Podczas Salonu Samochodowego w Paryżu Alfa Romeo zaprezentowała szereg nowości. Główną z nich był model Giulietta Sprint, będący hołdem dla imienniczki z 1954 r.
Pojazd charakteryzuje się unikatowymi detalami - powiększonymi rurami wydechowymi, 17-calowymi felgami Sprint z pięcioma otworami, sportowym zderzakiem tylnym, antracytowymi wykończeniami karoserii, kabiną utrzymaną w kolorze karbonu oraz fotelami z tkaniny lub Alcantary z czerwonymi przeszyciami. Pod maską debiutuje turbodoładowany silnik benzynowy 1,4 MultiAir (150 KM), pozwalający osiągnąć 100 km/h w 8,2 s i maksymalną prędkość 211 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 5,6 l/100 km a emisja dwutlenku węgla - 129 g/km.
Swoją premierę ma też Alfa MiTo Junior - mały i mocny samochód pozwalający wejść do świata Alfa Romeo. Inspirowany "piccolą" GT 1300 Junior z 1966 r. pojazd jest napędzany 1,3-litrowym turbodieslem JTDm o mocy 85 KM. Kolejnym debiutantem w Paryżu był model 4C Spider pokryty trójwarstwowym, błyszczącym lakierem. Przedstawiciele włoskiej marki podkreślają, że kabriolet ten jest elementem poszukiwań stylistycznych, które znajdą się w produkcji seryjnej na początku 2015 r. W jego towarzystwie na stoisku Alfy Romeo pojawiła się wersja 4C coupe z czerwonym lakierem Competizione.
Paryż jest miejscem ekspozycji najmocniejszych wersji "Quadrioglio Verde" modeli Giulietta i MiTo. Pierwszy z nich napędzany jest przejętym od 4C silnikiem benzynowym 1750 z wtryskiem bezpośrednim i skrzynią korbową z aluminium (240 KM). Motor ten połączony jest z 6-stopniową skrzynią biegów z podwójnym suchym sprzęgłem Alfa TCT. Takie samo rozwiązanie zastosowano w mocnym MiTo, tyle że napędza go jednostka benzynowa 1,4 MultiAir (170 KM, 230 Nm).
Źródło: Alfa Romeo
ll/moto.wp.pl