Trwa ładowanie...

Renault Clio kontra Citroen C3

Renault Clio kontra Citroen C3
d18tafa
d18tafa

Samochody francuskie mają swoich wiernych zwolenników i zagorzałych przeciwników. Prestiżowy tytuł Samochodu Roku 2005 zdobył jednak pojazd francuski – Renault Clio.

Wygląda na to, że francuscy styliści nadają ton motoryzacyjnej modzie. Kształt nadwozia Citroena C3 i Renault Clio jest charakterystyczny, chociaż zupełnie inny. Porównujemy pojazdy napędzane silnikiem benzynowym o mocy 75 KM.

ZAPRASZAMY DO GALERII CLIOZAPRASZAMY DO GALERII CLIO

Cechy szczególne

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9063/c3-1-b.jpeg',500,332) ) |
| --- | Citroen C3 został zaprezentowany w 2001 r. i chociaż ostatnio przeszedł kurację odmładzającą, konstrukcja nie jest nowa. Natomiast Clio III generacji to zupełnie nowy pojazd, z nową płytą podłogową. Renault jest dłuższy od Citroena, ma też większy rozstaw osi. Większe wnętrze ma więc Clio, chociaż dzięki znacznej wysokości wnętrza Citroena pasażerowie mają wrażenie przestronności. W C3 zmodernizowano tablicę przyrządów, nadal jednak prędkość jazdy wyświetlana jest w postaci liczby. Wskazania obrotomierza nadal nie są zbyt czytelne. Pod tym względem korzystniejsze wydają się wskaźniki w Clio, utrzymane w tradycyjnej konwencji. Citroen ma większy bagażnik, którego objętość wynosi 305 l. W Clio przestrzeń bagażowa ma objętość 288 l. Koło zapasowe w Citroenie umieszczono na dnie bagażnika, natomiast w Clio znajduje się w koszu pod podłogą, co utrudnia jego wyjęcie.

d18tafa

Silniki

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9063/clio-1-b.jpeg',500,328) ) |
| --- | Do napędu Clio wykorzystano nowoczesną, 16-zaworową jednostkę napędową, która z pojemności 1,2 l osiąga 75 KM mocy. C3 napędza tradycyjny, 8-zaworowy silnik o pojemności 1,4 l i tej samej mocy. Zaletą jednostki napędowej Citroena jest elastyczność, a wadą – większe zużycie paliwa. Silnik Renault jest nieco oszczędniejszy, jednak w pojazd w mieście zużywa ok. 8,3 l na 100 km.

ZAPRASZAMY DO GALERII C3ZAPRASZAMY DO GALERII C3

d18tafa

Wrażenia z jazdy

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9063/c3-2-b.jpeg',500,332) ) |
| --- | Nieco szybszym samochodem jest Citroen, jednak w praktyce różnice są mało odczuwalne. Wydaje się, że lepsze własności jezdne ma Renault, który pewniej pokonuje zakręty. Komfort jazdy w obu autach jest porównywalny. Konstrukcja zawieszenia Renaulta i Citroena jest zbliżona – z przodu wykorzystano kolumny McPhersona, z tyłu belkę skrętną. Jednak Clio ma wydajniejszy układ hamulcowy, który pozwala zatrzymać auto na drodze 40,3 m. Citroen potrzebuje o 1,2 m. więcej. Poziom hałasu przy stałej prędkości 100 km/h jest w obu autach identyczny i dość niski.

d18tafa

Podsumowanie

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9063/clio-2-b.jpeg',500,306) ) |
| --- | O nowoczesności Renault Clio świadczy wysoki poziom bezpieczeństwa, bogate wyposażenie w tym zakresie oraz oszczędniejsza jednostka napędowa. Urok Citroena C3 polega na oryginalniejszym nadwoziu, bowiem dokonana modernizacja jest niewielka. O powodzeniu nowego Clio zadecyduje niezawodność, którą w tej chwili trudno ocenić, gdyż model ten zbyt krótko znajduje się na rynku. Cena 5-drzwiowego Clio wynosi 41 200 zł i jest o 4100 zł niższa od ceny C3. Podane wartości nie uwzględniają jednak promocji, z których słynie Citroen.

Nasza ocena
Renault Clio Citroen C3
Przestronność wnętrza +
Silnik +
Poziom hałasu Remis
Hamulce +
Dynamika +
Zużycie paliwa +
Nowoczesność konstrukcji +
Wyposażenie +

Wybrane dane techniczne:

| | Renault Clio III | Citroen C3 |
| --- | --- | --- |
| Liczba cylindrów/zaworów/typ silnika | 4/16/benzynowy | 4/8/benzynowy |
| Pojemność skokowa (cm3) | 1149 | 1361 |
| Moc maksymalna (KM/obr/min)
| 75/5500 | 75/5400 |
| Maks. moment obr. (Nm/obr/min) | 105/4250 | 116/3300 |
| Przyspieszenie 0-100 km/h(s) | 13,4 | 12,4 |
| Przyspieszenie (IV b.) 60-100 km/h (s) | 14,6 | 13,5 |
| Prędkość maksymalna (km/h) | 167 | 168 |
| Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB)* | 68 | 68 |
| Droga hamowania od 100 km/h (m) | 40,3 | 41,5 |
| Pojemność bagażnika (dm3 ) | 288 | 305 |
| Pojemność zbiornika paliwa (dm3 ) | 55 | 46 |
| Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3 /100 km) | 4,9/7,6 | 5,0/8,2 |
| Długość x szerokość x wysokość (cm) | 399 x 171 x 149 | 385 x 167 x 152 |
| Rozstaw osi (cm) | 257 | 246 |
| Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata) | 2/12 | 2/12 |
| Cena wersji 5-drzwiowej (zł) | 41 200 | 45 300 |

  • - pomiar wg ADAC
Clio Authentique C 3 Furio
Poduszki powietrzne 4 2
Układ ABS S -
Układ wspomagania nagłego hamowania S -
Elektryczne sterowanie szyb przednich - S
Centralny zamek S S
Wspomaganie układu kierowniczego S S
Włączanie świateł awaryjnych podczas gwałtownego hamowania - S
Komputer S S

s - wyposażenie seryjne

d18tafa

Autor: Ryszard Polit

d18tafa
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d18tafa
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj