Przykuwająca wzrok Mazda CX-7, która na rynku niemieckim będzie do kupienia w cenie od 31 800 EUR, najpierw oferowana będzie klientom w Rosji (sierpień), a dopiero miesiąc później przyjdzie czas na Wielką Brytanię oraz inne kraje europejskie. To właśnie zainteresowanie autem na rynku rosyjskim będzie miało duże znaczenie w osiągnięciu sukcesu handlowego japońskiego crossovera.
Jak na razie prognozy sprzedażowe dla CX-7 uznać można za ostrożne. W ciągu pierwszego pełnego roku sprzedaży marka chce znaleźć na auto około 7 tys. nabywców w Europie i Rosji. Z drugiej jednak strony, japońska marka przyznaje, że wyniki mogą okazać się lepsze, jeśli CX-7 przypadnie do gustu rosyjskim klientom, którzy przepadają za dynamicznymi pojazdami klasy SUV.
Od momentu premiery auta wiosną ubiegłego roku Mazda CX-7 znalazła w USA i Japonii już ponad 54 tys. chętnych.
Jak podaje firma analityczna JATO Dynamics, w ciągu pierwszych pięciu miesięcy bieżącego roku na samochody Mazdy zdecydowało się w Europie 108 261 osób, podczas gdy w analogicznym okresie roku ubiegłego było to 119 854. Sytuacja może się jednak szybko zmienić na plus, ponieważ „w blokach startowych” już czeka Mazda2 kolejnej generacji.
Źródła: Samar, Mazda