Talbot
Jest to oryginalnie brytyjska marka o bardzo bogatej, ale też skomplikowanej historii. Talbot rozpoczął działalność w 1903 roku jako importer francuskich aut Clément-Bayard. Natomiast dwa lata później samochody te były już montowane w Wielkiej Brytanii pod nazwą Clément-Talbot. Ta brytyjsko-francuska dwoistość coraz bardziej rozdzielała firmę i w końcu znajdująca się na kontynencie fabryka, została przejęta, co spowodowało utworzenie nowej marki - Talbot-Darracqs.
W latach 30. brytyjska część Talbota trafiła pod skrzydła Rootes Group i oferowała wspólne modele z marką Sunbeam. Były to stosunkowo tanie i niczym niewyróżniające się samochody. Jednak we Francji sytuacja wyglądała zgoła inaczej. Tam fabrykę nabył włoski inżynier Antonio Lago i stworzył markę Talbot-Lago, która wytwarzała ekskluzywne pojazdy, do dziś uważane za jedne z najpiękniejszych samochodów w historii. To właśnie te modele sprawiły, że ta niepozorna marka należy do najsłynniejszych.
Talbot-Lago produkował swoje wyjątkowe samochody do 1960 roku, gdy zainteresowanie luksusowymi autami we Francji spadło praktycznie do zera. Brytyjski Talbot miał więcej szczęścia. W 1967 roku został połączony z Simcą pod skrzydłami Chryslera i marki te produkowały wspólne modele tańszych aut. Jednak amerykańska polityka nie sprawdziła się na Starym Kontynencie, przez co w 1978 cały europejski oddział Chryslera został kupiony za 1 dolara przez koncern PSA Peugeot Citroen. Nowe Talboty o pudełkowatym kształcie nie zyskały popularności ani we Francji, ani w Wielkiej Brytanii. W efekcie bogata historii marki musiała się zakończyć. Ostatni model osobowy (Horizon) produkowano w Hiszpanii i Finalndii do 1986 roku, a małego vana (Express - bazujący na Peugeocie 309) do 1994 roku, który stał się ostatecznym końcem marki Talbot.