Suzuki Alto 1.0 Comfort

None

Obraz

/ 35Niedrogo przez miasto

Obraz
© Marek Wieliński

Jeżeli od samochodu do miasta oczekujesz komfortu, dużej przestrzeni we wnętrzu, przepastnego bagażnika, a przy tym rozsądnej ceny i niskiego spalania, musisz pogodzić się z myślą, że takie auto nie istnieje. Najmniejsze samochody to na ogół kompromis. Niska cena wynika z tego, że zrezygnowano z wielu dodatków, które mogłyby nadmiernie ją zwiększyć.

/ 35Niedrogo przez miasto

Obraz
© Marek Wieliński

Zalet trzeba szukać gdzie indziej. To przede wszystkim łatwość manewrowania oraz niski koszt zakupu i eksploatacji. Takim właśnie autem jest Suzuki Alto.

/ 35Niedrogo przez miasto

Obraz
© Marek Wieliński

Tanie podróżowanie z punktu A do punktu B. Z całą pewnością w tym samochodzie możecie na to liczyć. Alto powstaje w zakładach Maruti w Indiach. Już wcześniej produkowano tam inne modele Suzuki. Wykorzystanie jednej z najtańszych na świecie fabryk nie odbiło się negatywnie na jakości montażu.

/ 35Niedrogo przez miasto

Obraz
© Marek Wieliński

Model Alto jest w ofercie firmy Suzuki już od 30 lat. Doczekał się pięciu generacji. Obecna debiutowała wiosną 2009 roku, niespełna rok później pojawiła się w sprzedaży w Polsce.

/ 35Niedrogo przez miasto

Obraz
© Marek Wieliński

Co ciekawe, Alto stanowi wewnętrzną konkurencję dla pozycjonowanego w tym samym segmencie modelu Splash. Oba auta mają nawet taki sam rozstaw osi: 2,35 m. Tyle, że Alto jest oczywiście krótsze. Jego całkowita długość to 3,5 m.

/ 35Niedrogo przez miasto

Obraz
© Marek Wieliński

Ponieważ osie znajdują się dokładnie na samym początku i samym końcu auta, a karoseria ma prosty, regularny kształt, manewrowanie jest niezwykle łatwe. Mamy znakomitą widoczność we wszystkich kierunkach. Najmniejsze Suzuki z łatwością można wpasować w najciaśniejsze miejsca postojowe.

/ 35Niedrogo przez miasto

Obraz
© Marek Wieliński

Z przodu zwracają uwagę charakterystyczne, duże reflektory i szeroki pas blachy, pod którym umieszczono osłonę wlotu powietrza do chłodnicy.

/ 35Niedrogo przez miasto

Obraz
© Marek Wieliński

Projektantom zależało na tym, żeby samochód spodobał się przede wszystkim kobietom.

/ 35Niedrogo przez miasto

Obraz
© Marek Wieliński

Samochód kończy się opadającą niemal pionowo pokrywą bagażnika.

10 / 35Niedrogo przez miasto

Obraz
© Marek Wieliński

Boczną linię auta poprowadzono łagodnie, tylko z przodu i z tyłu zdecydowano się na odrobinę ekstrawagancji.

11 / 35Niedrogo przez miasto

Obraz
© Marek Wieliński

Nie ulega wątpliwości, że mamy do czynienia z autem budżetowym. Plastikowe zderzaki stanowią większą część powierzchni przodu i tyłu auta.

12 / 35Niedrogo przez miasto

Obraz
© Marek Wieliński

Z tyłu wyróżniają go ciekawie ukształtowane lampy i duża powierzchnia zderzaka.

13 / 35Niedrogo przez miasto

Obraz
© Marek Wieliński

Suzuki Alto jest za to całkiem bogato wyposażone pod względem bezpieczeństwa.

14 / 35Niedrogo przez miasto

Obraz
© Marek Wieliński

Niezależnie od wersji w standardzie otrzymujemy przednie i boczne poduszki powietrzne, a także ABS z systemem wspomagania nagłego hamowania.

15 / 35Niedrogo przez miasto

Obraz
© Marek Wieliński

Do tego pasy bezpieczeństwa - z przodu z regulacją wysokości i ogranicznikami napięcia, a także belki wzmacniające w drzwiach bocznych.

16 / 35Niedrogo przez miasto

Obraz
© Marek Wieliński

Jest również system ISOFIX do szybkiego i bezpiecznego montażu dziecięcych fotelików.

17 / 35Niedrogo przez miasto

Obraz
© Marek Wieliński

Nie mogło zabraknąć podnoszącego komfort podróżowania wyposażenia, takiego jak automatyczna klimatyzacja, radio CD z MP3, elektryczna regulacja przednich szyb oraz centralny zamek.

18 / 35Niedrogo przez miasto

Obraz
© Marek Wieliński

Pod maską zamontowano trzycylindrowy, niespełna litrowej pojemności silnik benzynowy o mocy 68 KM, osiąganej przy 6000 obr./min. i maksymalnym momencie obrotowym zaledwie 90 Nm, dostępnym przy 3400 obr./min.

