WP

Rajdowy mistrz świata też musi wiedzieć, jak użyć klucza

Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Rajdowy mistrz świata też musi wiedzieć, jak użyć klucza
(Materiały prasowe)
WP

Na 72. Rajdzie Polski nie zabraknie najlepszych kierowców, na czele z ubiegłorocznym zwycięzcą i dwukrotnym mistrzem świata Sebastienem Ogierem z ekipy Volkswagena, wspieranej przez Castrol EDGE. Zawodnicy startujący w rajdach WRC muszą nie tylko szybko jeździć czy radzić sobie z opisem trasy, powinni też z łatwością zmienić koło lub usunąć usterkę. To, czy kierowcy będą mieli okazję sprawdzić się w nietypowej roli, zweryfikujemy już w pierwszy weekend lipca.

Zespół Volkswagen Motorsport kolejny raz zaufał środkom smarnym Castrol. Będą one musiały poradzić sobie z olbrzymimi obciążeniami na zróżnicowanej nawierzchni podczas największej imprezy sportowej na Warmii i Mazurach. Ale to nie jedyne wyzwanie, jakie czeka kierowców. Ekipa VW regularnie ich szkoli, by umieli sobie poradzić w przypadku awarii. Dzięki treningom kierowcy i piloci są przygotowani niemal na każdą usterkę.

* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
- W odróżnieniu od kierowców wyścigowych, dla rajdowców zmiana koła, regulacja ustawień zawieszenia czy usuwanie awarii są częścią obowiązków podczas zawodów – mówi Martin Hassenpflug, odpowiedzialny za samochód mistrzów świata – Sebastiena Ogiera i Juliena Ingrassii. Trening, jaki przechodzą kierowcy i piloci, nie polega tylko na zmianie kół, lecz także na dolewaniu oleju Castrol EDGE, sprawdzaniu połączeń elektrycznych w komorze silnika i umiejętności radzenia sobie z awariami zawieszenia. - To dla nas bardzo ważne, by minimalizować straty i możliwie szybko sprostać niewielkim usterkom poza parkiem serwisowym. Dlatego treningi w siedzibie zespołu, w Hanowerze, są dla nas ogromnie pomocne – mówi Ogier. Dlatego załogi w Polo R WRC nie rozstają się na odcinkach specjalnych z kompletem kluczy, zestawem części zamiennych czy olejem Castrol EDGE.

WP

Podczas ubiegłorocznego Rajdu Polski Jari-Matti Latvala mógł wykorzystać nabyte podczas treningów umiejętności w praktyce. Na jednym z odcinków specjalnych uszkodził zawieszenie swojego Polo, ale zdołał prowizorycznie naprawić auto i dojechał do serwisu. Tam jego mechanicy spisali się na medal – przy pomocy ekipy Sebastiena Ogiera w ciągu 28 wymienili całą przednią oś z amortyzatorami i układem kierowniczym, przednią osłonę podwozia, silnik wycieraczek, przednią szybę, maskę silnika oraz lewy przedni błotnik wraz z chlapaczem. Wymienili też torbę z narzędziami, której zawartość Latvala i Anttila wykorzystali, próbując naprawić zawieszenie. Wysiłek się opłacił – Finowie jechali coraz lepiej i przesunęli się z siódmej pozycji na piątą oraz wygrali jeszcze pięć odcinków specjalnych, a na pozostałych byli w pierwszej trójce.

(fot. Materiały prasowe)
Podziel się

Co łączy Polo R WRC i Race Touarega, który ma na koncie trzy zwycięstwa w Rajdzie Dakar? Oba auta nie mają ani jednej wspólnej części. Wyjątkiem są… łopaty, które wożą ze sobą zawodnicy zespołu Volkswagena podczas rajdów. Były one wykorzystywane wcześniej w rozgrywanym w Ameryce Południowej pustynnym klasyku. Wożą je nie bez powodu – jeśli samochód zakopie się w śniegu podczas Rajdu Szwecji czy w Monte Carlo, trzeba złapać za łopatę i próbować się wydostać z pułapki. - Ale tego w Hanowerze nie trenujemy – żartuje Ogier.

WP

Źródło: Castrol

ll/moto.wp.pl

WP
WP
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.
WP