| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8243/passat-vw-2005-02.jpg',600,416) ) |
| --- | Wraz z pojawieniem się nowego Passata Volkswagen ma szansę podźwignąć poziom swej sprzedaży, który pomimo wprowadzenia nowego Golfa wciąż nie jest zadawalający. Czy szanse te zostaną zrealizowane – zależeć będzie od atrakcyjności samochodu, oraz… jego ceny. Publikujemy oto polski cennik Passata w pierwszym dniu sprzedaży na naszym rynku.
Wyświetl cennik nowego Passata )
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8243/passat-vw-2005-03.jpg',600,400) ) |
| --- | Pierwszym refleksjom na temat cen nowego Passata powinno towarzyszyć przypomnienie, że auto jest sporo większe od ustępującego modelu. Ma 4,77 metra długości (+ 62 mm), 1,82 m szerokości (+ 74 mm) i 1,47 m wysokości (+ 10 mm). Rozstaw osi jest o 6 mm większy i wynosi 2,71 metra, a bagażnik ma pojemność 565 litrów, co jest rezultatem imponującym (o 90 litrów więcej niż poprzednik).
Choć więc nie ma mowy o zmianie segmentu Passata, to przyznać trzeba, że jego pozycjonowanie zwyżkowało.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8243/passat-vw-2005-04.jpg',600,333) ) |
| --- | Najmniej atrakcyjnie prezentuje się najsłabsza jednostka o mocy 1,6 - 75 kW / 102 KM. Przyznać jednak trzeba, że niewiele trzeba dopłacić, by mieć jednostkę silniejszą i znacznie nowocześniejszą, bo pracującą w technice bezpośredniego wtrysku 1,6 FSI - 85 kW / 115 KM. Zrezygnowano z silnika o pojemności 1,8 litra, za to wprowadzono 2.0 - 110 kW / 150 KM.
Co do diesli, to można już zamawiać silniki 1,9 o mocy 77kW / 105 KM, oraz 2,0 o mocy 103 kW / 140 KM. W późniejszym czasie gamę uzupełnią silnik wysokoprężny o mocy 125 kW / 170 KM, oraz benzynowe: o mocy 147 kW / 200KM i 184 kW / 250 KM.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8243/passat-vw-2005-01.jpg',600,303) ) |
| --- | Prócz nowego nadwozia i nowych silników, Passat ma się wyróżniać bardzo bogatym wyposażeniem. Przynajmniej w dwóch przypadkach, Passat skorzysta tu na rozwiązaniach wypracowanych dla luksusowego Phaetona. Mowa o tempomacie utrzymującym zadany dystans od pojazdu z przodu, oraz o klimatyzacji bez wyczuwalnych strumieni powietrza.
W przypadku kariery Passata na polskim rynku większe znaczenie, niż choćby najbardziej wymyślne dodatki oferowane w opcji, mają elementy podstawowe, Wyposażenie standardowe prezentuje się zaś imponująco, bo obejmuje miedzy innymi: klimatyzację i elektryczne szyby z przodu; elektryczne, podgrzewane lusterka; ABS + ESP; poduszki przednie, boczne i kurtyny powietrzne.
Wyświetl wyposażenie w elementy bezpieczeństwa )
Wyświetl wyposażenie w akcesoria elektryczne )
Wyświetl wyposażenie w elementy zewnętrzne i wewnętrzne )