Suzuki Alto 1.0 Comfort
None
Niedrogo przez miasto
Jeżeli od samochodu do miasta oczekujesz komfortu, dużej przestrzeni we wnętrzu, przepastnego bagażnika, a przy tym rozsądnej ceny i niskiego spalania, musisz pogodzić się z myślą, że takie auto nie istnieje. Najmniejsze samochody to na ogół kompromis. Niska cena wynika z tego, że zrezygnowano z wielu dodatków, które mogłyby nadmiernie ją zwiększyć.
Niedrogo przez miasto
Zalet trzeba szukać gdzie indziej. To przede wszystkim łatwość manewrowania oraz niski koszt zakupu i eksploatacji. Takim właśnie autem jest Suzuki Alto.
Niedrogo przez miasto
Tanie podróżowanie z punktu A do punktu B. Z całą pewnością w tym samochodzie możecie na to liczyć. Alto powstaje w zakładach Maruti w Indiach. Już wcześniej produkowano tam inne modele Suzuki. Wykorzystanie jednej z najtańszych na świecie fabryk nie odbiło się negatywnie na jakości montażu.
Niedrogo przez miasto
Model Alto jest w ofercie firmy Suzuki już od 30 lat. Doczekał się pięciu generacji. Obecna debiutowała wiosną 2009 roku, niespełna rok później pojawiła się w sprzedaży w Polsce.
Niedrogo przez miasto
Co ciekawe, Alto stanowi wewnętrzną konkurencję dla pozycjonowanego w tym samym segmencie modelu Splash. Oba auta mają nawet taki sam rozstaw osi: 2,35 m. Tyle, że Alto jest oczywiście krótsze. Jego całkowita długość to 3,5 m.
Niedrogo przez miasto
Ponieważ osie znajdują się dokładnie na samym początku i samym końcu auta, a karoseria ma prosty, regularny kształt, manewrowanie jest niezwykle łatwe. Mamy znakomitą widoczność we wszystkich kierunkach. Najmniejsze Suzuki z łatwością można wpasować w najciaśniejsze miejsca postojowe.
Niedrogo przez miasto
Z przodu zwracają uwagę charakterystyczne, duże reflektory i szeroki pas blachy, pod którym umieszczono osłonę wlotu powietrza do chłodnicy.
Niedrogo przez miasto
Projektantom zależało na tym, żeby samochód spodobał się przede wszystkim kobietom.
Niedrogo przez miasto
Samochód kończy się opadającą niemal pionowo pokrywą bagażnika.
Niedrogo przez miasto
Boczną linię auta poprowadzono łagodnie, tylko z przodu i z tyłu zdecydowano się na odrobinę ekstrawagancji.
Niedrogo przez miasto
Nie ulega wątpliwości, że mamy do czynienia z autem budżetowym. Plastikowe zderzaki stanowią większą część powierzchni przodu i tyłu auta.
Niedrogo przez miasto
Z tyłu wyróżniają go ciekawie ukształtowane lampy i duża powierzchnia zderzaka.
Niedrogo przez miasto
Suzuki Alto jest za to całkiem bogato wyposażone pod względem bezpieczeństwa.
Niedrogo przez miasto
Niezależnie od wersji w standardzie otrzymujemy przednie i boczne poduszki powietrzne, a także ABS z systemem wspomagania nagłego hamowania.
Niedrogo przez miasto
Do tego pasy bezpieczeństwa - z przodu z regulacją wysokości i ogranicznikami napięcia, a także belki wzmacniające w drzwiach bocznych.
Niedrogo przez miasto
Jest również system ISOFIX do szybkiego i bezpiecznego montażu dziecięcych fotelików.
Niedrogo przez miasto
Nie mogło zabraknąć podnoszącego komfort podróżowania wyposażenia, takiego jak automatyczna klimatyzacja, radio CD z MP3, elektryczna regulacja przednich szyb oraz centralny zamek.
Niedrogo przez miasto
Pod maską zamontowano trzycylindrowy, niespełna litrowej pojemności silnik benzynowy o mocy 68 KM, osiąganej przy 6000 obr./min. i maksymalnym momencie obrotowym zaledwie 90 Nm, dostępnym przy 3400 obr./min.
