Skoda lepiej niż Volkswagen. Niemcy mogą obawiać się tańszej marki
Jest synonimem klasy kompaktowej. Wszechstronnym autem dostępnym jako oszczędna hybryda lub sportowa "eRka". Punktem odniesienia dla konkurencji i idealnym celem internetowych hejterów. Do końca października Volkswagen Golf zdobył najważniejsze rynki Europy, a najgroźniejszym konkurentem okazuje się… jego bardzo bliski krewniak.
Europa kocha kompakty, nawet jeśli segment SUV-ów rozrasta się do ogromnych rozmiarów. Volkswagen Golf, będący jednym z najważniejszych modeli niemieckiego producenta, od początku tego roku zdominował rynek Austrii (10 912 sztuk), Belgii (11 152), Luksemburga, Norwegii oraz, co nie powinno dziwić, Niemiec. Tylko w tym kraju sprzedano aż 129 514 Golfów.
Jeśli jednak zwrócimy uwagę na liczbę przejętych rynków, większy sukces odniosła Skoda Octavia. Ona również wydaje się idealnym obiektem nienawiści dla internetowych znawców, lecz nie przeszkodziło jej to w zdobyciu serc klientów w Polsce (14 002 egzemplarze), Chorwacji, Estonii, Czechach, Finlandii oraz Szwajcarii. Skoda świętuje również w Słowacji, gdzie poza kompaktową Octavią (3944 sztuk) kierowcy uwielbiają mniejszą Fabię (sprzedano tam 3894 egzemplarzy tego modelu).
Trzecie miejsce może być zaskakujące, bowiem podium zamyka Renault Clio, zagarniając 4 rynki. Króluje ono we Francji, Holandii, Portugalii i Słowenii. W swojej ojczyźnie Renault broni się przed zakusami Peugeota 208.
Przeglądając tabelki sprzedaży można zauważyć, że patriotyzm kierowców jest silny. W zimnej Szwecji króluje Volvo XC60 (prawie 20 tys. egzemplarzy), w gorącej Hiszpanii liderem jest Seat Ibiza, gdzie z salonów wyjechało 27 623 pojazdów. Rumuni wybierają najczęściej Dacię Logan, Włosi – Fiata Pandę. Inny model tej marki, kultowa pięćsetka, przekonała do siebie kierowców z Litwy, którzy kupili 2574 uroczych maluchów.
Jedną z ciekawszych nowości, która już cieszy się uznaniem klientów, jest Ford Fiesta. Na jego punkcie oszaleli mieszkańcy Zjednoczonego Królestwa, którzy zamówili ponad 75 tys. egzemplarzy. Na tym rynku wyższość Fiesty musiał uznać Ford Focus oraz… właśnie Volkswagen Golf.