Renault Twingo R.S. jednak nie powstanie
Wszyscy czekający na najmocniejszą odmianę miejskiego Twingo mogą poczuć się mocno zawiedzeni. Renault poinformowało, że wersja R.S. nie pojawi się w sprzedaży.
Od kilku miesięcy wszyscy fani małych mocnych samochodów wstrzymywali oddech w oczekiwaniu na potwierdzenie informacji, że Twingo R.S. trafi do seryjnej produkcji. Maluch z tylnym napędem i silnikiem umieszczonym z tyłu zdaniem wielu miał potencjał, by stać się "zabawką" na miarę Abartha 595. Niestety okazało się, że auto ostatecznie nie powstanie.
Największe kłopoty sprawiła inżynierom jednostka napędowa oraz miejsce za tylną osią, gdzie fizycznie znajduje się silnik w Twingo. Przypomnijmy, aktualne Twingo zbudowane jest na płycie podłogowej wspólnej ze Smartem.
Renault Twingo R.S. miał być napędzany silnikiem o mocy około 150 KM. Początkowe plany zakładały wyciśnięcie takiej wartości z 3-cylindrowego motoru o pojemności 1,0 l. Niestety koszty jego modyfikacji okazały się ogromne. Zastosowanie większego silnika 4-cylindrowego również stało się niemożliwe, gdyż ilość miejsca pod podłogą bagażnika nie pozwalała na takie rozwiązanie. Z tego właśnie powodu Francuzi postanowili zawiesić cały projekt. Tak przynajmniej brzmi oficjalne tłumaczenie Renault. Coś nam jednak podpowiada, że prawdziwym powodem jest małe zainteresowanie modelem.
Wszystko wskazuje na to, że klientom, którzy chcą mocniejszej odmiany Renault Twingo, pozostanie odmiana GT ze 109-konnym benzyniakiem. A jeśli komuś 109 koni za mało w takim aucie, to zostaje mu produkowany w Polsce Abarth 595 o mocy aż 180 KM.
Marek Adamowicz