Skoda Superb Combi

None

Obraz

/ 25Supersize me

Obraz
© Marek Wieliński

Projektując nadwozie nowej odmiany Superba, Skodzie udało się uniknąć stylistycznej porażki za jaką można uznać kształt tylnej części wersji sedan.

/ 25Supersize me

Obraz
© Marek Wieliński

Superb Combi ma zrównoważone proporcje i wygląda o niebo lepiej.

/ 25Supersize me

Obraz
© Marek Wieliński

Jej największy atut - przepastny bagażnik - kryje się za elektrycznie podnoszoną tylną klapą.

/ 25Supersize me

Obraz
© Marek Wieliński

Bagażnik ma pojemność 633 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń - aż 1865.

/ 25Supersize me

Obraz
© Marek Wieliński

Od tego rodzaju samochodów oczekujemy przede wszystkim walorów praktycznych. Pod tym względem Skodę Superb można tylko chwalić.

/ 25Supersize me

Obraz
© Marek Wieliński

Do znanych z Audi Avant aluminiowych szyn można zamontować aluminiową przegrodę, siatkę lub elastyczny pas do mocowania bagażu. Na plastikowych haczykach w bocznych ściankach można powiesić siatki z zakupami.

/ 25Supersize me

Obraz
© Marek Wieliński

Próg załadunku jest niski, znajduje się 600 mm nad ziemią.

/ 25Supersize me

Obraz
© Marek Wieliński

Zawieszenie wersji kombi bazuje na rozwiązaniach, zastosowanych w podwoziu sedana.

/ 25Supersize me

Obraz
© Marek Wieliński

Zmiany poczyniono jednak w tylnej osi, aby zwiększyć ładowność i szerokość przestrzeni bagażowej.

10 / 25Supersize me

Obraz
© Marek Wieliński

Ma bagażnik większy niż VW Passat Variant, Ford Mondeo Turnier, Toyota Avensis Wagon, Opel Insignia Tourer, Citroen C5 Combi, Honda Accord Tourer, Subaru Legacy Combi, Audi A6 Avant i BMW 5 kombi.

11 / 25Supersize me

Obraz
© Marek Wieliński

Powstaje pytanie: czy ktoś oferuje większy bagażnik niż Skoda? Odpowiedź brzmi: tak, to Mercedes E kombi, ale nie dostaniemy go za mniej niż 170 tys. zł, podczas gdy najtańsza Skoda Superb Combi kosztuje 83 tys. zł i może poszczycić się bogatym wyposażeniem.

12 / 25Supersize me

Obraz
© Marek Wieliński

Podłoga i ściany bagażnika mają idealnie płaski kształt, co dodatkowo zwiększa możliwość przewozu dużych przedmiotów.

13 / 25Supersize me

Obraz
© Marek Wieliński

Pomyślano nawet o takich drobiazgach jak diodowa lampka oświetlająca wnętrze bagażnika, którą można zdemontować i użyć jako latarki. W razie konieczności wymiany koła można ją przytwierdzić do karoserii z pomocą magnetycznego uchwytu.

14 / 25Supersize me

Obraz
© Marek Wieliński

Sterowana przyciskiem w desce rozdzielczej i zdalnie otwierana pilotem tylna klapa wymaga dopłaty.

15 / 25Supersize me

Obraz
© Marek Wieliński

Optymalnym rozwiązaniem dla nowego kombi wydaje się być jednostka 1.8 TSI, oferująca moc 160 KM i maksymalny moment obrotowy 250 Nm (przy 1500-4500 obr./min.).

16 / 25Supersize me

Obraz
© Marek Wieliński

W naszym teście ta jednostka spalała średnio 10 litrów benzyny na 100 km, ale w mieście na krótkich dystansach, pokonywanych na „zimnym silniku” potrafiła wypić nawet 14 litrów.

17 / 25Supersize me

Obraz
© Marek Wieliński

W duecie z benzynowym silnikiem 1.8 TSI może, tak jak w tym przypadku, pracować siedmiobiegowa skrzynia DSG.

18 / 25Supersize me

Obraz
© Marek Wieliński

Zapewnia sprint do setki w 8,6 sekundy oraz prędkość maksymalną 218 km/h

19 / 25Supersize me

Obraz
© Marek Wieliński

W kategoriach: komfort i ilość miejsca jest niezrównana.

20 / 25Supersize me

Obraz
© Marek Wieliński

Zwłaszcza pod względem przestrzeni dla nóg pasażerów na tylnej kanapie.

21 / 25Supersize me

Obraz
© Marek Wieliński

W wersji podstawowej Skoda Superb z silnikiem 1.8 TSI kosztuje 90 200 zł.

22 / 25Supersize me

Obraz
© Marek Wieliński

W najdroższej wersji wyposażenia cena rośnie do 119 900 zł. Za 7-stopniową skrzynię DSG trzeba dopłacić 9 800 zł.

23 / 25Supersize me

Obraz
© Marek Wieliński

Ma mnóstwo miejsca dla pasażerów, ogromny bagażnik, dynamiczny silnik, znakomicie radzi sobie z polskimi drogami i dobrze się prowadzi.

24 / 25Supersize me

Obraz
© Marek Wieliński

Czy trzeba czegoś więcej? Chyba tylko niższej ceny.

25 / 25Supersize me

Obraz
© Marek Wieliński

Superb Combi to kolejny dowód na to, że przeciwnicy Skody powinni odrzucić uprzedzenia, związane z zielonym logo.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła