Trwa ładowanie...

S11 z Koszalina do Bobolic ma zapewnione finansowanie

Odcinek drogi ekspresowej S11 Koszalin-Bobolice ma zapewnione finansowanie - poinformował minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk na konferencji prasowej poświęconej inwestycjom drogowym na Pomorzu Zachodnim i Środkowym.

S11 z Koszalina do Bobolic ma zapewnione finansowanieŹródło: PAP, fot: Tomasz Wojtasik
d1a6l35
d1a6l35

Adamczyk odwiedził węzeł Bielice na Pomorzu, koło Koszalina, łączący drogi S6 i S11. Zwrócił uwagę, że w tym regionie zaczyna się wiodąca na południe droga ekspresowa S11, ale także droga S3, która łączy zespół portów Szczecin-Świnoujście z południem Europy. Zaznaczył, że w związku z tym może przekazać dobrą wiadomość - przed dwoma tygodniami spotkał się z ministrem transportu Republiki Czeskiej, z którym podpisał kolejne porozumienie.

Zgodnie z nim - wobec decyzji rządu polskiego o realizacji całego przebiegu drogi ekspresowej S3 na terenie Polski do granicy z Czechami - strona czeska intensyfikuje działania, aby budować drogę D11, czyli autostradę, która połączy się z drogą ekspresową S3, a tym samym połączy zespół portów Szczecin-Świnoujście i cały region zachodni z południem Europy.

- I to jest dobra wiadomość. Myślę, że ożywienie gospodarcze tego regionu jest niemożliwe bez dobrej sieci komunikacyjnej, sieci drogowej, bo ta w dużej mierze jest podstawą aktywności gospodarczej, podobnie, jak sieć kolejowa. I tak ważna z tego punktu widzenia jest również droga ekspresowa S11 - dodał.

Minister poinformował o przekazaniu oddziałowi zachodniopomorskiemu GDDKiA programów inwestycyjnych oraz aneksów do nich, które odnoszą się do kolejnych odcinków drogi ekspresowej S11 od Koszalina do Poznania, czyli do skrzyżowania z autostradą A2. Adamczyk wyraził nadzieję, że będzie można powiedzieć, iż na całym odcinku S11, czyli od Koszalina do autostrady A2 oraz od Poznania w kierunku Górnego Śląska będą realizowane prace przygotowawcze, które mają na celu uzyskanie decyzji środowiskowych i przygotowanie konkretnych programów pozwalających w przyszłości ogłaszać przetargi.

d1a6l35

- To już nie będzie tak, że będziemy mówili o inwestycjachw kontekście pustych okładek - gdzie na okładce opisany jest kompletny odcinek przebiegu drogi, a między nimi niestety jeszcze nic nie ma. Chcemy przygotować się do tego momentu, kiedy pojawią się kolejne źródła finansowania, gdy będzie można kierować do przetargu konkretne odcinki drogi ekspresowej S11 - mówił.

- Dzisiaj po takiej dużej ofensywie, ale przede wszystkim po nowelizacji, uzupełnieniu programu budowy dróg i autostrad, mogę powiedzieć, że odcinek Koszalin-Bobolice (...) ma zapewnione finansowanie.* Odcinek ten jest w przygotowaniu* - zapewnił Adamczyk. - Dzisiaj możemy powiedzieć, że "droga życia” (...) ma szanse na to, żeby została zrealizowana, bo do tej pory była ona wyłącznie w fazie realizacji odcinkowych, niepełnych - dodał.

- My mówimy o pełnej sieci drogowej naszego kraju, o ruszcie komunikacyjnym, który daje impuls do rozwoju gospodarczego konkretnego regionu - powiedział. Przypomniał, że znaleziono finansowanie, dzięki któremu realizowana może być trasa Via Carpatia. Zwrócił uwagę, że układ południkowy w planowaniu inwestycji drogowych był do tej pory bardzo niedoceniany.

- Mówimy o drodze ekspresowej S7, która łączy, podobnie jak autostrada A1, zespół portów Trójmiasta z południową granicą państwa. Mówimy o drodze ekspresowej S3 w pełnym wymiarze (...). Naszym celem jest budowa takiego rusztu, który w układzie komunikacyjnym Europy pozwoli łączyć Bałtyk z morzami południowej Europy - oświadczył szef resortu infrastruktury i budownictwa.

d1a6l35

- Jestem przekonany, że każdy region ma prawo do tego, żeby się rozwijać. Dzisiaj musimy podejmować decyzje i dbać o to, aby ten zrównoważony rozwój każdego regionu wpływał na dynamikę wzrostu gospodarczego naszego kraju - powiedział.

Adamczyk wyraził ponadto nadzieję, że liczy, iż dominujący kilka lat temu model rozwoju polaryzacyjno-dyfuzyjny, oparty na finansowaniu większych ośrodków z nadzieją, że one będą finansować biedniejsze rejony, został odsunięty na rzecz zrównoważonego rozwoju wszystkich regionów.
- Mam nadzieję, że taki zrównoważony rozwój będzie też dotyczył środkowego wybrzeża, środkowej części naszego kraju, patrząc z perspektywy północy - dodał.

d1a6l35
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1a6l35
Więcej tematów