Rajd Dakar oczami Martina Kaczmarskiego

None

Obraz

/ 18Rajd Dakar oczami Martina Kaczmarskiego

Obraz

Odcinki specjalne charakteryzują się bardzo długimi dystansami o zmiennej nawierzchni od wielkich piaskowych wydm do tras czysto szutrowych - WRC. Organizator ściśle trzyma się godzin startów, dzięki czemu rzadko kiedy mają miejsce opóźnienia. Na każdym starcie znajduje się autobus dowodzenia. Wyobraźcie sobie, że podczas całego odcinka specjalnego nad trasa krążą nie tylko helikoptery, ale również wielki samolot AWAX z kilkunastoosobową załogą! Mogliście go zobaczyć w amerykańskiej armii (wygląda jak samolot pasażerski z potężnym radarem w kształcie talerza). Samolot ten służy do utrzymywania stałego kontaktu organizatora z centrum dowodzenia, które znajduje się w Paryżu!

W Dakarze 2013 wystartowało 196 motocykli, 40 quadów, 161 samochodów oraz 75 ciężarówek - światowa elita rajdów cross-country. Każdy samochód jest inny i spersonalizowany do kierowcy. I tu kolejne zaskoczenie - dwie skrajności: zespoły fabryczne Mini czy Toyoty gdzie członków teamu jest ponad 100 osób a team australijski, gdzie cały team to kierowca, pilot oraz 1 mechanik. Spotkałem się także z innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi, takimi jak niezależne zawieszanie w Toyocie, którą jedzie czołowy kierowca teamu Overdrive. Rajdówki są wyposażone w specjalnie zdublowany, dedykowany sprzęt nawigacyjny, oraz sprzęt ratunkowy (jedno z urządzeń stale monitoruje przeciążenia panujące w samochodzie i gdy ono przekroczy ustalony limit od razu włącza się tryb ratunkowy, który informuje organizatora i załogi nadjeżdżające o niebezpieczeństwie).

/ 18Rajd Dakar oczami Martina Kaczmarskiego

Obraz
© KRD Team

Odcinki specjalne charakteryzują się bardzo długimi dystansami o zmiennej nawierzchni od wielkich piaskowych wydm do tras czysto szutrowych - WRC. Organizator ściśle trzyma się godzin startów, dzięki czemu rzadko kiedy mają miejsce opóźnienia. Na każdym starcie znajduje się autobus dowodzenia. Wyobraźcie sobie, że podczas całego odcinka specjalnego nad trasa krążą nie tylko helikoptery, ale również wielki samolot AWAX z kilkunastoosobową załogą! Mogliście go zobaczyć w amerykańskiej armii (wygląda jak samolot pasażerski z potężnym radarem w kształcie talerza). Samolot ten służy do utrzymywania stałego kontaktu organizatora z centrum dowodzenia, które znajduje się w Paryżu!

W Dakarze 2013 wystartowało 196 motocykli, 40 quadów, 161 samochodów oraz 75 ciężarówek - światowa elita rajdów cross-country. Każdy samochód jest inny i spersonalizowany do kierowcy. I tu kolejne zaskoczenie - dwie skrajności: zespoły fabryczne Mini czy Toyoty gdzie członków teamu jest ponad 100 osób a team australijski, gdzie cały team to kierowca, pilot oraz 1 mechanik. Spotkałem się także z innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi, takimi jak niezależne zawieszanie w Toyocie, którą jedzie czołowy kierowca teamu Overdrive. Rajdówki są wyposażone w specjalnie zdublowany, dedykowany sprzęt nawigacyjny, oraz sprzęt ratunkowy (jedno z urządzeń stale monitoruje przeciążenia panujące w samochodzie i gdy ono przekroczy ustalony limit od razu włącza się tryb ratunkowy, który informuje organizatora i załogi nadjeżdżające o niebezpieczeństwie).

/ 18Rajd Dakar oczami Martina Kaczmarskiego

Obraz
© KRD Team

Odcinki specjalne charakteryzują się bardzo długimi dystansami o zmiennej nawierzchni od wielkich piaskowych wydm do tras czysto szutrowych - WRC. Organizator ściśle trzyma się godzin startów, dzięki czemu rzadko kiedy mają miejsce opóźnienia. Na każdym starcie znajduje się autobus dowodzenia. Wyobraźcie sobie, że podczas całego odcinka specjalnego nad trasa krążą nie tylko helikoptery, ale również wielki samolot AWAX z kilkunastoosobową załogą! Mogliście go zobaczyć w amerykańskiej armii (wygląda jak samolot pasażerski z potężnym radarem w kształcie talerza). Samolot ten służy do utrzymywania stałego kontaktu organizatora z centrum dowodzenia, które znajduje się w Paryżu!

W Dakarze 2013 wystartowało 196 motocykli, 40 quadów, 161 samochodów oraz 75 ciężarówek - światowa elita rajdów cross-country. Każdy samochód jest inny i spersonalizowany do kierowcy. I tu kolejne zaskoczenie - dwie skrajności: zespoły fabryczne Mini czy Toyoty gdzie członków teamu jest ponad 100 osób a team australijski, gdzie cały team to kierowca, pilot oraz 1 mechanik. Spotkałem się także z innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi, takimi jak niezależne zawieszanie w Toyocie, którą jedzie czołowy kierowca teamu Overdrive. Rajdówki są wyposażone w specjalnie zdublowany, dedykowany sprzęt nawigacyjny, oraz sprzęt ratunkowy (jedno z urządzeń stale monitoruje przeciążenia panujące w samochodzie i gdy ono przekroczy ustalony limit od razu włącza się tryb ratunkowy, który informuje organizatora i załogi nadjeżdżające o niebezpieczeństwie).

/ 18Rajd Dakar oczami Martina Kaczmarskiego

Obraz
© KRD Team

Odcinki specjalne charakteryzują się bardzo długimi dystansami o zmiennej nawierzchni od wielkich piaskowych wydm do tras czysto szutrowych - WRC. Organizator ściśle trzyma się godzin startów, dzięki czemu rzadko kiedy mają miejsce opóźnienia. Na każdym starcie znajduje się autobus dowodzenia. Wyobraźcie sobie, że podczas całego odcinka specjalnego nad trasa krążą nie tylko helikoptery, ale również wielki samolot AWAX z kilkunastoosobową załogą! Mogliście go zobaczyć w amerykańskiej armii (wygląda jak samolot pasażerski z potężnym radarem w kształcie talerza). Samolot ten służy do utrzymywania stałego kontaktu organizatora z centrum dowodzenia, które znajduje się w Paryżu!

W Dakarze 2013 wystartowało 196 motocykli, 40 quadów, 161 samochodów oraz 75 ciężarówek - światowa elita rajdów cross-country. Każdy samochód jest inny i spersonalizowany do kierowcy. I tu kolejne zaskoczenie - dwie skrajności: zespoły fabryczne Mini czy Toyoty gdzie członków teamu jest ponad 100 osób a team australijski, gdzie cały team to kierowca, pilot oraz 1 mechanik. Spotkałem się także z innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi, takimi jak niezależne zawieszanie w Toyocie, którą jedzie czołowy kierowca teamu Overdrive. Rajdówki są wyposażone w specjalnie zdublowany, dedykowany sprzęt nawigacyjny, oraz sprzęt ratunkowy (jedno z urządzeń stale monitoruje przeciążenia panujące w samochodzie i gdy ono przekroczy ustalony limit od razu włącza się tryb ratunkowy, który informuje organizatora i załogi nadjeżdżające o niebezpieczeństwie).

/ 18Rajd Dakar oczami Martina Kaczmarskiego

Obraz
© KRD Team

Odcinki specjalne charakteryzują się bardzo długimi dystansami o zmiennej nawierzchni od wielkich piaskowych wydm do tras czysto szutrowych - WRC. Organizator ściśle trzyma się godzin startów, dzięki czemu rzadko kiedy mają miejsce opóźnienia. Na każdym starcie znajduje się autobus dowodzenia. Wyobraźcie sobie, że podczas całego odcinka specjalnego nad trasa krążą nie tylko helikoptery, ale również wielki samolot AWAX z kilkunastoosobową załogą! Mogliście go zobaczyć w amerykańskiej armii (wygląda jak samolot pasażerski z potężnym radarem w kształcie talerza). Samolot ten służy do utrzymywania stałego kontaktu organizatora z centrum dowodzenia, które znajduje się w Paryżu!