Niedrogo przez miasto
Wyboru nie ma. To jedyna jednostka oferowana w tym aucie, ale wystarczy, biorąc pod uwagę masę Alto, wynoszącą 885 kg. To niezbędne minimum, bo osiągi autka nie są porywające.
Niedrogo przez miasto
Rękę oszczędnych księgowych widać jednak we wnętrzu. Zwłaszcza, jeśli chodzi o jakość zastosowanych w dwukolorowym wnętrzu materiałów.
Niedrogo przez miasto
Wnętrze, jak na tą klasę auta, z całą pewnością można nazwać przestronnym. To zasługa osi rozmieszczonych na krańcach samochodu.
Niedrogo przez miasto
Podróż przez miasto, nawet dla czterech osób nie będzie uciążliwa. Zarówno na przednich siedzeniach, jak i tylnej kanapie.
Niedrogo przez miasto
Siedząc z przodu możemy zapomnieć o regulacji zagłówków, ponieważ zostały zintegrowane z oparciami foteli.
Niedrogo przez miasto
Siadając za kierownicą z pewnością nie pogubimy się w gąszczu przycisków, bo… jest ich zaledwie kilka. Kierownica ma tylko pionową regulację, ale nawet wysoki kierowca jest w stanie znaleźć dla siebie optymalną pozycję.
Niedrogo przez miasto
Przy większych prędkościach nie posłuchamy radia. Zagłuszy je hałas silnika, opon i powietrza opływającego karoserię.
Niedrogo przez miasto
Prosto i na temat. Niczego więcej nie trzeba do regulowania klimatyzacji.
Niedrogo przez miasto
Z tyłu swobodnie mieszczą się dwie osoby.
Niedrogo przez miasto
Cztery to zresztą maksymalna liczba podróżujących, wpisana w dowodzie rejestracyjnym. Dla pięciu nie starczyłoby miejsca.
Niedrogo przez miasto
Niestety, przy tak niewielkich wymiarach zewnętrznych i mocno ściętym nadwoziu gdzieś musiało zabraknąć miejsca.
Niedrogo przez miasto
Ucierpiała pojemność przestrzeni bagażowej, która wynosi zaledwie 129 litrów.
Niedrogo przez miasto
Niewiele pomoże złożenie tylnej kanapy.
Niedrogo przez miasto
Gdy to zrobimy, zwiększymy pojemność bagażnika do 367 litrów.
Niedrogo przez miasto
14 sekund do setki wystarczy by spokojnie jechać przez miasto, ale staje się problemem, gdy trzeba szybko wyprzedzić wolniejszy pojazd poza miastem. Kiepskie osiągi rekompensuje niskie zużycie paliwa, średnio około 5-6 l/100km. Na trasie około 4,5 l/100 km. Prędkość maksymalna to według producenta 155 km/h.
Niedrogo przez miasto
Zawieszenie jest kompromisem pomiędzy bezpieczeństwem jazdy a względnym komfortem podróżowania. Niestety, małe auto mocno podskakuje na poprzecznych nierównościach nawierzchni. Elektrycznie wspomagany układ kierowniczy dokładnie informuje o tym co dzieje się z przednimi kołami, ale 5-biegowa skrzynia działa niezbyt precyzyjnie. Trzycylindrowy silnik, zwłaszcza podczas pracy na jałowym biegu i w dolnym zakresie obrotów jest źródłem dość silnych wibracji, a przy wyższych obrotach, także sporego hałasu.
Niedrogo przez miasto
Główne zalety tego małego japońskiego samochodu z Indii to przestronne jak na klasę A wnętrze, łatwość manewrowania w ciasnych uliczkach, niskie zużycie paliwa i rozsądna cena. 31 900 zł za wersję podstawową. Testowany model kosztuje 5000 zł więcej. Trzeba jednak pamiętać, że Suzuki proponuje spore rabaty. W zależności od wersji od 3 do 5 tys. zł.
Suzuki Alto to dobry samochód dla żyjących w mieście singli i młodych małżeństw, które potrzebują niewielkiego, ekonomicznego, niedrogiego w eksploatacji samochodu o niskim poziomie awaryjności. Jeśli odrzucimy uprzedzenia i będziemy kierować się wyłącznie stroną praktyczną, okaże się, że to całkiem ciekawa propozycja.