Syrena Sport niedługo wyjedzie na ulice
Rekonstrukcja Syreny Sport
FSO Syrena Sport to prawdziwa gwiazda motoryzacji z czasów PRL. Dwudrzwiowe coupe z nadwoziem wykonanym z laminatu było napędzane silnikiem typu boxer i rozpędzało się do 110 km/h. Konstruktorom jedynego prototypu nie udało się go zachować, ale na szczęście są ludzie, którzy postanowili wykonać rekonstrukcję tego auta i dali nam się nią przejechać.
FSO Syrena Sport to dwudrzwiowe coupe z nadwoziem wykonanym z tworzyw sztucznych. Konstrukcję auta oparto na stalowej samonośnej płycie podłogowej. Za napęd prototypu odpowiadał nowo skonstruowany czterosuwowy, dwucylindrowy silnik typu boxer, jednostka napędowa miała korpus wykonany z aluminium, głowice, cylindry i tłoki pochodziły z motocykla SFM Junak. Osprzęt silnika zastosowano z francuskiego samochodu Panhard Dyna. Pojemność skokowa jednostki to 698 ccm, a moc maksymalna to 35 KM osiąganych przy 5 tysiącach obrotów na minutę.
Prototyp pierwszego polskiego powojennego samochodu sportowego zbudowano pod koniec lat 50. XX wieku. Auto miało być pokazem możliwości stylizacyjnych i technicznych konstruktorów z Fabryki Samochodów Osobowych.