Trwa ładowanie...

Stracą importerzy lubianych marek. Nowe prawo uderzy w Audi, BMW czy Volvo

Przed importerami ciężkie czasy. Ministerstwo Finansów bierze na celownik samochody w leasingu. Wybór auta kosztującego więcej niż 150 tys. zł stanie się nieopłacalny. Dla wielu marek to uderzenie w najczęściej wybierane modele.

Stracą importerzy lubianych marek. Nowe prawo uderzy w Audi, BMW czy VolvoŹródło: Materiały prasowe
d40afpy
d40afpy

Zakup luksusowego auta na firmę nagle stanie się zdecydowanie mniej korzystną ofertą, niż obecnie. Na razie wszystkie raty za samochód można wliczać w koszty prowadzenia działalności, bez żadnego limitu. Po zmianach krajobraz motoryzacyjny znacząco się zmieni, a stracą tzw. marki premium – BMW, Audi, Mercedes, a nawet Volvo.

Jak dowiedzieliśmy się od przedstawicieli polskiego importera Audi, finansowanie w formie leasingu (Audi Perfect Lease) wybiera około połowa klientów niemieckiej marki. To około 6,5 tys. pojazdów rocznie. Warunki są niezwykle korzystne – jeśli auto wycenione jest na 300 tys. zł, miesięcznie płacą oni 3 tys. zł raty, którą i tak odliczają od przychodu. Dla Ministerstwa jest to więc lukratywny cel.

Nowe Audi A6 właśnie pojawia się w salonach. Ceny oscylują na poziomie 300 tys. zł (2018) Materiały prasowe
Nowe Audi A6 właśnie pojawia się w salonach. Ceny oscylują na poziomie 300 tys. zł (2018) Źródło: Materiały prasowe, fot: Audi

Prawie 70 proc. wszystkich samochodów osobowych wyjeżdżających z salonu jest finansowanych w podobny sposób. Liczą się jednak auta droższe niż 150 tys. zł. W 2017 roku aż 90 proc. nowych samochodów klasy premium – plasujących się powyżej tego pułapu – zostało zarejestrowanych na firmy. Chodzi zarówno o floty korporacyjne, jak i wolne zawody pokroju lekarzy czy architektów. Niekwestionowanym liderem w tym segmencie jest Volvo XC60, którego ceny zaczynają się od 163 tys. zł, jednak realistycznie trzeba liczyć się z wydatkiem rzędu 200 tys. zł.

d40afpy

Kolejne pozycje wskazują, że przedsiębiorcy będą musieli sporo dopłacić – drugie pod względem popularności auto klasy premium, BMW serii 5, wycenione jest przynajmniej na 216 500 zł. Cała pierwsza piątka aut premium – w tym Mercedes Klasy E czy Audi Q5 – wyceniona jest powyżej bariery 150 tys. zł.

Również tańsze i popularne auta nie unikną zmian prawa proponowanych przez Ministerstwo Finansów. Jeśli będą one wykorzystywane w tzw. użytku mieszanym, będzie można odliczyć tylko połowę kosztów ich nabycia. W tej grupie znajdą się takie hity rynkowe jak Skoda Octavia, Volkswagen Golf, Skoda Fabia, ale i większe pojazdy – Volkswagen Passat czy Skoda Superb. W większości przypadków będzie to zatem ok. 40 tys. zł

d40afpy
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d40afpy
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj