Trwa ładowanie...

Światowa premiera nowego Porsche Boxstera

Światowa premiera nowego Porsche BoxsteraŹródło: zdjęcie producenta
dvcwuso
dvcwuso

Porsche zaprezentuje podczas Salonu Samochodowego w Genewie jedną premierę światową i dwie europejskie. Podczas konferencji prasowej Porsche w pierwszy dzień targów, zostanie przedstawiona pierwszy raz publicznie nowa generacja Boxstera. Premierę europejską będą miały dwa modele: Panamera GTS i 911 Cabriolet.

Najważniejszą nowością techniczną nowej generacji Boxstera jest jego znacznie mniejsza masa uzyskana dzięki lekkiej konstrukcji nadwozia i całkowitej modyfikacji zawieszenia. Także pod względem optycznym, ten roadster z umieszczonym centralnie silnikiem, różni się od poprzedniej wersji: zwiększył się rozstaw osi i rozstaw kół, a same koła są większe. Inżynierom Porsche udało się zwiększyć w ten sposób dynamikę i przyjemność jazdy, zmniejszając jednocześnie zużycie paliwa nawet o 15 proc. W oszczędnej wersji, nowe Boxstery mają zużywać poniżej ośmiu litrów paliwa na 100 kilometrów. Dzięki zmienionej stylistyce z krótszymi zwisami, przesuniętej wyraźnie do przodu przedniej szybie, bardziej płaskiej sylwetce nowy roadster wygląda bardziej dynamicznie. Wnętrze auta jest obszerniejsze, a jego koncepcja odzwierciedla nową stylistykę Porsche z wznoszącą się ku górze środkową konsolą.

Tuż przed rozpoczęciem sezonu wiosennego, goście genewskich targów będą mogli jako pierwsi w Europie zobaczyć także, nowe Porsche 911 Cabriolet. Konstrukcja, w której zastosowano magnez w stelażu składanego dachu, pozwoliła na redukcję masy i zużycia paliwa oraz jeszcze bardziej podkreśliła sportowy charakter auta, poprawiając jednocześnie komfort jazdy. Innowacyjna koncepcja pozwoliła na pełne zachowanie typowej dla 911-tek linii dachu.

dvcwuso

Druga europejska premiera to wyraz bezkompromisowo sportowego charakteru i typowych dla Porsche możliwości: Panamera GTS - czterodrzwiowy samochód doskonale sprawdzający się na torach wyścigowych. Ta najbardziej sportowa ze wszystkich wersji tego pojazdu robi wrażenie niewielkim zużyciem paliwa, które w znormalizowanym cyklu jazdy wynosi 10,9 l/100 km, a z oponami o niskich oporach toczenia tylko 10,7 l/100 km. Prędkość maksymalna tego modelu to 288 km/h.

Na przyspieszenie od zera do 100 km/h Panamera GTS potrzebuje zaledwie 4,5 sekundy. Tym, co sprawia, że Panamera GTS doskonale spisuje się na torach wyścigowych, jest przede wszystkim jej zawieszenie. Wydajniejsze, wzmocnione hamulce oraz obniżone o dziesięć milimetrów, wyjątkowo sportowo dostrojone zawieszenie pneumatyczne z PASM to najważniejsze wprowadzone tutaj modyfikacje.

dvcwuso
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dvcwuso
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj