SUV-y czy wygodne sedany? Kto jest liderem rynku samochodów premium w Polsce

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Daimler Media
Marcin Łobodziński

/ 1010. Mercedes-Benz Klasy C - zarejestrowane 1024 egzemplarze

Obraz
© Materiały prasowe | Daimler Media

Samochody klasy premium, nierzadko uznawane u nas za luksusowe lub przesadnie drogie, cały czas zyskują na rynku zdominowanym przez firmy. Czołowa trójka marek to BMW, Mercedes i Audi, za którymi podąża Volvo. Statystyki przygotowane przez Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar obejmują okres od początku roku do 20 sierpnia. Który model marek oferujących auta z wyższej półki jest najpopularniejszy?

Mercedes Klasy C to drugi najpopularniejszy model premium w segmencie D, czyli aut klasy średniej. Samochód ma klasyczną konstrukcję z silnikiem umieszczonym wzdłużnie i napędem na tylną oś, a opcją pozostaje napęd na cztery koła. Takie rozwiązanie klienci tego segmentu cenią sobie bardziej niż układ przednionapędowy, znany z Audi A4. *Ceny Mercedesa Klasy C zaczynają się w Polsce od 120 500 zł. *

/ 109. BMW X5 - zarejestrowane 1043 egzemplarze

Obraz
© Materiały prasowe | BMW

Model X5 jest w Polsce najpopularniejszym, choć jednocześnie prawie najdroższym SUV-em w ofercie niemieckiego producenta. Droższy od niego jest tylko bliźniaczy model X6, który można traktowac jako odmianę X5. Samochód kosztuje od 267 000 zł.

/ 108. Audi Q7 - zarejestrowano 1054 egzemplarze

Obraz
© Materiały prasowe | Audi

Audi Q7 to obecnie największy samochód w ofercie marki. Druga generacja modelu przyjęła się świetnie na polskim rynku. Kupują go osoby, które szukają ogromnej przestrzeni i komfortu.* Samochód kosztuje minimum 277 000 zł. *

/ 107. Audi A3 - zarejestrowano 1099 egzemplarzy

Obraz
© Materiały prasowe | Audi

Numer jeden w klasie kompaktów premium. Technicznie podobne Skoda Octavia i Volkswagen Golf to liderzy, nie ma się więc co dziwić, że klienci chcący kupić coś z wyższej półki, celują w A3. Samochód kosztuje w wersji bazowej od 106 400 zł, ale jest też dostępny jako sedan.

/ 106. Audi Q5 - zarejestrowano 1224 egzemplarze

Obraz
© Materiały prasowe | Audi

Kolejne w top10 i jednocześnie najlepiej sprzedające się Audi w gamie. Model Q5 niedawno przeszedł modernizację. Celuje w gusta osób szukających wszechstronnego SUV-a o nieprzesadzonych rozmiarach i w rozsądnej cenie. Za wersję podstawową trzeba zapłacić od 159 200 zł.

/ 105. Mercedes Klasy E - zarejestrowano 1334 egzemplarze

Obraz
© Materiały prasowe | Daimler Media

Sprzedaje się lepiej od mniejszego i tańszego Mercedesa Klasy C, wyglądającego teraz bardzo podobnie. Klasa E jest kwintesencją segmentu premium i prawdziwą legendą tej marki. Klienci wybierają go chętniej od Audi A6 znajdującego się na 14. pozycji. W Polsce ten model z gwiazdą na masce można *kupić za kwotę 186 300 zł. *

/ 104. BMW Serii 3 - zarejestrowano 1539 egzemplarzy

Obraz
© Materiały prasowe | BMW

Oto zwycięzca aut premium w segmencie D. Wygrał nie tylko z Mercedesem Klasy C, ale także z Audi A4. To prawdziwa ikona marki. Napęd tylny lub na cztery koła, a także obszerna gama jednostek napędowych sprawiają, że każdy znajdzie coś dla siebie. Ceny zaczynają się od 130 600 zł. Warto zaznaczyć, że Seria 3 jest dostępna w trzech wersjach nadwoziowych: sedan, kombi oraz hatchback.

/ 103. Mercedes GLC - zarejestrowano 1645 egzemplarzy

Obraz
© Materiały prasowe | Daimler Media

To jest prawdziwy hit Mercedesa i jednocześnie pierwszy z dwóch SUV-ów w czołowej trójce. Auto jest przede wszystkim ładne, a do tego dostępne w dwóch wersjach – GLC i GLC Coupé. Znokautowało zarówno cenione Audi Q5 jak i lubiane BMW X3. Kosztuje minimum 206 700 zł, czyli znacznie więcej od Q5.

/ 102. BMW Serii 5 - zarejestrowano 1808 egzemplarzy

Obraz
© Materiały prasowe | BMW

Prawdziwy klasyk BMW. Należące do segmentu E BMW Serii 5 jest kwintesencją sedana klasy wyższej, choć niemiecki producent oferuje także nadwozie kombi. Klienci lubią przede wszytkim właściwości jezdne oraz muskularny, bardziej agresywny wygląd. Seria 5 pokonała Mercedesa Klasy E i Audi A6, a w salonie *kosztuje od 214 600 zł. *

10 / 101. Volvo XC60 - zarejestrowano 3727 egzemplarzy

Obraz
© Materiały prasowe | Volvo

Oto zwycięzca wśród aut premium na polskim rynku, ale warto podkreślić jeden fakt. Nowa generacja zadebiutowała niedawno (produkcja ruszyła w kwietniu) i tak naprawdę, większość sprzedanych aut w tym roku stanowią modele poprzedniej generacji. Dopiero za rok będziemy mogi sprawdzić jak rzeczywiście przyjął się ten samochód na rynku, ale skoro poprzednik był liderem, to podobnie może być i z tym. *Cena bazowa nowego XC60 to 193 800 zł. *

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła