Na salonie samochodowym w Genewie firma TATA pokazała swój nowy, koncepcyjny model o nazwie Pixel. Jest to mały samochód miejski zaprojektowany z myślą o rynku europejskim. W odróżnieniu od słynnego modelu Nano, nowa propozycja hinduskiego producenta ma być zdecydowanie lepiej wyposażona i dostosowana do gustu klientów ze starego kontynentu.
Pixel ma nieco ponad trzy metry długości i mieści cztery osoby. Ważną zaletą w mieście jest zdolność do manewrowania i parkowania przy promieniu zawracania wynoszącym zaledwie 2,6m. Możliwe jest to dzięki układowi Zero Turn drive, z przekładnią umożliwiającą zmianę kierunku napędzania tylnych kół. Oznacza to, że zewnętrzne koło tylne obraca się do przodu, wewnętrzne do tyłu, natomiast koła przednie są jednocześnie skręcane o wyjątkowo duży kąt.
Za niskie zużycie paliwa - 3,4l/100km w cyklu mieszanym - odpowiada turbodoładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1,2l, umieszczony w tylnej części samochodu. Dodatkowo Pixel posiada aerodynamiczną sylwetkę, opony o niskim oporze toczenia, technologię start-stop oraz inteligentny systemem ładowania akumulatora.
Wzorem innych producentów, firma TATA przedstawiła w modelu Pixel zintegrowany system łączności (nazwany "My TATA Connect"). Pozwala on na integrację z wieloma funkcjami pojazdu za pomocą tabletu bądź smartfona. Samochód jest wyposażony w dotykowy ekran, który pozwala na kontrolę nad systemem multimedialnym, układem klimatyzacji, a także umożliwia monitorowanie najważniejszych parametrów pojazdu. Dodatkowo połączenie z Internetem pozwala na dostęp do najnowszych informacji, czy możliwość słuchania ulubionej muzyki.
Model Pixel ma być kolejnym modelem na rynku europejskich samochodów miejskich. Niewielkie wymiary, przestronność i ekologia mają być jego głównymi zaletami. Wydaje się, że takie rozwiązanie może dużo bardziej przypaść do gustu klientom w Europie, niż proste do bólu Nano, które nie odniosło spodziewanego rynkowego sukcesu.
mz