Trwa ładowanie...

Start-Stop zdominują Europę

Start-Stop zdominują EuropęŹródło: WP.PL
d3in1y2
d3in1y2

W ciągu pięciu lat ok. 70 proc. powstających w Europie nowych samochodów będzie wyposażonych w system "start-stop", polegający na wyłączaniu silnika w momencie zatrzymania i ponownym uruchomieniu, gdy auto rusza - prognozują firmy motoryzacyjne.

(fot. wp.pl)
Źródło: (fot. wp.pl)

Wytwarzająca akumulatory firma Johnson Controls Power Solutions szacuje, że obecnie z tego systemu korzysta ok. 3 mln samochodów w Europie. Technologia stosowana jest w ok. 15 proc. nowych aut.

- 2010 rok jest przełomowy, gdy chodzi o zainteresowanie tym systemem. Zakładamy, że w najbliższych kilku latach dojdziemy do ok. 70 proc. nowych aut, korzystających ze start-stop - ocenił we wtorek w Katowicach wiceprezes i dyrektor naczelny firmy na Europę, Środkowy Wschód i Afrykę, Eric Mitchell.

Jego zdaniem, w najbliższych latach technologia ta stanie się powszechna, przede wszystkim dlatego, że daje nawet 10-procentową oszczędność zużycia paliwa i o tyle samo zmniejsza emisję dwutlenku węgla. Specjaliści wyliczyli, że dzięki temu poniesiony wydatek zwraca się w dwa lata.

d3in1y2

Obecnie Johnson Controls dostarcza akumulatory do 150 modeli samochodów z technologią start-stop, różnych marek. Silniki wyposażonych w ten system samochodów "zamierają" np. gdy auto stoi na światłach, wzbudzając się na nowo po naciśnięciu pedału hamulca lub sprzęgła.

(fot. wp.pl)
Źródło: (fot. wp.pl)

- Liczymy na wzrost sprzedaży pojazdów z tą technologią również w Polsce. To otworzy przed nami nowe możliwości i szanse zarówno w dostawach na potrzeby wyposażenia fabrycznego, jak i na rynek wtórny - powiedział Mitchell.

Specjaliści zwracają uwagę, że w związku z upowszechnianiem się tego systemu nowe wyzwania staną także przed warsztatami samochodowymi, ponieważ w autach z tą technologią stosowanie konwencjonalnych akumulatorów prowadzi do skrócenia ich żywotności - nie są one przystosowane do ciągłego przechodzenia od ładowania do stanu rozładowania. Wymusi to poprawę jakości stosowanych akumulatorów.

d3in1y2

Johnson Controls prognozuje też rozwój technologii akumulatorów litowo-jonowych, stosowanych w samochodach hybrydowych i elektrycznych. Takie modele wprowadzili już na rynek lub zrobią to wkrótce niemal wszyscy wiodący producenci aut.

Johnson Controls - amerykański producent części dla przemysłu motoryzacyjnego należy do światowych liderów w sprzedaży komponentów samochodowych. W Polsce ma trzy fabryki: w Bieruniu, Siemianowicach Śląskich i Żorach. Produkuje tam m.in. fotele samochodowe i inne komponenty. Akumulatory firma wytwarza w Czechach, ok. 50 km od polskiej granicy. Zakład w Czeskiej Lipie jest największą fabryką akumulatorów w Europie.

d3in1y2
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3in1y2
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj