WAŻNE
TERAZ

Stopy procentowe. Ta decyzja powinna ucieszyć Polaków

Światowa premiera nowego Porsche Boxstera

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Porsche zaprezentuje podczas Salonu Samochodowego w Genewie jedną premierę światową i dwie europejskie. Podczas konferencji prasowej Porsche w pierwszy dzień targów, zostanie przedstawiona pierwszy raz publicznie nowa generacja Boxstera. Premierę europejską będą miały dwa modele: Panamera GTS i 911 Cabriolet.

Najważniejszą nowością techniczną nowej generacji Boxstera jest jego znacznie mniejsza masa uzyskana dzięki lekkiej konstrukcji nadwozia i całkowitej modyfikacji zawieszenia. Także pod względem optycznym, ten roadster z umieszczonym centralnie silnikiem, różni się od poprzedniej wersji: zwiększył się rozstaw osi i rozstaw kół, a same koła są większe. Inżynierom Porsche udało się zwiększyć w ten sposób dynamikę i przyjemność jazdy, zmniejszając jednocześnie zużycie paliwa nawet o 15 proc. W oszczędnej wersji, nowe Boxstery mają zużywać poniżej ośmiu litrów paliwa na 100 kilometrów. Dzięki zmienionej stylistyce z krótszymi zwisami, przesuniętej wyraźnie do przodu przedniej szybie, bardziej płaskiej sylwetce nowy roadster wygląda bardziej dynamicznie. Wnętrze auta jest obszerniejsze, a jego koncepcja odzwierciedla nową stylistykę Porsche z wznoszącą się ku górze środkową konsolą.

Tuż przed rozpoczęciem sezonu wiosennego, goście genewskich targów będą mogli jako pierwsi w Europie zobaczyć także, nowe Porsche 911 Cabriolet. Konstrukcja, w której zastosowano magnez w stelażu składanego dachu, pozwoliła na redukcję masy i zużycia paliwa oraz jeszcze bardziej podkreśliła sportowy charakter auta, poprawiając jednocześnie komfort jazdy. Innowacyjna koncepcja pozwoliła na pełne zachowanie typowej dla 911-tek linii dachu.

Druga europejska premiera to wyraz bezkompromisowo sportowego charakteru i typowych dla Porsche możliwości: Panamera GTS - czterodrzwiowy samochód doskonale sprawdzający się na torach wyścigowych. Ta najbardziej sportowa ze wszystkich wersji tego pojazdu robi wrażenie niewielkim zużyciem paliwa, które w znormalizowanym cyklu jazdy wynosi 10,9 l/100 km, a z oponami o niskich oporach toczenia tylko 10,7 l/100 km. Prędkość maksymalna tego modelu to 288 km/h.

Na przyspieszenie od zera do 100 km/h Panamera GTS potrzebuje zaledwie 4,5 sekundy. Tym, co sprawia, że Panamera GTS doskonale spisuje się na torach wyścigowych, jest przede wszystkim jej zawieszenie. Wydajniejsze, wzmocnione hamulce oraz obniżone o dziesięć milimetrów, wyjątkowo sportowo dostrojone zawieszenie pneumatyczne z PASM to najważniejsze wprowadzone tutaj modyfikacje.

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