Ruszają polskie eliminacje mistrzostw świata w jeździe „o kropelce”

Obraz
Źródło zdjęć: © WP

Ruszyły polskie eliminacje do Think Blue Challenge 2015 – mistrzostw świata Volkswagena dla najoszczędniejszych kierowców. Zwycięzca będzie reprezentował nasz kraj podczas wielkiego finału w San Francisco.

Polska weźmie udział w mistrzostwach po raz drugi. W 2013 r. w krajowym finale zwyciężył Kamil Kocimski z Radomska, który za kierownicą VW Golfa 1,6 TDI uzyskał średnie spalanie na poziomie 2,9 l/100 km. W światowym finale, który odbył się w Niemczech Polak, po przejechaniu 592-kilometrowej trasy z Berlina do Frankfurtu na Menem i zmierzeniu się z drużynami z całego świata, uplasował się na wysokiej, siódmej pozycji.

* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
W pierwszym etapie, drogą eliminacji, do krajowego finału dostanie się dziesięciu zawodników. Każdy kierowca ma szansę, aby wziąć w nim udział. Najlepsza dziesiątka zostanie zakwalifikowana na podstawie przesłanych filmów, przedstawiających rzeczywiste zużycie paliwa w samochodach, którymi poruszają się na co dzień. Uczestnicy powinni pokonać trasę 15 km. Następnie, po zatrzymaniu się, trzeba nagrać film przedstawiający wyniki z komputera pokładowego, dotyczące średniego zużycia paliwa, średniej prędkości oraz przebytego dystansu. Na końcu filmu kierowca powinien udzielić odpowiedzi na pytanie „Dlaczego warto być wyluzowanym za kierownicą?”. Dziesiątka uczestników polskiego finału zostanie wyłoniona na podstawie sfilmowanych wskazań komputera pokładowego oraz oceny wypowiedzi. Pierwszą osobą, która się zgłosiła do konkursu jest 4-krotny mistrz olimpijski w chodzie, Robert Korzeniowski. Jadąc Passatem Variantem uzyskał średnie spalanie 3,2 l/100 km.

Finał zostanie rozegrany w dniach 15-17 maja. Organizator zaprosi na niego kierowców wraz z osobami towarzyszącymi do hotelu nad polskim morzem. Na miejscu finaliści przejdą szkolenia teoretyczne oraz praktyczne z zasad ecodrivingu. Każdy z nich będzie mógł przygotować się do wykonania zadania finałowego. Zadanie będzie polegać na przejechaniu jednym z modeli Volkswagena specjalnie wytyczonego odcinka (nieznanego finalistom) i na uzyskaniu jak najniższego średniego zużycia paliwa. O równe szanse zadbają sędziowie, którzy dopilnują, aby samochód na finałowy przejazd był dla wszystkich uczestników tak samo doważony, a ciśnienie w oponach miało prawidłową wartość. Najlepszy z finalistów, oprócz nagród rzeczowych, otrzyma miejsce w światowym finale zmagań Think Blue Challenge w San Francisco, w którym będzie reprezentował Polskę.

Rejestracja odbywa się za pośrednictwem strony niemieckiej marki. Zgłoszenia można przesyłać do 10 maja.

Źródło: Volkswagen

ll/moto.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3