Trwa ładowanie...

Renault Latitude: Atak w klasie premium

Renault Latitude: Atak w klasie premiumŹródło: zdjęcie producenta
dx6ja5q
dx6ja5q

*Najpierw był model 25, później Safrane, a na końcu Vel Satis - każdy z nich miał mniej lub bardziej przeszkadzające wady. Z drugiej zaś strony każde z tych aut miało zagorzałych zwolenników i miłośników. Teraz przyszedł czas na Latitude - kolejny atak Francuzów na poletko zarezerwowane dla Passata i A4. *

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Jak na razie wiadomo, że nowa flagowa limuzyna Renault, podobnie jak jej poprzedniczki, będzie dużym samochodem. Długość jej karoserii to 4,88 m, jest dłuższa o 12 cm od Passata, zaś szerokość to 1,83 m, czyli o 3 cm więcej niż u niemieckiego konkurenta. Większy też jest rozstaw osi, który wynosi 2,76 m. Dzięki temu auto zanosi się na naprawdę przestronne. Do tego dochodzi bagażnik o pojemności 477 l, który niestety ustępuje 565 litrom niemieckiego konkurenta.

W Rosji samochód będzie wyposażony w dwie jednostki napędowe. Pierwszy, to benzynowa, czterocylindrowa jednostka o pojemności 2 litrów. Motor ma moc maksymalną o wartości 139 KM, a maksymalny moment obrotowy to 191 Nm. Będzie można go połączyć z bezstopniową skrzynią automatyczną CVT. W tym zestawieniu auto ma palić średnio 8,3 l na 100 km.

dx6ja5q
(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Druga jednostka w całej ofercie, to również benzynowy motor V6 o pojemności 2.5 l połączono go z sześciostopniowym automatem. Silnik ma moc 177 KM i 233 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jak podaje Renault, auto z tym silnikiem rozpędzi się do 209 km/h i zużyje średnio 9,7 l/100 km. Na innych rynkach auto będzie dostępne również z 2-litrowym silnikiem dCi o mocy 150 lub 175 KM oraz z dieslem V6 o mocy 240 KM. Najmocniejszy w ofercie ma być benzynowy motor V6 o pojemności 3.5 l i mocy 240 KM. Jednak o poziomie luksusu ma przede wszystkim świadczyć wnętrze samochodu. Jak twierdzą Francuzi auto jest nie tylko bardzo komfortowe, ale również ekstremalnie wyciszone. O komfort kierowcy ma dbać fotel z czterema trybami masażu. Urządzenie jest sterowane pneumatycznie.
Dzięki niemu fotel jest również stale wentylowany. Nie zapomniano też o trójstrefowej klimatyzacji z jonizatorem powietrza.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Ale to nie wszystko. Już w podstawowych wersjach auta będzie montowany system audio 3D Sound by Arkamys z sześcioma głośnikami, odtwarzaczem CD MP3, złączem line-in typu mini-jack oraz połączeniem Bluetooth do telefonu. Najbogatszy zestaw audio sygnowany jest przez amerykańskiego producenta BOSE. W jego skład wchodzi aż 10 głośników z soobwooferem oraz głośnikiem centralnym i wielokanałowym wzmacniaczem.

dx6ja5q

Ciężka praca czeka nowe auto znad Sekwany. Jednak wszystko wskazuje, że Renault dobrze przygotował się do tego zadania. Auto powstało na bazie samochodu koreańskiego Samsung SM5. Wiadomo również, że pokazany na moskiewskim salonie samochodowym Latitude, będzie budowany od podstaw w fabryce Renault-Samsung-Motors w Busan, w Korei Południowej.

* TUTAJ ZOBACZYSZ WIĘCEJ ZDJĘĆ NOWEGO RENAULT * Sprzedaż auta rozpocznie się jeszcze tej jesieni. Jednak, co ciekawe, nowe francuskie cacuszko na początek nie trafi na trudny europejski rynek. Renault chce chyba, by ewentualne choroby wieku dziecięcego przydarzały się na mniej wymagających rynkach. Dlatego na początek, we wrześniu, samochód pojawi się w Maroku i Algierii. Po dwóch miesiącach Latitude pojawi się na rosyjskich, ukraińskich i afrykańskich ulicach. Życzymy powodzenia.

WP: Jakub Wielicki

dx6ja5q
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dx6ja5q
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj