Szczecin/ Ruszyła rozbudowa roweru miejskiego

Na początku sierpnia w Szczecinie ma ruszyć rozbudowany system roweru miejskiego. Pierwsze z nowych stacji już zamontowano. Po rozbudowie do dyspozycji mieszkańców będą pojazdy także na prawobrzeżu, gdzie do tej pory roweru miejskiego nie było.

Wykonawca rozbudowy firma Nextbike Polska ma postawić i uruchomić 45 nowych stacji i wyposażyć je w 344 rowery do 5 sierpnia. Premierę zmodernizowanego systemu zaplanowano dzień później 6 sierpnia.

Realizowane zamówienie obejmuje budowę stacji, a także wyposażenie jej w rowery. Nowe stacje będą miały nieco inną konstrukcję od dotychczasowych, ale nowe i te już używane rowery będzie można wypożyczyć i zwrócić w obu typach stacji.

Na prawobrzeżu rower miejski to nowość, ma tam powstać 29 stacji. Z kolei na lewobrzeżu, gdzie rower miejski działa już od sierpnia 2014 r., powstanie 14 stacji w części zachodniej i dwie w północnej. Umowa na rozbudowę obejmuje również dostarczenie jednej zapasowej stacji i kilku zapasowych rowerów.

Prawobrzeżne stacje mają ułatwić pasażerom Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju komunikację z pętlą przy ul. Turkusowej i przystankiem przy ul. Gryfińskiej.

Poza wspomnianymi pętlą i przystankiem, stacje powstaną także m.in. na rondzie w Zdrojach, przy tamtejszym szpitalu, przy pętlach autobusowych Słoneczne i Bukowe, a także filii urzędu miejskiego czy dworcu PKP w Dąbiu.

Po zakończonej modernizacji system roweru miejskiego przyjmie docelowy model i w najbliższym czasie nie będzie rozbudowywany - powiedział w poniedziałek PAP rzecznik prasowy operatora roweru miejskiego gminnej spółki Nieruchomości i Opłaty Lokalne Wojciech Jachim. Z kolei na lewobrzeżu będzie można dalej go rozbudowywać, bo nadal są miejsca, w których stacje by się przydały - dodał.

Jak poinformował Jachim, koszt rozbudowy systemu to blisko 4,2 mln zł.

Rower miejski cieszy się w Szczecinie sporym wzięciem. W 2015 r. zanotowano 541 tys. wypożyczeń.

Rozbudowę systemu roweru miejskiego na prawobrzeżu zaplanowano w budżecie miasta na 2016 r. Z kolei pieniądze na to przedsięwzięcie w zachodniej i północnej części miasta pochodzą ze Szczecińskiego Budżetu Obywatelskiego.

Obecnie system liczy 35 stacji i 370 rowerów. Jego utrzymanie w 2015 r. kosztowało około 1,2 mln zł.

Szczeciński rower miejski w 2013 r. wybrali do realizacji mieszkańcy w ramach budżetu obywatelskiego. Koszt tego przedsięwzięcia to niemal 2,7 mln zł.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła