Renault prezentuje czwartą odsłonę modelu Clio - auta które stanowi ważny rozdział w historii marki. Przez 22 lata sprzedano 11,5 mln egzemplarzy.
Auto charakteryzuje się dużym przodem z powiększonym logo, zastosowanym po raz pierwszy w modelu studyjnym DeZir. Na obramowaniach świateł znajdą się chromowane podkreślenia. W porównaniu do poprzednika zwiększono prześwit oraz poszerzono rozstaw kół.
Design deski rozdzielczej przypomina skrzydło samolotu. W środku znajdziemy również nową centralną konsolę multimedialną, cyfrowy prędkościomierz, chromowane przyciski oraz wiele elementów polakierowane na czarnobłyszczący kolor.
Nowe Clio będzie oferowane jedynie w wersji 5-drzwiowej. Już od momentu wprowadzenia na rynek będzie można spersonalizować takie elementy jak obudowy lusterek bocznych, obramowanie osłony chłodnicy i dolnej części drzwi, kolor felg, kierownicę, tapicerkę czy nawiewy.
Producent umieścił w samochodzie system Renault R-Link, obejmujący 7-calowy ektan dotykowy, nawigację TOMTOM z dostępem do Internetu, połączenie z układem elektronicznym pojazdu oraz sklep on-line, w którym będzie można nabyć aplikacje samochodowe.
Do wyboru będzie kilka silników. Pierwszy z nich, Energy Tce 90 to 3-cylindrowas jednostka turbo o pojemności 900 ccm. Osiąga moc 90 KM oraz 135 Nm przy 2 000 obr/min. Spalanie wynosi 4,3 l/100 km. Drugim motorem jest dieslowski Energy dCi o pojemności 1,5 l, mocy 90 KM i momencie 135 Nm przy 2 000 obr/min. Na "setkę" auto spala tyle samo co odpowiednik benzynowy, czyli 4,3 l. Trzecia jednostka to wysokoprężny Energy dCi 90 o pojemności 1,5 l, mocy 90 KM i momentem 220 Nm przy 1 750 obr/min. Spalanie wynosi 3,2 l/100 km.
Obecnie producent jest na etapie homologacji czwartego silnika - TCe 120, który współpracować będzie z 6-biegową skrzynią biegów EDC. 4-cylindrowa jednostka o pojemności 1,2 l będzie generować najwięcej mocy z całej gamy motorów - 120 KM.
Renault Clio produkowane jest we Flins (Francja) oraz Bursie (Turcja). W polskich salonach auto pojawi się na jesień 2012 r.