Raport TÜV 2019. Samochody z największymi problemami w pierwszych latach

Obraz
Źródło zdjęć: © PAP | Darek Delmanowicz
Tomasz Budzik
oprac.  Tomasz Budzik

/ 7Kłopoty także w nowszych

Obraz
© PAP | Darek Delmanowicz

Zakup nowego samochodu to przyjemność. Nie tylko dlatego, że możemy używać go jako pierwsi, ale też dlatego, że spodziewamy się jego niezawodności. Niestety, czasem można się przeliczyć. Oto auta segmentów B, C i D, które mimo mało zaawansowanego wieku miały najwięcej niedomagań.

Aż 8,8 mln obowiązkowych badań technicznych posłużyło niemieckiej organizacji TÜV do stworzenia rankingu aut na rok 2019. Opublikowaliśmy już ogóle wyniki zestawienia, a także najmniej awaryjne auta najpopularniejszych segmentów - B, C oraz D - wśród nieco starszych egzemplarzy. Teraz czas na te, które mimo niewielkiego stażu na drogach wzbudziły najwięcej zastrzeżeń diagnostów. Obok nazwy modelu podajemy jego średni przebieg w tys. km oraz odsetek aut, w których podczas przeglądu wykryto poważne problemy.

/ 7Auta segmentu B liczące 2 i 3 lata

Obraz
© Materiały prasowe

Dacia Logan: średni przebieg - 53 tys. km; odsetek poważnych usterek - 14,6 proc.
Fiat Punto: 33 tys. km; 12,1 proc.
Dacia Sandero: 36 tys. km; 11,0 proc.
Kia Rio: 34 tys. km; 9,5 proc.
Nissan Micra: 29 tys. km; 7,9 proc.
Citroen C3: 34 tys. km; 7,6 proc.
Ford B-Max: 30 tys. km; 7,3 proc.
Mazda 2: 28 tys. km; 7,2 proc.
Seat Ibiza: 37 tys. km; 7,2 proc.
Nissan Juke: 35 tys. km; 7,1 proc.

Średni odsetek poważnych niedomagań w tym przedziale wiekowym: 5,9 proc.

/ 7Auta segmentu C liczące 2 i 3 lata

Obraz
© Materiały prasowe

Kia Sportage: średni przebieg - 42 tys. km; odsetek poważnych usterek – 11,7 proc.
Dacia Lodgy: 41 tys. km; 10,7 proc.
Dacia Duster: 46 tys. km; 10,5 proc.
Citroen Berlingo: 48 tys. km; 8,3 proc.
Volkswagen Caddy: 56 tys. km; 8,3 proc.
Citroen C4 Picasso: 53 tys. km; 8,2 proc.
Skoda Octavia: 69 tys. km; 7,2 proc.
Volkswagen Touran: 61 tys. km; 7,0 proc.
Renault Megane: 53 tys. km; 6,8 proc.
Kia cee'd: 42 tys. km; 6,8 proc.

Średni odsetek poważnych niedomagań w tym przedziale wiekowym: 5,9 proc.

/ 7Auta segmentu D liczące 2 i 3 lata

Obraz
© Materiały prasowe

Volkswagen Sharan: średni przebieg - 65 tys. km; odsetek poważnych usterek - 10,5 proc.
Seat Alhambra: 59 tys. km; 9,9 proc.
Ford S-Max: 70 tys. km; 8,5 proc.
Volkswagen CC: 58 tys. km; 2,8 proc.
Volkswagen Passat: 81 tys. km; 8,2 proc.
Ford Galaxy: 71 tys. km; 7,6 proc.
Opel Insignia: 66 tys. km; 7,5 proc.
Skoda Superb: 74 tys. km; 7,2 proc.
Mazda 6: 50 tys. km; 6,8 proc.
Volvo S60/V60: 61 tys. km; 5,7 proc.

Średni odsetek poważnych niedomagań w tym przedziale wiekowym: 5,9 proc.

/ 7Auta segmentu B liczące 4 i 5 lat

Obraz
© Materiały prasowe

Peugeot 206: średni przebieg - 53 tys. km; odsetek poważnych usterek - 28,0 proc.
Dacia Logan: 83 tys. km; 21,8 proc.
Fiat Punto: 54 tys. km; 17,1 proc.
Hyundai i20: 52 tys. km; 15,8 proc.
Dacia Sandero: 59 tys. km; 15,7 proc.
Nissan Micra: 45 tys. km; 14,3 proc.
Citroen C3: 55 tys. km; 13,9 proc.
Nissan note: 58 tys. km; 13,1 proc.
Seat Ibiza: 61 tys. km; 12,1 proc.
Opel Corsa: 52 tys. km; 11,1 proc.

Średni odsetek poważnych niedomagań w tym przedziale wiekowym: 10,3 proc.

/ 7Auta segmentu C liczące 4 i 5 lat

Obraz
© Materiały prasowe

Renault Kangoo: średni przebieg - 71 tys. km; odsetek poważnych usterek – 17,8 proc.
Dacia Duster: 73 tys. km; 17,5 proc.
Dacia Lodgy: 60 tys. km; 16,4 proc.
Skoda Octavia: 98 tys. km; 15,5 proc.
Kia Sportage: 67 tys. km; 15,2 proc.
Renault Megane: 74 tys. km; 13,7 proc.
Citroen Berlingo: 75 tys. km; 13,6 proc.
Volkswagen Touran: 89 tys. km; 13,1 proc.
Volkswagen Tiguan: 69 tys. km; 13,0 proc.
Nissan Qashqai: 68 tys. km; 12,8 proc.

Średni odsetek poważnych niedomagań w tym przedziale wiekowym: 10,3 proc.

/ 7Auta segmentu D liczące 4 i 5 lat

Obraz
© Materiały prasowe

Volkswagen Sharan: średni przebieg - 96 tys. km; odsetek poważnych usterek - 18,7 proc.
Seat Alhambra: 90 tys. km; 17,4 proc.
Ford Mondeo: 104 tys. km; 16,0 proc.
Ford Galaxy: 104 tys. km; 15,0 proc.
Volkswagen Passat: 113 tys. km; 13,8 proc.
Volkswagen CC: 90 tys. km; 13,7 proc.
Ford S-Max: 97 tys. km; 12,5 proc.
Mitsbishi Outlander: 77 tys. km; 11,5 proc.
Skoda Superb: 104 tys. km; 10,2 proc.

Średni odsetek poważnych niedomagań w tym przedziale wiekowym: 10,3 proc.

Ranking stworzony przez TÜV to ciekawa lektura. Należy jednak pamiętać, że jego źródłem były wyniki obowiązkowych badań technicznych. Diagności nie mogli więc mieć wiedzy na temat usterek samochodów, które zostały usunięte przed wizytą w stacji kontroli pojazdów.

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka