Ruszyła produkcja Pragi R1R

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Praga zaczęła przyjmować zamówienia na zupełnie nowy samochody drogowy, nazwany R1R. Model kosztuje 198 000 euro i powstanie w limitowanej ilości 68 egzemplarzy.

Marka ta w ostatnich latach zaprezentowała się głównie na arenie wyścigowej, ale teraz powraca do swoich korzeni. Produkcja gokartów, rozwój samolotu Praga Alfa i wprowadzenie na rynek własnego samochodu wyścigowego zostały teraz uzupełnione o samochód z homologacją drogową, Pragę R1R.

* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
W tym roku mija 68 lat od momentu, kiedy rząd Partii Komunistycznej podjął decyzję o zakończeniu przez Pragę produkcji samochodów osobowych i przestawieniu firmy na produkcję samochodów ciężarowych. Z tego powodu Praga R1R zostanie wyprodukowana w ograniczonej liczbie 68 sztuk dla uczczenia tego bardzo ważnego wydarzenia w historii marki.

Podobnie jak wyścigowa Praga R1, wersja R1R jest samochodem jednomiejscowym, którego projekt i funkcjonalność oparto na prototypie wyścigowym, ze zmianami koniecznymi do uzyskania homologacji drogowej, obejmującymi również wyposażenie dodatkowe, wliczając dodatkowy fotel dla pasażera.

Model R1R napędzany jest 2-litrowym, doładowanym silnikiem w wariantach mocy od 330 do 400 KM i momencie obrotowym sięgającym 530 Nm. Ważąc 670 kg, samochód legitymuje się przekonywującym stosunkiem mocy do wagi, przekraczającym 550 KM na tonę. Pomimo tego, najbardziej godną uwagi cechą jest jego aerodynamika. Przy prędkości 200 km/h generowana siła docisku teoretycznie pozwala na jazdę do góry kołami, co w praktyce oznacza możliwość osiągania bardzo dużych prędkości w zakrętach. Pochodzący z samochodu wyścigowego monocoque wykonany z włókna węglowego zapewnia bezpieczeństwo na poziomie najnowszych pojazdów wyścigowych.

Cena wersji podstawowej tej limitowanej edycji wynosi 198 000 euro. Praga oferuje szeroką ofertę wyposażenia dodatkowego, dobieranego indywidualnie na podstawie życzeń klienta.

Źródło: Pachura Motor Center

ll/moto.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