Od początku ubiegłego roku do końca września w Polsce sprzedano rekordową liczbę 864 autobusów, o 235 egzemplarzy czyli 37,36 proc. więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku - podała firma Infobus (Aleksander Kierecki), monitorująca ten rynek.
Tak wysokiej sprzedaży na polskim rynku autobusowym nie było od 2001 r. - podano w komunikacie.
Najwięcej sprzedano autobusów miejskich. W ciągu trzech kwartałów przedsiębiorstwa komunikacji miejskiej zakupiły 421 pojazdów, o 227 sztuk (+117,01 proc.) więcej w porównaniu z trzema kwartałami 2005 r.
Sprzedano także 318 autobusów międzymiastowych, o 40 (+14,38 proc.) więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.
W omawianym okresie sprzedano także 120 autokarów turystycznych, o 4 czyli 3,44 proc. więcej niż rok wcześniej.
Zdaniem Aleksandra Kiereckiego, w ubiegłym roku polski rynek autobusowy wyraźnie przyspieszył i najprawdopodobniej roczna sprzedaż wyniesie 1 180 pojazdów, czyli o ok. 120 (+11 proc.) więcej niż rok wcześniej.
Zakłada on dalszy wzrost rynku w roku bieżącym. Rozpocząć się ma bowiem realizacja dużych kontraktów dla stolicy. Będzie to 150 autobusów dla MZA Warszawa. Ponadto ok. 100 pojazdów przegubowych zakupi zwycięzca kolejnego przetargu ZTM Warszawa na obsługę linii komunikacyjnych.
Po trzech kwartałach 2006 r. na czele rankingu firm w Polsce, których autobusy są najchętniej kupowane, znajduje się, wg Infobusa, Autosan Polskie Autobusy - 150 sprzedanych pojazdów, przed Solaris Bus&Coach - 148 i Jelcz Polskie Autobusy - 118.