Renault Talisman: sedan i kombi dla wymagających

Obraz
Źródło zdjęć: © Tomasz Budzik

Francuskie marki od lat nie mogą przebić się w walce o klienta dysponującego zasobniejszym portfelem, ale i bardziej wymagającego. W przypadku Renault fatalna opinia na temat drugiej odsłony Laguny zaciążyła na sprzedaży jej trzeciej generacji i to mimo, że była ona znacznie bardziej dopracowana. Postanowiono więc zmienić nazwę flagowca i nadać mu nieco luksusowego sznytu. Choć na pierwszy rzut oka pomysł wydaje się niedorzeczny, może okazać się strzałem w dziesiątkę.

Podczas salonu samochodowego we Frankfurcie zadebiutowało Renault Talisman Grandtour. Odmiana kombi zaprezentowanego już wcześniej sedana to alternatywa dla samochodów premium w słabszych wersjach wyposażeniowych. Sylwetka Talismana wyróżnia się śmiałością linii. Długa maska z mocnymi przetłoczeniami kończy się sporą osłoną chłodnicy, na której umieszczono widoczne z daleka logo producenta. Uwagę przyciągają atrakcyjne wizualnie reflektory z zespolonym paskiem LED do jazdy dziennej. Wersja z nadwoziem kombi z tyłu wyróżnia się szerokimi światłami. Talisman w obydwu odmianach wygląda spójnie i jeśli nawet można zarzucić mu podobieństwo do Volkswagena Passata, na Renault patrzy się przyjemnie.

Wnętrze zaskakuje klasą wykonania. Kierowcę i pasażerów otulają przyjemne w dotyku materiały, a fotelom nie można odmówić wygody. Sporo jest również miejsca. Rozstaw osi na poziomie 2,81 m to więcej niż w dłuższym Oplu Insignii, a nawet Volkswagenie Passacie, ale mniej niż w Fordzie Mondeo. Nie zabraknie również miejsca na walizki. W wersji sedan Talisman może pochwalić się bagażnikiem o pojemności 608 l przy rozłożonych oparciach kanapy, a w wersji kombi podstawowa wartość to 572 l, a maksymalna pojemność wynosi niespełna 1700 l.

Jednostki napędowe wersji kombi będą identyczne z tymi z limuzyny. To znaczy, że będzie można wybrać spośród silników benzynowych Energy TCe150 (148 KM) i Energy TCe 200 (197 KM) oraz diesli Energy dCi 110 (108 KM), Energy dCi 130 (128 KM) i Energy dCi 160 (158 KM).

W jeździe kierowcy pomagać będą różne systemy – m.in. Multi-Sense, który sprawi, że auto samo dostosuje się do naszego stylu jazdy. Do tego Talisman będzie jedynym samochodem w segmencie D ze skrętnymi wszystkimi czterema kołami.

tb, moto.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła