, jednak cena ponad 120 tys. zł to nieco dużo jak tylko za upiększone auto. Za podobne pieniądze można przecież kupić prawdziwą wersję R, która ma aż o 60 KM więcej i znacznie więcej charakteru.

WP: Jakub Wielicki

"Volkswagen Scirocco R-Line 2.0 TSI DSG" - DANE TECHNICZNE

Typ silnika "benzynowy, turbo, R4"
Pojemność silnika cm3 "1 984"
Moc KM / przy obr./min "210/ 5 300 - 6 000"
Maksymalny moment obrotowy Nm / przy obr./min. "280/ 1 750 - 5 000"
Skrzynia biegów null
Prędkość maksymalna km/h "238"
Przyspieszenie (0-100 km/h) s "6,9"
Zużycie paliwa:
Dane producenta (miasto/trasa/średnie) "10/ 6/ 7,5"
Dane z testu (miasto/trasa/średnie) "b.d./ b.d./ 9"
Pojemność bagażnika min./max. / l "312/ 1 006"
Wymiary (dł./szer./wys.) mm "4 256/ 1 810/ 1 404"
Cena wersji podstawowej w zł "105 840"
Cena testowanego modelu w zł "133 360"
Plusy null
Minusy null
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła