SsangYong XLV. Cena w Polsce: od 60 tys. w górę
*To jeden z najtańszych SUV-ów w Polsce. Koreański SsangYong wycenił model XLV, który jest wydłużoną wersją Tivoli. 5-miejscowy model może z powodzeniem konkurować z Dacią Duster. *
SsangYong zaprezentował XLV na targach w Genewie. To nowa, wydłużona wersja modelu Tivoli, bardziej praktyczna i ze zwiększoną przestrzenią bagażową. Samochód ten pokazywany był już jako koncepcyjny XLV-Air podczas zeszłorocznych targów we Frankfurcie. Ponieważ spotkał się z dobrym przyjęciem, koreańska firma zdecydowała się na uruchomienie masowej produkcji.
XLV oparty jest na tej samej konstrukcji co Tivoli i posiada ten sam rozstaw osi 2600 mm. Odróżnia się wydłużonym o 235 mm nadwoziem za słupkiem C, dzięki czemu przestrzeń bagażowa zwiększona została do 720 litrów. Przy tym wszystkim udało się zachować wyróżniające Tivoli elementy wzornicze, m.in. projekt nadwozia, wygląd sportowego coupé i płynną linię dachu.
Celem nowego projektu jest wg SsangYonga stworzenie modelu wielofunkcyjnego i wielozadaniowego, zaprojektowanego dla jak najszerszej grupy klientów. Kupujący XLV mogą wybrać pomiędzy 1,6-litrowym silnikiem benzynowym 128 KM, spełniającym normę Euro 6, a 1,6-litrowym silnikiem wysokoprężnym 115 KM. Do tego w katalogu znalazła się ręczna lub automatyczna 6-biegowa skrzynia biegów Aisin oraz napęd na jedną lub obie osie.
Bazowa cena modelu XLV to 59 900 zł. Najtańsza Dacia Duster kosztuje 39 900 zł, ale jeśli chcielibyśmy ją mieć w konfiguracji podobnej do SsangYonga, to okazuje się, że trzeba wydać porównywalną kwotę.
Opr. MAK