W Dakarze 2013 wystartowało 196 motocykli, 40 quadów, 161 samochodów oraz 75 ciężarówek - światowa elita rajdów cross-country. Każdy samochód jest inny i spersonalizowany do kierowcy. I tu kolejne zaskoczenie - dwie skrajności: zespoły fabryczne Mini czy Toyoty gdzie członków teamu jest ponad 100 osób a team australijski, gdzie cały team to kierowca, pilot oraz 1 mechanik. Spotkałem się także z innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi, takimi jak niezależne zawieszanie w Toyocie, którą jedzie czołowy kierowca teamu Overdrive. Rajdówki są wyposażone w specjalnie zdublowany, dedykowany sprzęt nawigacyjny, oraz sprzęt ratunkowy (jedno z urządzeń stale monitoruje przeciążenia panujące w samochodzie i gdy ono przekroczy ustalony limit od razu włącza się tryb ratunkowy, który informuje organizatora i załogi nadjeżdżające o niebezpieczeństwie).

/ 18Rajd Dakar oczami Martina Kaczmarskiego

Obraz
© KRD Team

Odcinki specjalne charakteryzują się bardzo długimi dystansami o zmiennej nawierzchni od wielkich piaskowych wydm do tras czysto szutrowych - WRC. Organizator ściśle trzyma się godzin startów, dzięki czemu rzadko kiedy mają miejsce opóźnienia. Na każdym starcie znajduje się autobus dowodzenia. Wyobraźcie sobie, że podczas całego odcinka specjalnego nad trasa krążą nie tylko helikoptery, ale również wielki samolot AWAX z kilkunastoosobową załogą! Mogliście go zobaczyć w amerykańskiej armii (wygląda jak samolot pasażerski z potężnym radarem w kształcie talerza). Samolot ten służy do utrzymywania stałego kontaktu organizatora z centrum dowodzenia, które znajduje się w Paryżu!

W Dakarze 2013 wystartowało 196 motocykli, 40 quadów, 161 samochodów oraz 75 ciężarówek - światowa elita rajdów cross-country. Każdy samochód jest inny i spersonalizowany do kierowcy. I tu kolejne zaskoczenie - dwie skrajności: zespoły fabryczne Mini czy Toyoty gdzie członków teamu jest ponad 100 osób a team australijski, gdzie cały team to kierowca, pilot oraz 1 mechanik. Spotkałem się także z innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi, takimi jak niezależne zawieszanie w Toyocie, którą jedzie czołowy kierowca teamu Overdrive. Rajdówki są wyposażone w specjalnie zdublowany, dedykowany sprzęt nawigacyjny, oraz sprzęt ratunkowy (jedno z urządzeń stale monitoruje przeciążenia panujące w samochodzie i gdy ono przekroczy ustalony limit od razu włącza się tryb ratunkowy, który informuje organizatora i załogi nadjeżdżające o niebezpieczeństwie).

/ 18Rajd Dakar oczami Martina Kaczmarskiego

Obraz
© KRD Team

Odcinki specjalne charakteryzują się bardzo długimi dystansami o zmiennej nawierzchni od wielkich piaskowych wydm do tras czysto szutrowych - WRC. Organizator ściśle trzyma się godzin startów, dzięki czemu rzadko kiedy mają miejsce opóźnienia. Na każdym starcie znajduje się autobus dowodzenia. Wyobraźcie sobie, że podczas całego odcinka specjalnego nad trasa krążą nie tylko helikoptery, ale również wielki samolot AWAX z kilkunastoosobową załogą! Mogliście go zobaczyć w amerykańskiej armii (wygląda jak samolot pasażerski z potężnym radarem w kształcie talerza). Samolot ten służy do utrzymywania stałego kontaktu organizatora z centrum dowodzenia, które znajduje się w Paryżu!

W Dakarze 2013 wystartowało 196 motocykli, 40 quadów, 161 samochodów oraz 75 ciężarówek - światowa elita rajdów cross-country. Każdy samochód jest inny i spersonalizowany do kierowcy. I tu kolejne zaskoczenie - dwie skrajności: zespoły fabryczne Mini czy Toyoty gdzie członków teamu jest ponad 100 osób a team australijski, gdzie cały team to kierowca, pilot oraz 1 mechanik. Spotkałem się także z innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi, takimi jak niezależne zawieszanie w Toyocie, którą jedzie czołowy kierowca teamu Overdrive. Rajdówki są wyposażone w specjalnie zdublowany, dedykowany sprzęt nawigacyjny, oraz sprzęt ratunkowy (jedno z urządzeń stale monitoruje przeciążenia panujące w samochodzie i gdy ono przekroczy ustalony limit od razu włącza się tryb ratunkowy, który informuje organizatora i załogi nadjeżdżające o niebezpieczeństwie).

/ 18Rajd Dakar oczami Martina Kaczmarskiego

Obraz
© KRD Team

Odcinki specjalne charakteryzują się bardzo długimi dystansami o zmiennej nawierzchni od wielkich piaskowych wydm do tras czysto szutrowych - WRC. Organizator ściśle trzyma się godzin startów, dzięki czemu rzadko kiedy mają miejsce opóźnienia. Na każdym starcie znajduje się autobus dowodzenia. Wyobraźcie sobie, że podczas całego odcinka specjalnego nad trasa krążą nie tylko helikoptery, ale również wielki samolot AWAX z kilkunastoosobową załogą! Mogliście go zobaczyć w amerykańskiej armii (wygląda jak samolot pasażerski z potężnym radarem w kształcie talerza). Samolot ten służy do utrzymywania stałego kontaktu organizatora z centrum dowodzenia, które znajduje się w Paryżu!

W Dakarze 2013 wystartowało 196 motocykli, 40 quadów, 161 samochodów oraz 75 ciężarówek - światowa elita rajdów cross-country. Każdy samochód jest inny i spersonalizowany do kierowcy. I tu kolejne zaskoczenie - dwie skrajności: zespoły fabryczne Mini czy Toyoty gdzie członków teamu jest ponad 100 osób a team australijski, gdzie cały team to kierowca, pilot oraz 1 mechanik. Spotkałem się także z innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi, takimi jak niezależne zawieszanie w Toyocie, którą jedzie czołowy kierowca teamu Overdrive. Rajdówki są wyposażone w specjalnie zdublowany, dedykowany sprzęt nawigacyjny, oraz sprzęt ratunkowy (jedno z urządzeń stale monitoruje przeciążenia panujące w samochodzie i gdy ono przekroczy ustalony limit od razu włącza się tryb ratunkowy, który informuje organizatora i załogi nadjeżdżające o niebezpieczeństwie).

/ 18Rajd Dakar oczami Martina Kaczmarskiego

Obraz
© KRD Team

Odcinki specjalne charakteryzują się bardzo długimi dystansami o zmiennej nawierzchni od wielkich piaskowych wydm do tras czysto szutrowych - WRC. Organizator ściśle trzyma się godzin startów, dzięki czemu rzadko kiedy mają miejsce opóźnienia. Na każdym starcie znajduje się autobus dowodzenia. Wyobraźcie sobie, że podczas całego odcinka specjalnego nad trasa krążą nie tylko helikoptery, ale również wielki samolot AWAX z kilkunastoosobową załogą! Mogliście go zobaczyć w amerykańskiej armii (wygląda jak samolot pasażerski z potężnym radarem w kształcie talerza). Samolot ten służy do utrzymywania stałego kontaktu organizatora z centrum dowodzenia, które znajduje się w Paryżu!

W Dakarze 2013 wystartowało 196 motocykli, 40 quadów, 161 samochodów oraz 75 ciężarówek - światowa elita rajdów cross-country. Każdy samochód jest inny i spersonalizowany do kierowcy. I tu kolejne zaskoczenie - dwie skrajności: zespoły fabryczne Mini czy Toyoty gdzie członków teamu jest ponad 100 osób a team australijski, gdzie cały team to kierowca, pilot oraz 1 mechanik. Spotkałem się także z innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi, takimi jak niezależne zawieszanie w Toyocie, którą jedzie czołowy kierowca teamu Overdrive. Rajdówki są wyposażone w specjalnie zdublowany, dedykowany sprzęt nawigacyjny, oraz sprzęt ratunkowy (jedno z urządzeń stale monitoruje przeciążenia panujące w samochodzie i gdy ono przekroczy ustalony limit od razu włącza się tryb ratunkowy, który informuje organizatora i załogi nadjeżdżające o niebezpieczeństwie).

