WAŻNE
TERAZ

Mejza jechał 200 km/h. Został zatrzymany

Scania Streamline: oszczędność dzięki aerodynamice

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Scania poprawiła opływ powietrza wokół przodu i boków w kabinach serii G i R. Dzięki temu udało się obniżyć opór a co za tym idzie - zmniejszyć zużycie paliwa. Pojazdy takie nosić będą oznaczenie Streamline.

Modyfikacje kabiny objęły wygładzenie naroży i pozostawienie zawirowań powietrza jedynie po to, by zapobiegać gromadzeniu się brudu w okolicy klamek drzwi. Rozwiązaniem jest opatentowany odchylacz strugi umiejscowiony powyżej głównych świateł. Jego częścią jest kanał wywołujący odpowiednie zawirowanie. Opływ powietrza i stylistykę poprawia nowa osłona przeciwsłoneczna, na której zamontowano światła dalekosiężne i obrysowe LED. Wprowadzone ulepszenia sprawiają, że przy prędkościach przejazdowych zużycie paliwa spadnie o co najmniej 1 proc.

Streamline to nie tylko poprawiona aerodynamika, ale też zmiany stylistyczne, którym uległy światła (reflektory, kierunkowskazy i światła do jazdy dziennej). Do wyboru są światła główne H4, H7 oraz ksenonowe. Zadbano również o komfort kierowcy - do jego dyspozycji będzie nowa rodzina foteli firmy Recaro. Ergonomię poprawiono poprzez zastosowanie nowych, łatwych do odczytania symboli kontrolek i przycisków, podświetlanych by były lepiej widoczne w ciemności. Fotele są regulowane skokowo we wszystkich płaszczyznach i dostępne z 2-stopniową wentylacją.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Wraz z nowymi fotelami pojawiły się nowe zestawienia kolorystyczne wnętrza kabiny. Siedzenia mogą być z weluru lub skóry w piaskowym odcieniu, zaś wykonane z nowego materiału panele pokrywające ściany i dach mają sprzyjający wypoczynkowi, ciemniejszy kolor. Scania Streamline ma specjalny wystrój tablicy rozdzielczej i progów, natomiast w kabinach sypialnych serii R pojawiła się wysuwana leżanka, której szerokość jest regulowana od 730 do 900 m.

Zmiany objęły również mechanikę - zawieszenie pneumatyczne wyposażono w nowy, elektroniczny system sterowania. Kolejną nowością jest funkcja dystrybucji nacisku pomiędzy osiami. Zmodyfikowano skrzynię biegów Opticrusise, której tryb Economy jest w pełni zintegrowany z tempomatem. Nowe, wydajniejsze wyniki Euro 6 drugiej generacji przyczyniają się do osiągania w dalekim transporcie do 8 proc. niższego zużycia paliwa.

Źródło: Scania

ll/moto.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła