Mustang MY2010 to nowoczesne wcielenie prawdziwego amerykańskiego muscle car. Fani marki powinni więc z radością powitać wersję GT500 Super Snake.
- Prace nad modelem Super Snake zajęły nam ponad 12 długich miesięcy - mówi o swoim najnowszym dziele Carroll Shelby. Auto było regularnie przeganiane po torze po to, by każdy, kto zasiądzie za jego kierownicą nie miał problemu z opanowaniem tak potężnej mocy przekazywanej na tylne koła.
Zamontowanie sprężarki mechanicznej Kenne Bell zaowocowało wzrostem mocy 5,4-litrowej V-ósemki z 540 do 725 koni mechanicznych. Jeśli to dla kogoś za dużo, to może skorzystać ze sprężarki Ford Racing, pomagającej silnikowi generować 630 koni mechanicznych.
* ZOBACZ WIĘCEJ ZDJĘĆ WYJĄTKOWEGO FORDA * Moc z jednostki napędowej przenoszona jest na tylne koła za pomocą sześciostopniowej przekładni mechanicznej, natomiast za efekty dźwiękowe odpowiada układ wydechowy Borla.
Super Snake otrzymał zmodernizowany układ jezdny, złożony z komponentów dostarczonych przez Ford Racing. Obejmują one niższe, sportowe sprężyny, regulowane zawieszenie oraz mocniejsze stabilizatory.
Auto porusza się na 20-calowych felgach aluminiowych Custom Alcoa, pod którymi skrywają się ogromne tarcze hamulcowe z sześciotłoczkowymi zaciskami z przodu, chłodzone przez specjalne kanały powietrzne.
Produkcja auta w ograniczonej liczbie egzemplarzy rozpocznie się w sierpniu bieżącego roku. Pakiet 630-konny kosztuje 29 495 dolarów, natomiast 725-konny 33 495 dolarów. To oczywiście tylko ceny wyjściowe - gotowy samochód może kosztować przyszłego właściciela o wiele więcej.