10 / 18Rajd Dakar oczami Martina Kaczmarskiego

Obraz
© KRD Team

Odcinki specjalne charakteryzują się bardzo długimi dystansami o zmiennej nawierzchni od wielkich piaskowych wydm do tras czysto szutrowych - WRC. Organizator ściśle trzyma się godzin startów, dzięki czemu rzadko kiedy mają miejsce opóźnienia. Na każdym starcie znajduje się autobus dowodzenia. Wyobraźcie sobie, że podczas całego odcinka specjalnego nad trasa krążą nie tylko helikoptery, ale również wielki samolot AWAX z kilkunastoosobową załogą! Mogliście go zobaczyć w amerykańskiej armii (wygląda jak samolot pasażerski z potężnym radarem w kształcie talerza). Samolot ten służy do utrzymywania stałego kontaktu organizatora z centrum dowodzenia, które znajduje się w Paryżu!

W Dakarze 2013 wystartowało 196 motocykli, 40 quadów, 161 samochodów oraz 75 ciężarówek - światowa elita rajdów cross-country. Każdy samochód jest inny i spersonalizowany do kierowcy. I tu kolejne zaskoczenie - dwie skrajności: zespoły fabryczne Mini czy Toyoty gdzie członków teamu jest ponad 100 osób a team australijski, gdzie cały team to kierowca, pilot oraz 1 mechanik. Spotkałem się także z innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi, takimi jak niezależne zawieszanie w Toyocie, którą jedzie czołowy kierowca teamu Overdrive. Rajdówki są wyposażone w specjalnie zdublowany, dedykowany sprzęt nawigacyjny, oraz sprzęt ratunkowy (jedno z urządzeń stale monitoruje przeciążenia panujące w samochodzie i gdy ono przekroczy ustalony limit od razu włącza się tryb ratunkowy, który informuje organizatora i załogi nadjeżdżające o niebezpieczeństwie).

11 / 18Rajd Dakar oczami Martina Kaczmarskiego

Obraz
© KRD Team

Odcinki specjalne charakteryzują się bardzo długimi dystansami o zmiennej nawierzchni od wielkich piaskowych wydm do tras czysto szutrowych - WRC. Organizator ściśle trzyma się godzin startów, dzięki czemu rzadko kiedy mają miejsce opóźnienia. Na każdym starcie znajduje się autobus dowodzenia. Wyobraźcie sobie, że podczas całego odcinka specjalnego nad trasa krążą nie tylko helikoptery, ale również wielki samolot AWAX z kilkunastoosobową załogą! Mogliście go zobaczyć w amerykańskiej armii (wygląda jak samolot pasażerski z potężnym radarem w kształcie talerza). Samolot ten służy do utrzymywania stałego kontaktu organizatora z centrum dowodzenia, które znajduje się w Paryżu!

W Dakarze 2013 wystartowało 196 motocykli, 40 quadów, 161 samochodów oraz 75 ciężarówek - światowa elita rajdów cross-country. Każdy samochód jest inny i spersonalizowany do kierowcy. I tu kolejne zaskoczenie - dwie skrajności: zespoły fabryczne Mini czy Toyoty gdzie członków teamu jest ponad 100 osób a team australijski, gdzie cały team to kierowca, pilot oraz 1 mechanik. Spotkałem się także z innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi, takimi jak niezależne zawieszanie w Toyocie, którą jedzie czołowy kierowca teamu Overdrive. Rajdówki są wyposażone w specjalnie zdublowany, dedykowany sprzęt nawigacyjny, oraz sprzęt ratunkowy (jedno z urządzeń stale monitoruje przeciążenia panujące w samochodzie i gdy ono przekroczy ustalony limit od razu włącza się tryb ratunkowy, który informuje organizatora i załogi nadjeżdżające o niebezpieczeństwie).

12 / 18Rajd Dakar oczami Martina Kaczmarskiego

Obraz
© KRD Team

Odcinki specjalne charakteryzują się bardzo długimi dystansami o zmiennej nawierzchni od wielkich piaskowych wydm do tras czysto szutrowych - WRC. Organizator ściśle trzyma się godzin startów, dzięki czemu rzadko kiedy mają miejsce opóźnienia. Na każdym starcie znajduje się autobus dowodzenia. Wyobraźcie sobie, że podczas całego odcinka specjalnego nad trasa krążą nie tylko helikoptery, ale również wielki samolot AWAX z kilkunastoosobową załogą! Mogliście go zobaczyć w amerykańskiej armii (wygląda jak samolot pasażerski z potężnym radarem w kształcie talerza). Samolot ten służy do utrzymywania stałego kontaktu organizatora z centrum dowodzenia, które znajduje się w Paryżu!

