Scania poprawiła opływ powietrza wokół przodu i boków w kabinach serii G i R. Dzięki temu udało się obniżyć opór a co za tym idzie - zmniejszyć zużycie paliwa. Pojazdy takie nosić będą oznaczenie Streamline.
Modyfikacje kabiny objęły wygładzenie naroży i pozostawienie zawirowań powietrza jedynie po to, by zapobiegać gromadzeniu się brudu w okolicy klamek drzwi. Rozwiązaniem jest opatentowany odchylacz strugi umiejscowiony powyżej głównych świateł. Jego częścią jest kanał wywołujący odpowiednie zawirowanie. Opływ powietrza i stylistykę poprawia nowa osłona przeciwsłoneczna, na której zamontowano światła dalekosiężne i obrysowe LED. Wprowadzone ulepszenia sprawiają, że przy prędkościach przejazdowych zużycie paliwa spadnie o co najmniej 1 proc.
Streamline to nie tylko poprawiona aerodynamika, ale też zmiany stylistyczne, którym uległy światła (reflektory, kierunkowskazy i światła do jazdy dziennej). Do wyboru są światła główne H4, H7 oraz ksenonowe. Zadbano również o komfort kierowcy - do jego dyspozycji będzie nowa rodzina foteli firmy Recaro. Ergonomię poprawiono poprzez zastosowanie nowych, łatwych do odczytania symboli kontrolek i przycisków, podświetlanych by były lepiej widoczne w ciemności. Fotele są regulowane skokowo we wszystkich płaszczyznach i dostępne z 2-stopniową wentylacją.
Wraz z nowymi fotelami pojawiły się nowe zestawienia kolorystyczne wnętrza kabiny. Siedzenia mogą być z weluru lub skóry w piaskowym odcieniu, zaś wykonane z nowego materiału panele pokrywające ściany i dach mają sprzyjający wypoczynkowi, ciemniejszy kolor. Scania Streamline ma specjalny wystrój tablicy rozdzielczej i progów, natomiast w kabinach sypialnych serii R pojawiła się wysuwana leżanka, której szerokość jest regulowana od 730 do 900 m.
Zmiany objęły również mechanikę - zawieszenie pneumatyczne wyposażono w nowy, elektroniczny system sterowania. Kolejną nowością jest funkcja dystrybucji nacisku pomiędzy osiami. Zmodyfikowano skrzynię biegów Opticrusise, której tryb Economy jest w pełni zintegrowany z tempomatem. Nowe, wydajniejsze wyniki Euro 6 drugiej generacji przyczyniają się do osiągania w dalekim transporcie do 8 proc. niższego zużycia paliwa.
Źródło: Scania
ll/moto.wp.pl