Praga zaczęła przyjmować zamówienia na zupełnie nowy samochody drogowy, nazwany R1R. Model kosztuje 198 000 euro i powstanie w limitowanej ilości 68 egzemplarzy.
Marka ta w ostatnich latach zaprezentowała się głównie na arenie wyścigowej, ale teraz powraca do swoich korzeni. Produkcja gokartów, rozwój samolotu Praga Alfa i wprowadzenie na rynek własnego samochodu wyścigowego zostały teraz uzupełnione o samochód z homologacją drogową, Pragę R1R.
* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
W tym roku mija 68 lat od momentu, kiedy rząd Partii Komunistycznej podjął decyzję o zakończeniu przez Pragę produkcji samochodów osobowych i przestawieniu firmy na produkcję samochodów ciężarowych. Z tego powodu Praga R1R zostanie wyprodukowana w ograniczonej liczbie 68 sztuk dla uczczenia tego bardzo ważnego wydarzenia w historii marki.
Podobnie jak wyścigowa Praga R1, wersja R1R jest samochodem jednomiejscowym, którego projekt i funkcjonalność oparto na prototypie wyścigowym, ze zmianami koniecznymi do uzyskania homologacji drogowej, obejmującymi również wyposażenie dodatkowe, wliczając dodatkowy fotel dla pasażera.
Model R1R napędzany jest 2-litrowym, doładowanym silnikiem w wariantach mocy od 330 do 400 KM i momencie obrotowym sięgającym 530 Nm. Ważąc 670 kg, samochód legitymuje się przekonywującym stosunkiem mocy do wagi, przekraczającym 550 KM na tonę. Pomimo tego, najbardziej godną uwagi cechą jest jego aerodynamika. Przy prędkości 200 km/h generowana siła docisku teoretycznie pozwala na jazdę do góry kołami, co w praktyce oznacza możliwość osiągania bardzo dużych prędkości w zakrętach. Pochodzący z samochodu wyścigowego monocoque wykonany z włókna węglowego zapewnia bezpieczeństwo na poziomie najnowszych pojazdów wyścigowych.
Cena wersji podstawowej tej limitowanej edycji wynosi 198 000 euro. Praga oferuje szeroką ofertę wyposażenia dodatkowego, dobieranego indywidualnie na podstawie życzeń klienta.
Źródło: Pachura Motor Center
ll/moto.wp.pl