W Dakarze 2013 wystartowało 196 motocykli, 40 quadów, 161 samochodów oraz 75 ciężarówek - światowa elita rajdów cross-country. Każdy samochód jest inny i spersonalizowany do kierowcy. I tu kolejne zaskoczenie - dwie skrajności: zespoły fabryczne Mini czy Toyoty gdzie członków teamu jest ponad 100 osób a team australijski, gdzie cały team to kierowca, pilot oraz 1 mechanik. Spotkałem się także z innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi, takimi jak niezależne zawieszanie w Toyocie, którą jedzie czołowy kierowca teamu Overdrive. Rajdówki są wyposażone w specjalnie zdublowany, dedykowany sprzęt nawigacyjny, oraz sprzęt ratunkowy (jedno z urządzeń stale monitoruje przeciążenia panujące w samochodzie i gdy ono przekroczy ustalony limit od razu włącza się tryb ratunkowy, który informuje organizatora i załogi nadjeżdżające o niebezpieczeństwie).

13 / 18Rajd Dakar oczami Martina Kaczmarskiego

Obraz
© KRD Team

Odcinki specjalne charakteryzują się bardzo długimi dystansami o zmiennej nawierzchni od wielkich piaskowych wydm do tras czysto szutrowych - WRC. Organizator ściśle trzyma się godzin startów, dzięki czemu rzadko kiedy mają miejsce opóźnienia. Na każdym starcie znajduje się autobus dowodzenia. Wyobraźcie sobie, że podczas całego odcinka specjalnego nad trasa krążą nie tylko helikoptery, ale również wielki samolot AWAX z kilkunastoosobową załogą! Mogliście go zobaczyć w amerykańskiej armii (wygląda jak samolot pasażerski z potężnym radarem w kształcie talerza). Samolot ten służy do utrzymywania stałego kontaktu organizatora z centrum dowodzenia, które znajduje się w Paryżu!

W Dakarze 2013 wystartowało 196 motocykli, 40 quadów, 161 samochodów oraz 75 ciężarówek - światowa elita rajdów cross-country. Każdy samochód jest inny i spersonalizowany do kierowcy. I tu kolejne zaskoczenie - dwie skrajności: zespoły fabryczne Mini czy Toyoty gdzie członków teamu jest ponad 100 osób a team australijski, gdzie cały team to kierowca, pilot oraz 1 mechanik. Spotkałem się także z innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi, takimi jak niezależne zawieszanie w Toyocie, którą jedzie czołowy kierowca teamu Overdrive. Rajdówki są wyposażone w specjalnie zdublowany, dedykowany sprzęt nawigacyjny, oraz sprzęt ratunkowy (jedno z urządzeń stale monitoruje przeciążenia panujące w samochodzie i gdy ono przekroczy ustalony limit od razu włącza się tryb ratunkowy, który informuje organizatora i załogi nadjeżdżające o niebezpieczeństwie).

14 / 18Rajd Dakar oczami Martina Kaczmarskiego

Obraz
© KRD Team

Odcinki specjalne charakteryzują się bardzo długimi dystansami o zmiennej nawierzchni od wielkich piaskowych wydm do tras czysto szutrowych - WRC. Organizator ściśle trzyma się godzin startów, dzięki czemu rzadko kiedy mają miejsce opóźnienia. Na każdym starcie znajduje się autobus dowodzenia. Wyobraźcie sobie, że podczas całego odcinka specjalnego nad trasa krążą nie tylko helikoptery, ale również wielki samolot AWAX z kilkunastoosobową załogą! Mogliście go zobaczyć w amerykańskiej armii (wygląda jak samolot pasażerski z potężnym radarem w kształcie talerza). Samolot ten służy do utrzymywania stałego kontaktu organizatora z centrum dowodzenia, które znajduje się w Paryżu!

