Renault KWID Concept: z myślą o rynkach wschodzących
Podczas Salonu Samochodowego w Delhi Renault zaprezentowało model KWID Concept. Pojazd ma być znakiem zaangażowania koncernu na nowych rynkach, w tym indyjskim.
KWID Concept został zaprojektowany przy technologicznym wsparciu Renault Design India. Sylwetka samochodu charakteryzuje się terenowymi proporcjami i wymiarami oraz skróconym zwisom przednim i tylnym. Duże, wystające z błotników koła mają przywodzić na myśl skojarzenie z buggy. Konstruktorzy zastosowali listwy ochronne i kanciaste błotniki.
Wnętrze napędzanego na jedną oś konceptu było inspirowane ptasim gniazdem - zawieszone nad białą podstawą siedzenia stwarzają wrażenie lekkości, a ich dwubarwne pokrycia wywołują efekt rozświetlania wnętrza. Pasażerowie z tyłu mają do dyspozycji klimatyzację, której panel sterowania znajduje się w oparciu fotela kierowcy. Desce rozdzielczej nadano kształt wbudowanego tabletu. Dodatkowo auto oferuje nietypowe rozmieszczenie siedzeń, z trzema miejscami z przodu i lekko wysuniętym, umieszczonym centralnie fotelem kierowcy. Taki układ spełnia międzynarodowe wymagania i zapewnia równoczesne dostosowanie do rynków z ruchem lewo- i prawostronnym.
KWID Concept jest także wyposażony w wiele urządzeń technologicznych, wśród których szczególne miejsce zajmuje "Flying Companion". Jego celem jest zapewnienie przyjemnego oraz bezpiecznego prowadzenia auta. Wystający z tylnej, obrotowej części dachu "Flying Companion" może być obsługiwany w jednym z dwóch trybów - automatycznym (wykorzystującym wstępnie zaprogramowaną sekwencję prowadzenia pojazdu i lokalizację za pomocą GPS) oraz ręcznym (umożliwiającym jego obsługę za pośrednictwem pokładowego tabletu). Układ może być wykorzystywany do całego wachlarza zadań, takich jak uzyskiwanie informacji o ruchu, fotografowanie krajobrazu czy wykrywanie przeszkód na drodze.
Prototyp został przystosowany do zamontowania akumulatorów i poruszania się w trybie elektrycznym, jednak podstawową jednostką napędową jest nowy, turbodoładowany silnik benzynowy 1,2. Współpracuje on ze skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem EDC.
Źródło: Renault
ll/moto.wp.pl