Porsche zaprezentuje podczas Salonu Samochodowego w Genewie jedną premierę światową i dwie europejskie. Podczas konferencji prasowej Porsche w pierwszy dzień targów, zostanie przedstawiona pierwszy raz publicznie nowa generacja Boxstera. Premierę europejską będą miały dwa modele: Panamera GTS i 911 Cabriolet.
Najważniejszą nowością techniczną nowej generacji Boxstera jest jego znacznie mniejsza masa uzyskana dzięki lekkiej konstrukcji nadwozia i całkowitej modyfikacji zawieszenia. Także pod względem optycznym, ten roadster z umieszczonym centralnie silnikiem, różni się od poprzedniej wersji: zwiększył się rozstaw osi i rozstaw kół, a same koła są większe. Inżynierom Porsche udało się zwiększyć w ten sposób dynamikę i przyjemność jazdy, zmniejszając jednocześnie zużycie paliwa nawet o 15 proc. W oszczędnej wersji, nowe Boxstery mają zużywać poniżej ośmiu litrów paliwa na 100 kilometrów. Dzięki zmienionej stylistyce z krótszymi zwisami, przesuniętej wyraźnie do przodu przedniej szybie, bardziej płaskiej sylwetce nowy roadster wygląda bardziej dynamicznie. Wnętrze auta jest obszerniejsze, a jego koncepcja odzwierciedla nową stylistykę Porsche z wznoszącą się ku górze środkową konsolą.
Tuż przed rozpoczęciem sezonu wiosennego, goście genewskich targów będą mogli jako pierwsi w Europie zobaczyć także, nowe Porsche 911 Cabriolet. Konstrukcja, w której zastosowano magnez w stelażu składanego dachu, pozwoliła na redukcję masy i zużycia paliwa oraz jeszcze bardziej podkreśliła sportowy charakter auta, poprawiając jednocześnie komfort jazdy. Innowacyjna koncepcja pozwoliła na pełne zachowanie typowej dla 911-tek linii dachu.
Druga europejska premiera to wyraz bezkompromisowo sportowego charakteru i typowych dla Porsche możliwości: Panamera GTS - czterodrzwiowy samochód doskonale sprawdzający się na torach wyścigowych. Ta najbardziej sportowa ze wszystkich wersji tego pojazdu robi wrażenie niewielkim zużyciem paliwa, które w znormalizowanym cyklu jazdy wynosi 10,9 l/100 km, a z oponami o niskich oporach toczenia tylko 10,7 l/100 km. Prędkość maksymalna tego modelu to 288 km/h.
Na przyspieszenie od zera do 100 km/h Panamera GTS potrzebuje zaledwie 4,5 sekundy. Tym, co sprawia, że Panamera GTS doskonale spisuje się na torach wyścigowych, jest przede wszystkim jej zawieszenie. Wydajniejsze, wzmocnione hamulce oraz obniżone o dziesięć milimetrów, wyjątkowo sportowo dostrojone zawieszenie pneumatyczne z PASM to najważniejsze wprowadzone tutaj modyfikacje.