W Dakarze 2013 wystartowało 196 motocykli, 40 quadów, 161 samochodów oraz 75 ciężarówek - światowa elita rajdów cross-country. Każdy samochód jest inny i spersonalizowany do kierowcy. I tu kolejne zaskoczenie - dwie skrajności: zespoły fabryczne Mini czy Toyoty gdzie członków teamu jest ponad 100 osób a team australijski, gdzie cały team to kierowca, pilot oraz 1 mechanik. Spotkałem się także z innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi, takimi jak niezależne zawieszanie w Toyocie, którą jedzie czołowy kierowca teamu Overdrive. Rajdówki są wyposażone w specjalnie zdublowany, dedykowany sprzęt nawigacyjny, oraz sprzęt ratunkowy (jedno z urządzeń stale monitoruje przeciążenia panujące w samochodzie i gdy ono przekroczy ustalony limit od razu włącza się tryb ratunkowy, który informuje organizatora i załogi nadjeżdżające o niebezpieczeństwie).

15 / 18Rajd Dakar oczami Martina Kaczmarskiego

Obraz
© KRD Team

Odcinki specjalne charakteryzują się bardzo długimi dystansami o zmiennej nawierzchni od wielkich piaskowych wydm do tras czysto szutrowych - WRC. Organizator ściśle trzyma się godzin startów, dzięki czemu rzadko kiedy mają miejsce opóźnienia. Na każdym starcie znajduje się autobus dowodzenia. Wyobraźcie sobie, że podczas całego odcinka specjalnego nad trasa krążą nie tylko helikoptery, ale również wielki samolot AWAX z kilkunastoosobową załogą! Mogliście go zobaczyć w amerykańskiej armii (wygląda jak samolot pasażerski z potężnym radarem w kształcie talerza). Samolot ten służy do utrzymywania stałego kontaktu organizatora z centrum dowodzenia, które znajduje się w Paryżu!

W Dakarze 2013 wystartowało 196 motocykli, 40 quadów, 161 samochodów oraz 75 ciężarówek - światowa elita rajdów cross-country. Każdy samochód jest inny i spersonalizowany do kierowcy. I tu kolejne zaskoczenie - dwie skrajności: zespoły fabryczne Mini czy Toyoty gdzie członków teamu jest ponad 100 osób a team australijski, gdzie cały team to kierowca, pilot oraz 1 mechanik. Spotkałem się także z innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi, takimi jak niezależne zawieszanie w Toyocie, którą jedzie czołowy kierowca teamu Overdrive. Rajdówki są wyposażone w specjalnie zdublowany, dedykowany sprzęt nawigacyjny, oraz sprzęt ratunkowy (jedno z urządzeń stale monitoruje przeciążenia panujące w samochodzie i gdy ono przekroczy ustalony limit od razu włącza się tryb ratunkowy, który informuje organizatora i załogi nadjeżdżające o niebezpieczeństwie).

16 / 18Rajd Dakar oczami Martina Kaczmarskiego

Obraz
© KRD Team

Odcinki specjalne charakteryzują się bardzo długimi dystansami o zmiennej nawierzchni od wielkich piaskowych wydm do tras czysto szutrowych - WRC. Organizator ściśle trzyma się godzin startów, dzięki czemu rzadko kiedy mają miejsce opóźnienia. Na każdym starcie znajduje się autobus dowodzenia. Wyobraźcie sobie, że podczas całego odcinka specjalnego nad trasa krążą nie tylko helikoptery, ale również wielki samolot AWAX z kilkunastoosobową załogą! Mogliście go zobaczyć w amerykańskiej armii (wygląda jak samolot pasażerski z potężnym radarem w kształcie talerza). Samolot ten służy do utrzymywania stałego kontaktu organizatora z centrum dowodzenia, które znajduje się w Paryżu!

W Dakarze 2013 wystartowało 196 motocykli, 40 quadów, 161 samochodów oraz 75 ciężarówek - światowa elita rajdów cross-country. Każdy samochód jest inny i spersonalizowany do kierowcy. I tu kolejne zaskoczenie - dwie skrajności: zespoły fabryczne Mini czy Toyoty gdzie członków teamu jest ponad 100 osób a team australijski, gdzie cały team to kierowca, pilot oraz 1 mechanik. Spotkałem się także z innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi, takimi jak niezależne zawieszanie w Toyocie, którą jedzie czołowy kierowca teamu Overdrive. Rajdówki są wyposażone w specjalnie zdublowany, dedykowany sprzęt nawigacyjny, oraz sprzęt ratunkowy (jedno z urządzeń stale monitoruje przeciążenia panujące w samochodzie i gdy ono przekroczy ustalony limit od razu włącza się tryb ratunkowy, który informuje organizatora i załogi nadjeżdżające o niebezpieczeństwie).

17 / 18Rajd Dakar oczami Martina Kaczmarskiego

Obraz
© KRD Team

Odcinki specjalne charakteryzują się bardzo długimi dystansami o zmiennej nawierzchni od wielkich piaskowych wydm do tras czysto szutrowych - WRC. Organizator ściśle trzyma się godzin startów, dzięki czemu rzadko kiedy mają miejsce opóźnienia. Na każdym starcie znajduje się autobus dowodzenia. Wyobraźcie sobie, że podczas całego odcinka specjalnego nad trasa krążą nie tylko helikoptery, ale również wielki samolot AWAX z kilkunastoosobową załogą! Mogliście go zobaczyć w amerykańskiej armii (wygląda jak samolot pasażerski z potężnym radarem w kształcie talerza). Samolot ten służy do utrzymywania stałego kontaktu organizatora z centrum dowodzenia, które znajduje się w Paryżu!

W Dakarze 2013 wystartowało 196 motocykli, 40 quadów, 161 samochodów oraz 75 ciężarówek - światowa elita rajdów cross-country. Każdy samochód jest inny i spersonalizowany do kierowcy. I tu kolejne zaskoczenie - dwie skrajności: zespoły fabryczne Mini czy Toyoty gdzie członków teamu jest ponad 100 osób a team australijski, gdzie cały team to kierowca, pilot oraz 1 mechanik. Spotkałem się także z innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi, takimi jak niezależne zawieszanie w Toyocie, którą jedzie czołowy kierowca teamu Overdrive. Rajdówki są wyposażone w specjalnie zdublowany, dedykowany sprzęt nawigacyjny, oraz sprzęt ratunkowy (jedno z urządzeń stale monitoruje przeciążenia panujące w samochodzie i gdy ono przekroczy ustalony limit od razu włącza się tryb ratunkowy, który informuje organizatora i załogi nadjeżdżające o niebezpieczeństwie).

18 / 18Rajd Dakar oczami Martina Kaczmarskiego

Obraz
© KRD Team

Odcinki specjalne charakteryzują się bardzo długimi dystansami o zmiennej nawierzchni od wielkich piaskowych wydm do tras czysto szutrowych - WRC. Organizator ściśle trzyma się godzin startów, dzięki czemu rzadko kiedy mają miejsce opóźnienia. Na każdym starcie znajduje się autobus dowodzenia. Wyobraźcie sobie, że podczas całego odcinka specjalnego nad trasa krążą nie tylko helikoptery, ale również wielki samolot AWAX z kilkunastoosobową załogą! Mogliście go zobaczyć w amerykańskiej armii (wygląda jak samolot pasażerski z potężnym radarem w kształcie talerza). Samolot ten służy do utrzymywania stałego kontaktu organizatora z centrum dowodzenia, które znajduje się w Paryżu!

W Dakarze 2013 wystartowało 196 motocykli, 40 quadów, 161 samochodów oraz 75 ciężarówek - światowa elita rajdów cross-country. Każdy samochód jest inny i spersonalizowany do kierowcy. I tu kolejne zaskoczenie - dwie skrajności: zespoły fabryczne Mini czy Toyoty gdzie członków teamu jest ponad 100 osób a team australijski, gdzie cały team to kierowca, pilot oraz 1 mechanik. Spotkałem się także z innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi, takimi jak niezależne zawieszanie w Toyocie, którą jedzie czołowy kierowca teamu Overdrive. Rajdówki są wyposażone w specjalnie zdublowany, dedykowany sprzęt nawigacyjny, oraz sprzęt ratunkowy (jedno z urządzeń stale monitoruje przeciążenia panujące w samochodzie i gdy ono przekroczy ustalony limit od razu włącza się tryb ratunkowy, który informuje organizatora i załogi nadjeżdżające o niebezpieczeństwie).

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła