| [
]( http://www.auto-swiat.pl/ ) |
| --- |*Nudzi cię nijaki design hatchbacków klasy B? To zdecyduj się na Skodę Fabię w odmianie Monte Carlo. Rasowy wygląd zapewniony, a sportowe zawieszenie nie ogranicza dynamiki jazdy. Tylko ten silnik... *
Karoseria niemal w każdym calu tchnie duchem sportu. Mocny czerwony lakier idealnie kontrastuje z czarnymi: dachem, spoilerami oraz 16-calowymi alufelgami. W opcji za 700 zł dostępne są 17-calowe koła - również czarne. We wnętrzu też nie brakuje efektownych gadżetów.
Wprawdzie deska rozdzielcza jest taka sama jak w innych odmianach Fabii, ale dodatki w postaci perforowanej skóry na świetnie wyprofilowanej kierownicy, przeszycie czerwonym ściegiem czy nakładki na pedałach wykonane z nierdzewnej stali sprawiają, że kabina nabiera rasowego charakteru.
Całość uzupełniają czerwono-czarne sportowe fotele z dobrym bocznym podparciem. Atrakcyjna stylistyka nie ogranicza przy tym walorów użytkowych pojazdu. Fabia Monte Carlo jest nadal przestronnym autem z pojemnym bagażnikiem, a kierowca może się cieszyć z dobrej widoczności we wszystkich kierunkach.
Po zachwytach nad stylistyką czas na jazdę. Wiemy, że nie mamy do czynienia z Fabią RS, ale silnik o mocy 85 KM nie zapewnia osiągów godnych tak rasowo wyglądającego samochodu. Cieszy wprawdzie to, że podczas testu przyspieszenie do "setki" okazało się o 0,3 s lepsze, niż podaje producent, jednak przyznajmy, że 11,4 s to nadal przeciętny wynik.
Polecamy na AutoŚwiat.pl: Skoda Fabia RS: "rajdówka" podwójnie doładowana
Poza tym przydałby się bardziej rasowy dźwięk wydechu. Lepszym wyborem będzie auto wyposażone w 105-konną jednostkę benzynową. Fabia jest wówczas o 2 tys. zł droższa, ale za to według danych producenta można się cieszyć przyspieszeniem do 100 km/h w 10,1 s. Testowana 85-konna Fabia paliła średnio o litr więcej niż podaje producent, ale 6,2 l/100 km i tak oznacza oszczędne zużycie paliwa. Mocną stroną auta jest skrzynia biegów. Przełożenia zmienia się precyzyjnie i bez haczeń nawet podczas szybkiego przełączania.
Do charakteru pojazdu dobrze pasuje sportowe zawieszenie. Jego sztywne zestrojenie pozwala prowadzącemu na odrobinę szaleństwa na zakrętach bez obaw o nieprzewidziane reakcje. W ujarzmieniu samochodu pomaga dodatkowo bezpośredni układ kierowniczy. Ponad 50 tys. zł za hatchbacka klasy B to dużo, ale sportowe akcenty oraz bogate wyposażenie seryjne częściowo usprawiedliwiają cenę. W teście zderzeniowym Euro NCAP auto uzyskało cztery gwiazdki w pięciostopniowej skali.
* TUTAJ ZOBACZYSZ WIĘCEJ ZDJĘĆ SKODY FABII MONTE CARLO * Polecamy na AutoŚwiat.pl: Skoda Fabia RS: "rajdówka" podwójnie doładowana