Skoda sprzedała na całym świecie przeszło milion aut
Skoda sprzedała na całym świecie 1,06 mln samochodów. Jest to drugi z rzędu rekordowy wynik roczny czeskiej marki.
Sprzedaż w 2015 r. była o 1,8 proc. wyższa niż rok wcześniej, kiedy to klienci odebrali kluczyki do 1,037 mln pojazdów. Najpopularniejszym modelem była Octavia (432 300 egzemplarzy, wzrost o 11,1 proc.), drugie miejsce zajął Rapid (194 300, spadek o 12,2 proc.), a na najniższym stopniu podium stanęła Fabia (192 400, wzrost o 19,8 proc.). Dalsze pozycje zajęły modele Yeti (99 500, spadek o 3,2 proc.), Superb (80 200, spadek o 12 proc.), Citigo (40 200, spadek o 5,5 proc.) i Roomster (16 600, spadek o 44 proc.).
W Europie Zachodniej sprzedaż zwiększyła się o 4,3 proc. do poziomu 430 900 samochodów. Na największy lokalny rynek, Niemcy, trafiło z tego 158 700 aut, o 6,2 proc. więcej niż przed rokiem. Do wschodniej części Starego Kontynentu (nie licząc Rosji) trafiło 32 700 pojazdów, czyli o 1500 mniej niż w 2014 r., zaś do środkowej - 172 100 (o 14,8 proc. więcej niż przed rokiem). Duży w tym udział rynku polskiego, na którym zarejestrowano 44 499 aut czeskiej marki.
2015 rok minął pod znakiem dwóch nowości w gamie Skody. W styczniu w salonach pojawiła się nowa Fabia Combi, a miesiąc później w Pradze debiut świętowała trzecia generacja Superba. Na polskim rynku ten samochód jest dostępny jako limuzyna i kombi od czerwca. Przedstawiciele producenta podkreślają, że w 2016 r. chcą przede wszystkim wzmocnić obecność w segmencie SUV-ów.