Projektując nadwozie nowej odmiany Superba, Skodzie udało się uniknąć stylistycznej porażki za jaką można uznać kształt tylnej części wersji sedan. Superb Combi ma zrównoważone proporcje i wygląda o niebo lepiej. Jej największy atut - przepastny bagażnik - kryje się za elektrycznie podnoszoną tylną klapą.
Od tego rodzaju samochodów oczekujemy przede wszystkim walorów praktycznych. Pod tym względem Skodę Superb można tylko chwalić. Bagażnik ma pojemność 633 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń - aż 1865. Do znanych z Audi Avant aluminiowych szyn można zamontować aluminiową przegrodę, siatkę lub elastyczny pas do mocowania bagażu. Na plastikowych haczykach w bocznych ściankach można powiesić siatki z zakupami. Próg załadunku jest niski, znajduje się 600 mm nad ziemią.
Zawieszenie wersji kombi bazuje na rozwiązaniach, zastosowanych w podwoziu sedana. Zmiany poczyniono jednak w tylnej osi, aby zwiększyć ładowność i szerokość przestrzeni bagażowej.
<a href="http://moto.wp.pl/skoda-superb-combi-6062074438849153g">TU ZNAJDZIESZ ZDJĘCIA TESTOWANEJ SKODY SUPERB COMBI</a>
Ma bagażnik większy niż VW Passat Variant, Ford Mondeo Turnier, Toyota Avensis Wagon, Opel Insignia Tourer, Citroen C5 Combi, Honda Accord Tourer, Subaru Legacy Combi, Audi A6 Avant i BMW 5 kombi.
Powstaje pytanie: czy ktoś oferuje większy bagażnik niż Skoda? Odpowiedź brzmi: tak, to Mercedes E kombi, ale nie dostaniemy go za mniej niż 170 000 zł, podczas gdy najtańsza Skoda Superb Combi kosztuje 83 000 zł i może poszczycić się bogatym wyposażeniem.
Podłoga i ściany bagażnika mają idealnie płaski kształt, co dodatkowo zwiększa możliwość przewozu dużych przedmiotów.
Pomyślano nawet o takich drobiazgach jak diodowa lampka oświetlająca wnętrze bagażnika, którą można zdemontować i użyć jako latarki. W razie konieczności wymiany koła można ją przytwierdzić do karoserii z pomocą magnetycznego uchwytu. Sterowana przyciskiem w desce rozdzielczej i zdalnie otwierana pilotem tylna klapa wymaga dopłaty.
Optymalnym rozwiązaniem dla nowego kombi wydaje się być jednostka 1.8 TSI, oferująca moc 160 KM i maksymalny moment obrotowy 250 Nm (przy 1500-4500 obr./min.). W duecie z nią może, tak jak w tym przypadku, pracować siedmiobiegowa skrzynia DSG, która zapewnia sprint do setki w 8,6 sekundy oraz prędkość maksymalną 218 km/h. W naszym teście ta jednostka spalała średnio 10 litrów benzyny na 100 km, ale w mieście na krótkich dystansach, pokonywanych na „zimnym silniku” potrafiła wypić nawet 14 litrów.
<a href="http://moto.wp.pl/skoda-superb-combi-6062074438849153g">TU ZNAJDZIESZ ZDJĘCIA TESTOWANEJ SKODY SUPERB COMBI</a>
W kategoriach: komfort i ilość miejsca jest niezrównana. Zwłaszcza pod względem przestrzeni dla nóg pasażerów na tylnej kanapie. W wersji podstawowej Skoda Superb z tym silnikiem kosztuje 90 200 zł. W najdroższej wersji wyposażenia cena rośnie do 119 900 zł. Za 7-stopniową skrzynię DSG trzeba dopłacić 9 800 zł.
Ma mnóstwo miejsca dla pasażerów, ogromny bagażnik, dynamiczny silnik, znakomicie radzi sobie z polskimi drogami i dobrze się prowadzi. Czy trzeba czegoś więcej? Chyba tylko niższej ceny. Superb Combi to kolejny dowód na to, że przeciwnicy Skody powinni odrzucić uprzedzenia, związane z zielonym logo na masce.
WP: Marek Wieliński
"Test samochodu: Skoda Superb Combi" - DANE TECHNICZNE
Typ silnika | null |
Pojemność silnika cm3 | "1 798" |
Moc KM / przy obr./min | "160 / 4 500 - 6 200" |
Maksymalny moment obrotowy Nm / przy obr./min. | "250 / 1 500 - 4 500 " |
Skrzynia biegów | "7-biegowa DSG" |
Prędkość maksymalna km/h | "218" |
Przyspieszenie (0-100 km/h) s | "8,6" |
Zużycie paliwa: | |
Dane producenta (miasto/trasa/średnie) | "10,7 / 6,7 / 8,2" |
Dane z testu (miasto/trasa/średnie) | "10,2 - 14,4 / 7,6 / 8,5" |
Pojemność bagażnika min./max. / l | "633 / 1 865" |
Wymiary (dł./szer./wys.) mm | "4 838 / 1817 / 1510" |
Cena wersji podstawowej w zł | "83 000" |
Cena testowanego modelu w zł | "129 700" |
Plusy | null |
Minusy | null |