Trwa ładowanie...

Scania Streamline: oszczędność dzięki aerodynamice

Scania Streamline: oszczędność dzięki aerodynamiceŹródło: zdjęcie producenta
d3xvvwh
d3xvvwh

Scania poprawiła opływ powietrza wokół przodu i boków w kabinach serii G i R. Dzięki temu udało się obniżyć opór a co za tym idzie - zmniejszyć zużycie paliwa. Pojazdy takie nosić będą oznaczenie Streamline.

Modyfikacje kabiny objęły wygładzenie naroży i pozostawienie zawirowań powietrza jedynie po to, by zapobiegać gromadzeniu się brudu w okolicy klamek drzwi. Rozwiązaniem jest opatentowany odchylacz strugi umiejscowiony powyżej głównych świateł. Jego częścią jest kanał wywołujący odpowiednie zawirowanie. Opływ powietrza i stylistykę poprawia nowa osłona przeciwsłoneczna, na której zamontowano światła dalekosiężne i obrysowe LED. Wprowadzone ulepszenia sprawiają, że przy prędkościach przejazdowych zużycie paliwa spadnie o co najmniej 1 proc.

Streamline to nie tylko poprawiona aerodynamika, ale też zmiany stylistyczne, którym uległy światła (reflektory, kierunkowskazy i światła do jazdy dziennej). Do wyboru są światła główne H4, H7 oraz ksenonowe. Zadbano również o komfort kierowcy - do jego dyspozycji będzie nowa rodzina foteli firmy Recaro. Ergonomię poprawiono poprzez zastosowanie nowych, łatwych do odczytania symboli kontrolek i przycisków, podświetlanych by były lepiej widoczne w ciemności. Fotele są regulowane skokowo we wszystkich płaszczyznach i dostępne z 2-stopniową wentylacją.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Wraz z nowymi fotelami pojawiły się nowe zestawienia kolorystyczne wnętrza kabiny. Siedzenia mogą być z weluru lub skóry w piaskowym odcieniu, zaś wykonane z nowego materiału panele pokrywające ściany i dach mają sprzyjający wypoczynkowi, ciemniejszy kolor. Scania Streamline ma specjalny wystrój tablicy rozdzielczej i progów, natomiast w kabinach sypialnych serii R pojawiła się wysuwana leżanka, której szerokość jest regulowana od 730 do 900 m.

d3xvvwh

Zmiany objęły również mechanikę - zawieszenie pneumatyczne wyposażono w nowy, elektroniczny system sterowania. Kolejną nowością jest funkcja dystrybucji nacisku pomiędzy osiami. Zmodyfikowano skrzynię biegów Opticrusise, której tryb Economy jest w pełni zintegrowany z tempomatem. Nowe, wydajniejsze wyniki Euro 6 drugiej generacji przyczyniają się do osiągania w dalekim transporcie do 8 proc. niższego zużycia paliwa.

Źródło: Scania

ll/moto.wp.pl

d3xvvwh
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3xvvwh
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj