Trwa ładowanie...

System zarządzania bezpieczeństwem floty: to się opłaca

System zarządzania bezpieczeństwem floty: to się opłacaŹródło: Materiały prasowe
d1kftfx
d1kftfx

Systemy zarządzania bezpieczeństwem floty oznaczają zwiększenie ochrony zdrowia fizycznego i psychicznego wszystkich pracowników korzystających z pojazdów służbowych. Na czym polega ten typ programów?

Prawidłowy system zarządzania bezpieczeństwem floty w pierwszej kolejności powinien zawierać dokładną analizę sytuacji wyjściowej, dlatego przed jego wdrożeniem należy wnikliwie zdiagnozować wszystkie ryzyka i zagrożenia czyhające na kierowców. Istotne są też potrzeby, będące równocześnie oczekiwaniami wobec pracodawcy.

Prowadzenie auta związane jest z różnymi stresującymi sytuacjami. Wyższa adrenalina towarzyszy kierowcy podczas wyprzedzania na ruchliwej drodze, przy nagłym hamowaniu czy zajechaniu drogi przez inny pojazd. Niebezpieczne jest również przemęczenie kierowców. Firmowy system powinien więc przewidywać program szkoleń dla kierowców, dzięki którym będą mogli doskonalić swoją technikę jazdy. Rozwiązanie to w dalszej perspektywie może się przyczynić do wyeliminowania zdarzeń o negatywnych skutkach drogowych, a co za tym idzie - niższych składkach ubezpieczeniowych.

Oprócz szkoleń ważne jest instruowanie kierowców na temat podróżowania pojazdami służbowymi, zasad przewożenia ładunku, procedur wykorzystywania pojazdu służbowego do celów prywatnych, dozwolonego czasu prowadzenia samochodu w czasie godzin pracy oraz innych.

Pomocne są też urządzenia telemetryczne, montowane wewnątrz pojazdu. Ich zadaniem jest rejestracja różnych zdarzeń drogowych poprzez wskazywanie lokalizacji pojazdu, zmian prędkości, czasu pracy, postojów itp. Istotnym elementem ich wyposażenia jest też interfejs w postaci intuicyjnej aplikacji webowej do zarządzania danymi. Dzięki niemu możliwa staje się np. analiza zużycia paliwa.

d1kftfx

Zachowanie maksymalnego bezpieczeństwa dotyczy głównie stanowisk, na których pojazd jest podstawowym narzędziem pracy. Wraz ze wzrostem czasu eksploatacji samochodów służbowych wzrasta też ryzyko wystąpienia różnego rodzaju zagrożeń. Opracowane w ramach systemu reguły i zasady postępowania powinny zostać spisane na piśmie i podane do wiadomości wszystkich zainteresowanych.

Należy również pamiętać o konieczności stałego monitoringu programu, a wszelkie działania i inicjatywy służące jego doskonaleniu - raportowane. Analizie powinny podlegać też zachowania kierowców oraz inne procesy, na które poprawa bezpieczeństwa floty ma pośredni lub bezpośredni wpływ.

System taki jest procesem długotrwałym. Aby sytuacja w firmie uległa polepszeniu wszystkie spisane zasady wymagają stałego stosowania. W polityce flotowej taki program musi być elementem elastycznym, co oznacza, że powinien być dostosowywany do wszelkich zmian zachodzących np. w przepisach.

Źródło: PointB

ll/moto.wp.pl

d1kftfx
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1kftfx
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj