Radiowozy ciągle w warsztatach

Obraz
Źródło zdjęć: © PAP/Tytus Żmijewski

Policja ma coraz więcej i to coraz nowszych samochodów. Zamiast starych Polonezów jeżdżą Alfy Romeo, a na głównych polskich drogach można spotkać radiowozy pościgowe. Jednak okazuje się, że sytuacja nie jest tak dobra, jak mogłoby się wydawać.

Obraz
© (fot. PAP/Adam Ciereszko)

Życie Warszawy informuje, że każdego dnia co piąty radiowóz podległy Komendzie Stołecznej Policji nie może wyruszyć na patrol. Spowodowane jest to długim oczekiwaniem na naprawy w przypadku awarii lub po wypadku. Bywa nawet, ze policyjne auta nie mają ważnych badań technicznych. W czym leży problem? Oczywiście w braku odpowiednich funduszy.

W jednej z komend nie jeździ aż połowa samochodów. Oznacza to, że tamtejsi policjanci są zmuszeni do pożyczania radiowozów z innych jednostek tylko po to, aby być w stanie wykonywać podstawowe obowiązki. Jak mówi Życiu Warszawy jeden z funkcjonariuszy, gdy samochód ulegnie awarii lub wypadkowi nikt nie jest w stanie określić kiedy radiowóz powróci do służby. Wręcz kuriozalna wydaje się opisana przez niego sytuacja, gdy policyjni mechanicy musieli pożyczać narzędzia od autoryzowanego serwisu.

Jednym z problemów jest bardzo duża liczba wypadków z udziałem radiowozów. W 2010 roku aż 466 policyjnych samochodów w tym regionie (czyli prawie co trzeci) zostało uszkodzonych w wypadkach. Były antyterrorysta, Jerzy Dziewulski, tłumaczy Życiu Warszawy, że winę za to ponosi brak szkoleń. Stwierdza, że aktualnie policjant nie jest lepszym kierowcą od przeciętnego użytkownika ruchu, a mimo to musi uczestniczyć w różnych akcjach i pościgach.

Policjanci starają się tłumaczyć, że kolejki w warsztatach wynikają ze skomplikowanych napraw potrzebnych przy tak ekstremalnej eksploatacji pojazdów. Jednak okazuje się, że w ostatnim czasie zostało zlikwidowanych wiele policyjnych warsztatów, a pozostałe są w stanie nadążyć z naprawami.

sj

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