Solaris jedzie na podbój Szwajcarii

Trzysta autobusów dla Włoch, 60 dla Izraela i 46 pojazdów dla Norwegii – to zagraniczne sukcesy polskiego producenta tylko z kilku ostatnich miesięcy. Teraz Solaris chce zwiększyć swój udział na rynku szwajcarskim. Firma już teraz zajmuje trzecie miejsce pod względem liczby dostarczanych autobusów na ten rynek i zamierza zdobywać kolejne kontrakty. Pojazdy tej marki jeżdżą w 41 szwajcarskich miastach.

– Potencjał w naszej branży jest duży. Produkujemy autobusy ekologiczne, niskoemisyjne i chcemy być obecni na tym rynku. W tej chwili jesteśmy tam numerem trzy – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Zbigniew Palenica, członek zarządu Solaris Bus & Coach. – To bardzo ciekawy rynek, jeśli się ma produkty najwyższej jakości i dobrze zorganizowany serwis. To jest rynek referencyjny dla pozostałych krajów Unii Europejskiej. Szwajcarzy czynią duże wysiłki, żeby ich transport publiczny dysponował najnowszą flotą i najnowszymi rozwiązaniami technicznymi. Szwajcaria jest też pewnego rodzaju dowodem bardzo wysokiej jakości dla choćby krajów Bliskiego Wschodu.

W 2015 roku Solaris sprzedał 1279 autobusów i trolejbusów, z czego trzy na cztery pojechały poza granice Polski. To trzeci w historii wynik sprzedażowy pod względem liczby sprzedanych pojazdów. Zarazem Solaris odnotował rekordowy rok pod względem przychodów.

W 2015 roku Solaris osiągnął 1,7 mld zł przychodów. Największym rynkiem dla firmy wciąż jest Polska (333 sprzedane pojazdy), a następnie Czechy (158), Niemcy (124), Łotwa (103), Włochy (97) i Rumunia (77). Portfel zamówień na 2016 rok już jest o 150 sztuk większy niż na 2015 r.

W ubiegłym roku Solaris uruchomił seryjną produkcję autobusów nowej generacji Urbino. Od czerwca 2015 roku do Niemiec, Austrii, Francji, Szwajcarii czy Skandynawii firma wyeksportowała 300 sztuk nowego modelu.

– Szwajcarzy słyną z tego, że dochowują zawartych już umów. Tamtejsze kontrakty są realizowane do końca. Jest bardzo wysoka kultura techniczna w zakresie opieki nad pojazdami w zakresie obsługi technicznej pojazdów i wymagają oni, żeby te pojazdy były jak najbardziej przyjazne pasażerom – mówi członek zarządu Solaris Bus & Coach. – Pod względem innowacji w zakresie pojazdów bezemisyjnych Szwajcarzy są powściągliwi. Chcieliby testować rozwiązania nieemisyjne, niemniej nie chcą być tymi, którzy sami po raz pierwszy te technologie wprowadzą.

tb/

Źródło artykułu: Newseria
Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