19 / 35Niedrogo przez miasto

Obraz
© Marek Wieliński

Wyboru nie ma. To jedyna jednostka oferowana w tym aucie, ale wystarczy, biorąc pod uwagę masę Alto, wynoszącą 885 kg. To niezbędne minimum, bo osiągi autka nie są porywające.

20 / 35Niedrogo przez miasto

Obraz
© Marek Wieliński

Rękę oszczędnych księgowych widać jednak we wnętrzu. Zwłaszcza, jeśli chodzi o jakość zastosowanych w dwukolorowym wnętrzu materiałów.

21 / 35Niedrogo przez miasto

Obraz
© Marek Wieliński

Wnętrze, jak na tą klasę auta, z całą pewnością można nazwać przestronnym. To zasługa osi rozmieszczonych na krańcach samochodu.

22 / 35Niedrogo przez miasto

Obraz
© Marek Wieliński

Podróż przez miasto, nawet dla czterech osób nie będzie uciążliwa. Zarówno na przednich siedzeniach, jak i tylnej kanapie.

23 / 35Niedrogo przez miasto

Obraz
© Marek Wieliński

Siedząc z przodu możemy zapomnieć o regulacji zagłówków, ponieważ zostały zintegrowane z oparciami foteli.

24 / 35Niedrogo przez miasto

Obraz
© Marek Wieliński

Siadając za kierownicą z pewnością nie pogubimy się w gąszczu przycisków, bo… jest ich zaledwie kilka. Kierownica ma tylko pionową regulację, ale nawet wysoki kierowca jest w stanie znaleźć dla siebie optymalną pozycję.

25 / 35Niedrogo przez miasto

Obraz
© Marek Wieliński

Przy większych prędkościach nie posłuchamy radia. Zagłuszy je hałas silnika, opon i powietrza opływającego karoserię.

26 / 35Niedrogo przez miasto

Obraz
© Marek Wieliński

Prosto i na temat. Niczego więcej nie trzeba do regulowania klimatyzacji.

27 / 35Niedrogo przez miasto

Obraz
© Marek Wieliński

Z tyłu swobodnie mieszczą się dwie osoby.

28 / 35Niedrogo przez miasto

Obraz
© Marek Wieliński

Cztery to zresztą maksymalna liczba podróżujących, wpisana w dowodzie rejestracyjnym. Dla pięciu nie starczyłoby miejsca.

29 / 35Niedrogo przez miasto

Obraz
© Marek Wieliński

Niestety, przy tak niewielkich wymiarach zewnętrznych i mocno ściętym nadwoziu gdzieś musiało zabraknąć miejsca.

30 / 35Niedrogo przez miasto

Obraz
© Marek Wieliński

Ucierpiała pojemność przestrzeni bagażowej, która wynosi zaledwie 129 litrów.

31 / 35Niedrogo przez miasto

Obraz
© Marek Wieliński

Niewiele pomoże złożenie tylnej kanapy.

32 / 35Niedrogo przez miasto

Obraz
© Marek Wieliński

Gdy to zrobimy, zwiększymy pojemność bagażnika do 367 litrów.

33 / 35Niedrogo przez miasto

Obraz
© Marek Wieliński

14 sekund do setki wystarczy by spokojnie jechać przez miasto, ale staje się problemem, gdy trzeba szybko wyprzedzić wolniejszy pojazd poza miastem. Kiepskie osiągi rekompensuje niskie zużycie paliwa, średnio około 5-6 l/100km. Na trasie około 4,5 l/100 km. Prędkość maksymalna to według producenta 155 km/h.

34 / 35Niedrogo przez miasto

Obraz
© Marek Wieliński

Zawieszenie jest kompromisem pomiędzy bezpieczeństwem jazdy a względnym komfortem podróżowania. Niestety, małe auto mocno podskakuje na poprzecznych nierównościach nawierzchni. Elektrycznie wspomagany układ kierowniczy dokładnie informuje o tym co dzieje się z przednimi kołami, ale 5-biegowa skrzynia działa niezbyt precyzyjnie. Trzycylindrowy silnik, zwłaszcza podczas pracy na jałowym biegu i w dolnym zakresie obrotów jest źródłem dość silnych wibracji, a przy wyższych obrotach, także sporego hałasu.

35 / 35Niedrogo przez miasto

Obraz
© Marek Wieliński

Główne zalety tego małego japońskiego samochodu z Indii to przestronne jak na klasę A wnętrze, łatwość manewrowania w ciasnych uliczkach, niskie zużycie paliwa i rozsądna cena. 31 900 zł za wersję podstawową. Testowany model kosztuje 5000 zł więcej. Trzeba jednak pamiętać, że Suzuki proponuje spore rabaty. W zależności od wersji od 3 do 5 tys. zł.

Suzuki Alto to dobry samochód dla żyjących w mieście singli i młodych małżeństw, które potrzebują niewielkiego, ekonomicznego, niedrogiego w eksploatacji samochodu o niskim poziomie awaryjności. Jeśli odrzucimy uprzedzenia i będziemy kierować się wyłącznie stroną praktyczną, okaże się, że to całkiem ciekawa propozycja.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła