Trwa ładowanie...

Rajdowy mistrz świata też musi wiedzieć, jak użyć klucza

Rajdowy mistrz świata też musi wiedzieć, jak użyć kluczaŹródło: Materiały prasowe
d2xqs7l
d2xqs7l

Na 72. Rajdzie Polski nie zabraknie najlepszych kierowców, na czele z ubiegłorocznym zwycięzcą i dwukrotnym mistrzem świata Sebastienem Ogierem z ekipy Volkswagena, wspieranej przez Castrol EDGE. Zawodnicy startujący w rajdach WRC muszą nie tylko szybko jeździć czy radzić sobie z opisem trasy, powinni też z łatwością zmienić koło lub usunąć usterkę. To, czy kierowcy będą mieli okazję sprawdzić się w nietypowej roli, zweryfikujemy już w pierwszy weekend lipca.

Zespół Volkswagen Motorsport kolejny raz zaufał środkom smarnym Castrol. Będą one musiały poradzić sobie z olbrzymimi obciążeniami na zróżnicowanej nawierzchni podczas największej imprezy sportowej na Warmii i Mazurach. Ale to nie jedyne wyzwanie, jakie czeka kierowców. Ekipa VW regularnie ich szkoli, by umieli sobie poradzić w przypadku awarii. Dzięki treningom kierowcy i piloci są przygotowani niemal na każdą usterkę.

* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
- W odróżnieniu od kierowców wyścigowych, dla rajdowców zmiana koła, regulacja ustawień zawieszenia czy usuwanie awarii są częścią obowiązków podczas zawodów – mówi Martin Hassenpflug, odpowiedzialny za samochód mistrzów świata – Sebastiena Ogiera i Juliena Ingrassii. Trening, jaki przechodzą kierowcy i piloci, nie polega tylko na zmianie kół, lecz także na dolewaniu oleju Castrol EDGE, sprawdzaniu połączeń elektrycznych w komorze silnika i umiejętności radzenia sobie z awariami zawieszenia. - To dla nas bardzo ważne, by minimalizować straty i możliwie szybko sprostać niewielkim usterkom poza parkiem serwisowym. Dlatego treningi w siedzibie zespołu, w Hanowerze, są dla nas ogromnie pomocne – mówi Ogier. Dlatego załogi w Polo R WRC nie rozstają się na odcinkach specjalnych z kompletem kluczy, zestawem części zamiennych czy olejem Castrol EDGE.

Podczas ubiegłorocznego Rajdu Polski Jari-Matti Latvala mógł wykorzystać nabyte podczas treningów umiejętności w praktyce. Na jednym z odcinków specjalnych uszkodził zawieszenie swojego Polo, ale zdołał prowizorycznie naprawić auto i dojechał do serwisu. Tam jego mechanicy spisali się na medal – przy pomocy ekipy Sebastiena Ogiera w ciągu 28 wymienili całą przednią oś z amortyzatorami i układem kierowniczym, przednią osłonę podwozia, silnik wycieraczek, przednią szybę, maskę silnika oraz lewy przedni błotnik wraz z chlapaczem. Wymienili też torbę z narzędziami, której zawartość Latvala i Anttila wykorzystali, próbując naprawić zawieszenie. Wysiłek się opłacił – Finowie jechali coraz lepiej i przesunęli się z siódmej pozycji na piątą oraz wygrali jeszcze pięć odcinków specjalnych, a na pozostałych byli w pierwszej trójce.

(fot. Materiały prasowe)
Źródło: (fot. Materiały prasowe)

Co łączy Polo R WRC i Race Touarega, który ma na koncie trzy zwycięstwa w Rajdzie Dakar? Oba auta nie mają ani jednej wspólnej części. Wyjątkiem są… łopaty, które wożą ze sobą zawodnicy zespołu Volkswagena podczas rajdów. Były one wykorzystywane wcześniej w rozgrywanym w Ameryce Południowej pustynnym klasyku. Wożą je nie bez powodu – jeśli samochód zakopie się w śniegu podczas Rajdu Szwecji czy w Monte Carlo, trzeba złapać za łopatę i próbować się wydostać z pułapki. - Ale tego w Hanowerze nie trenujemy – żartuje Ogier.

d2xqs7l

Źródło: Castrol

ll/moto.wp.pl

d2xqs7l
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2xqs7l
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj