Trwa ładowanie...

TATA Pixel: Indyjska propozycja dla Europy

TATA Pixel: Indyjska propozycja dla EuropyŹródło: zdjęcie producenta
d1fyoc7
d1fyoc7

Na salonie samochodowym w Genewie firma TATA pokazała swój nowy, koncepcyjny model o nazwie Pixel. Jest to mały samochód miejski zaprojektowany z myślą o rynku europejskim. W odróżnieniu od słynnego modelu Nano, nowa propozycja hinduskiego producenta ma być zdecydowanie lepiej wyposażona i dostosowana do gustu klientów ze starego kontynentu.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Pixel ma nieco ponad trzy metry długości i mieści cztery osoby. Ważną zaletą w mieście jest zdolność do manewrowania i parkowania przy promieniu zawracania wynoszącym zaledwie 2,6m. Możliwe jest to dzięki układowi Zero Turn drive, z przekładnią umożliwiającą zmianę kierunku napędzania tylnych kół. Oznacza to, że zewnętrzne koło tylne obraca się do przodu, wewnętrzne do tyłu, natomiast koła przednie są jednocześnie skręcane o wyjątkowo duży kąt.

Za niskie zużycie paliwa - 3,4l/100km w cyklu mieszanym - odpowiada turbodoładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1,2l, umieszczony w tylnej części samochodu. Dodatkowo Pixel posiada aerodynamiczną sylwetkę, opony o niskim oporze toczenia, technologię start-stop oraz inteligentny systemem ładowania akumulatora.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Wzorem innych producentów, firma TATA przedstawiła w modelu Pixel zintegrowany system łączności (nazwany "My TATA Connect"). Pozwala on na integrację z wieloma funkcjami pojazdu za pomocą tabletu bądź smartfona. Samochód jest wyposażony w dotykowy ekran, który pozwala na kontrolę nad systemem multimedialnym, układem klimatyzacji, a także umożliwia monitorowanie najważniejszych parametrów pojazdu. Dodatkowo połączenie z Internetem pozwala na dostęp do najnowszych informacji, czy możliwość słuchania ulubionej muzyki.

Model Pixel ma być kolejnym modelem na rynku europejskich samochodów miejskich. Niewielkie wymiary, przestronność i ekologia mają być jego głównymi zaletami. Wydaje się, że takie rozwiązanie może dużo bardziej przypaść do gustu klientom w Europie, niż proste do bólu Nano, które nie odniosło spodziewanego rynkowego sukcesu.

mz

d1fyoc7
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1fyoc7
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj