SsangYong Rexton G4 – nowość z Korei na polskim rynku

Niezbyt popularny, ale rozpoznawany producent z Korei Południowej zaprezentował nieoficjalnie swój nowy model Rexton G4. Przy atrakcyjnej cenie może zgarnąć sporą część rynku.

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Ssangyong Polska
Marcin Łobodziński

Przypomnimy tylko, że Rextron był przez lata klasycznym samochodem terenowym z ramą i reduktorem. Jednak moda na SUV-y i ogromne obostrzenia w zakresie bezpieczeństwa oraz emisji spalin powoli eliminują z rynku prawdziwe terenówki. Dobrym dowodem na to jest zachowanie się koreańskiej firmy SsangYong, która całkowicie przekształciła Rextona w SUV-a. Dzięki temu zwiększy się grono potencjalnych klientów na ich auta.

Tylko pozornie firma SsangYong wydaje się być gdzieś daleko z tyłu za konkurencją pod względem rozwoju technicznego. Jeżeli sięgniemy 15-20 lat wstecz, to przypomnimy sobie, że podobne opinie panowały wówczas odnośnie koreańskiego Hyundaia czy Kii. Obecnie są to bardzo ważne marki w Europie. SsangYong ma wszelkie atuty by być traktowanym na równi z nimi, ale wciąż brakuje jednego – popularności.

W jej zdobyciu mają pomóc SUV-y, takie jak Tivoli, odświeżone Korando czy najnowszy produkt Rexton G4. To duże auto oparto na ramie typu Quad-Frame, ma napęd na cztery koła w opcji, a standardem jest napęd na tylną oś. Jest większy od poprzednika, a dzięki dłuższemu o 15 cm nadwoziu i o 3,5 cm rozstawowi osi ma także większą przestrzeń w kabinie. Bagażnik w konfiguracji pięcioosobowej oferuje 784 litry objętości – to więcej niż w Skodzie Kodiaq. Samochodem może maksymalnie podróżować siedem osób.

Obraz
© Materiały prasowe | SsangYong

Pod maską pracuje umieszczony wzdłużnie silnik Diesla 2.2 o mocy 181 KM, który jest łączony z manualną lub automatyczną skrzynią biegów. Ta druga ma siedem przełożeń. Auto pociągnie przyczepę o masie do 3 ton, co jest świetnym wynikiem, na miarę terenówki.

Pod względem systemów bezpieczeństwa nowy Rexton nie odstaje od czołówki. Już w standardzie producent oferuje dziewięć poduszek powietrznych, w tym kolanową kierowcy. Na pokładzie są także systemy wspomagające podczas jazdy, znane z modeli renomowanych marek. Są to m.in. układ ostrzegający o przekroczeniu pasa ruchu, o pojazdach w martwym polu lusterek czy nadjeżdżających z tyłu, podczas wyjeżdżania z miejsca postojowego. Nie zabrakło kamer pokazujących auto z lotu ptaka, systemu odczytywania znaków drogowych czy asystenta świateł drogowych. Do pełni szczęścia brakuje tylko adaptacyjnego tempomatu, choć możliwe, że jest na pokładzie, ale importer nie wspomniał o tym.

Trzeba bowiem wiedzieć, że premiera rynkowa była całkowicie nieoficjalna, tylko dla dilerów, a specyfikację samochodu poznamy we wrześniu. Na razie podano jedynie jego cenę bazową 129 900 zł. Wydaje się dużo, ale przypominamy, że za Skodę Kodiaq z silnikiem 2.0 TDI o mocy 150 KM zapłacicie 120 900 zł i może ona nie być tak dobrze wyposażona jak SsangYong. Ponadto, producent z Korei udziela na Rextona 5-letniej gwarancji z limitem 150 000 km.

Auto po raz pierwszy na żywo w Polsce zostanie pokazane podczas targów Warsaw Moto Show w Nadarzynie 27-29 października. Do sprzedaży trafi w listopadzie jeszcze tego roku.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła