Supersamochody z najnowszego teledysku Pudzianowskiego
Pudzian Band - muzyka, auta i dziewczyny
Samochody łączą się z muzyką już od prawie wieku. Często w teledyskach do różnych utworów występują auta, których nie oglądamy na co dzień. Sprawdziliśmy, jakie modele pojawiły się w nowym teledysku Pudzian Band.
Zespół Pudzian Band powstał w 2004 r. Założycielem jest Krystian Pudzianowski, brat sławnego Mariusza Pudzianowskiego. Początkowo był związany z gatunkiem pop-rock, aby po latach zająć się solowym projektem z muzyką dance.
Lexus IS-F CCS-R (2011-2013)
Skrót CCS-R oznacza Club Circuit Sports Racer, co jasno sygnalizuje, że mamy do czynienia z rasową wyścigówką. Została zaprezentowana podczas Salonu Samochodowego w Tokio 2011. Wyposażona jest w 5-litrowe V8 (416 KM i 500 Nm), które współpracuje z automatyczną przekładnią o ośmiu przełożeniach. W porównaniu do seryjnej odmiany, IS-F CCS-R ma obniżone zawieszenie, mniejszą masę (karbonowa maska) oraz liczne nakładki i spoilery dbające o lepszą aerodynamikę. Auto jako nowe kosztowało ponad 720 000 zł.
BMW M6 (2002-2010)
Gdy w 2002 r. na rynek wchodziła seria 6 E63, budziła skrajne emocje: od zachwytu po ostrą krytykę. Faktycznie, stylizacja była kontrowersyjna, ale z biegiem lat nabrała charakteru. W 2004 r. pojawiła się najmocniejsza odmiana – M6. Dzięki wysokoobrotowemu silnikowi V10 o pojemności 5 litrów (montowany też w M5) i mocy 507 KM gwarantuje mocne kopnięcie w odcinek szyjny kręgosłupa, niezależnie od obrotów i prędkości. I ten ryk dziesięciu cylindrów. Niestety, BMW zakończyło produkcję tego silnika na rzecz podwójnie doładowanego V8. Używane BMW M6 na polskim rynku można już kupić za 60 000 zł, za idealny egzemplarz zapłacimy o 100 000 więcej.
Ferrari 458 Italia (2009-2015)
Jedyny Włoch na planie teledysku, i to nie byle jaki. Ferrari 458 Italia to duży postęp w porównaniu do poprzedniego modelu F430. 458 Italia to połączenie wszystkiego co najlepsze we wszystkich modelach Ferrari. Co ciekawe, jest bardzo szybkie i bezkompromisowe, ale nie męczy twardym zawieszeniem na trasie. Samo nadwozie wygląda jak z galerii sztuki nowoczesnej (zaprojektowane przez Sergio Pininfarina), a dodajmy do tego wolnossące V8 o mocy 570 KM i 540 Nm potrafiące zgłuszyć wszystko w promieniu 4 kilometrów. Ceny używanych? Od 600 000 zł w górę.
Dodge Challenger (2008-teraz)
Wystarczy na niego spojrzeć, aby się przekonać, że ten samochód nie pochodzi z Europy. Groźnie spojrzenie i linia nawiązująca do I generacji z 1969 r. wolno się starzeje. Podstawowa jednostka 3.5 V6 (254 KM) nie powala, ale już wersja o oznaczeniu Helicat i pojemności 6,2 l. (707 KM, 881 Nm) jest szybsza od Lamborghini Gallardo LP550-2! Podstawowe odmiany słabo sobie radzą na zakrętach, jednak wersja Helicat nie ma się czego wstydzić – śmiało można ją zabrać we włoskie Alpy i dojechać do San Remo na lokalne piwo. Ceny używanych zaczynają się od 60 000 zł, a kończą na 500 000 zł.
Lamborghini Murcielago (2001-2010)
Lambroghini od 50 lat udaje się wszystkich zaskakiwać swoimi projektami. Zaczęło się od Miury P400, a aktualnie kończy się na modelach Aventador i Huracan. Jednak w teledysku występuję poprzednik Murcielago. Identyczny miał właśnie brat lidera zespołu Pudzian Band – Mariusz Pudzianowski. To pierwszy model wyprodukowany po kupnie Lamborghini przez koncern Audi w 1998 r. "Nietoperz” ma agresywnie brzmiące V12 o pojemności 6 litrów (580 - 670 KM). Ceny ruszają od 400 tys., a kończą się na 2 mln zł. Wyprodukowano tylko 4099 egzemplarzy.
Audi RS6 (2013-teraz)
Szybkie kombi – od razu kojarzy mi się z Audi RS4 albo RS6. My mamy do czynienia z najnowszą generacją (C7). To praktyczny samochód z dużym bagażnikiem i wieloma praktycznymi rozwiązaniami we wnętrzu. Ale nie zapominajmy, co siedzi pod maską. To podwójne uturbione 5 litrowe V8 generująca 560 KM (w wersji Perfomance aż 605 KM). Na światłach bez problemu wygrywa z Ferrari F430. Na zakrętach daje się we znaki wysoka masa własna (2010 kg). Nie jest tanio: od 300 000 zł do 800 000 zł. Za nowe RS6.
Mercedes AMG-GT (2014-teraz)
To bezpośredni konkurent Porsche 911 i mniejszy brat rewolucyjnego SLS-a. Zaprojektowany w dziale sportowym Mercedesa, możne bez kompleksów stanąć do walki z 911. AMG-GT jest zwinny, lekki i precyzyjnie się prowadzi. Pod maską kolejne V8, tym razem o pojemności 4.0 l i mocy 462 KM. Ceny: od ponad 500 000 zł.
Ford Mustang (2014-teraz)
Samochód legenda. O tym modelu można pisać godzinami, był pierwszym sportowym autem dostępnym dla osób z niższych warstw społecznych. Popyt na nie zrobił się tak duży, że Ford nie nadążał wtedy z produkcją. Później nadeszła stagnacja, aby po kilkudziesięciu latach doczekać się porządnej piątej generacji modelu. Pokazywana w teledysku to już szósta generacja, zaprezentowana w 2014 r. Pod maską naturalnie V8 o pojemności 5 litrów o niskim, gardłowym pomruku. Od 2016 roku Ford Mustang jest oficjalnie dostępny w Polsce, za najtańszą wersję V8 zapłacimy ok. 180 000 zł.
Polecamy obejrzeć: