Renault Twingo R.S. jednak nie powstanie

Obraz
Źródło zdjęć: © informacja prasowa

Wszyscy czekający na najmocniejszą odmianę miejskiego Twingo mogą poczuć się mocno zawiedzeni. Renault poinformowało, że wersja R.S. nie pojawi się w sprzedaży.

Od kilku miesięcy wszyscy fani małych mocnych samochodów wstrzymywali oddech w oczekiwaniu na potwierdzenie informacji, że Twingo R.S. trafi do seryjnej produkcji. Maluch z tylnym napędem i silnikiem umieszczonym z tyłu zdaniem wielu miał potencjał, by stać się "zabawką" na miarę Abartha 595. Niestety okazało się, że auto ostatecznie nie powstanie.

Największe kłopoty sprawiła inżynierom jednostka napędowa oraz miejsce za tylną osią, gdzie fizycznie znajduje się silnik w Twingo. Przypomnijmy, aktualne Twingo zbudowane jest na płycie podłogowej wspólnej ze Smartem.

Renault Twingo R.S. miał być napędzany silnikiem o mocy około 150 KM. Początkowe plany zakładały wyciśnięcie takiej wartości z 3-cylindrowego motoru o pojemności 1,0 l. Niestety koszty jego modyfikacji okazały się ogromne. Zastosowanie większego silnika 4-cylindrowego również stało się niemożliwe, gdyż ilość miejsca pod podłogą bagażnika nie pozwalała na takie rozwiązanie. Z tego właśnie powodu Francuzi postanowili zawiesić cały projekt. Tak przynajmniej brzmi oficjalne tłumaczenie Renault. Coś nam jednak podpowiada, że prawdziwym powodem jest małe zainteresowanie modelem.

Wszystko wskazuje na to, że klientom, którzy chcą mocniejszej odmiany Renault Twingo, pozostanie odmiana GT ze 109-konnym benzyniakiem. A jeśli komuś 109 koni za mało w takim aucie, to zostaje mu produkowany w Polsce Abarth 595 o mocy aż 180 KM.

Marek Adamowicz

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy