| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1249/r-d6-jaguar-01.jpg',600,424) ) |
| --- | Przedstawiony we Frankfurcie studyjny model R-D6 ukazuje nową linię stylistyczną Jaguara. R-D6 zapowiada przyszłość nie tylko modelu R-Coupe, ale i eleganckich limuzyn. R-D6 ma też prezentować możliwości firmy w konstruowaniu lekkich, wytrzymałych konstrukcji aut sportowych.
Właściwie tylko charakterystyczny grill i układ lamp przednich zdradza, że mamy do czynienia z Jaguarem. Stylistyka nadwozia jest dość futurystyczna i nie wydaje się specjalnie zbliżona do jakiegokolwiek z wcześniej produkowanych Jaguarów. Wnętrze też w niczym nie przypomina stonowanych i eleganckich kokpitów, w których królowały chrom, drewno, skóra. Nie podejmujemy się oczywiście oceniać nowej stylistyki... trudno jednak oprzeć się smutnej refleksji, że projektanci nie uznali za godną kontynuacji stylistykę, która na trwałe związana była z modelami Jaguara.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1249/r-d6-jaguar-02.jpg',600,450) ) |
| --- | Jaguara R-D6 wykonano ze stopów aluminium oraz z kompozytów, przy czym korzystano z doświadczeń zdobytych przy opracowywaniu seryjnego modelu Jaguara XJ. Auto waży półtora tony mierząc 4330 mm długości, 2150mm szerokości i 1390mm wysokości. Model R-D6 wyposażono w 21. calowe koła, które przydają autu dynamiki. Tu trzeba przyznać, że Jaguar również w autach seryjnych zwykle montował duże koła, co było możliwe dzięki dużej mocy silników. 21. calowe koła, to nie ekstrawagancja zwyczajna w autach studyjnych, ale w wypadku Jaguara norma.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1249/r-d6-jaguar-03.jpg',600,402) ) |
| --- | Sześciocylindrowy silnik zamontowany w R-D6 w dużym stopniu można uznać za rzeczywistą zapowiedź przyszłości. Jednostka ta to nieco zmodyfikowana wersja silnika wysokoprężnego, który począwszy od 2004 roku będzie seryjnie montowany w modelach S-Type. Silnik R-D6 ma moc 230 KM i osiąga maksymalny moment obrotowy 500 Nm. ...wszystko to z sześciu cylindrów w układzie V o pojemności 2,7 litra. Osiągi uzyskane dzięki systemowi bi-turbo (podwójnemu turbodoładowaniu) mogą imponować, lecz przypomnieć trzeba, że produkcyjna wersja silnika nie jest zasługą inżynierów Jaguara. Silniki wysokoprężne, które mają zwiększyć sprzedaż szacownej brytyjskiej marki opracowała i wyprodukuje wspólna firma silnikowa, którą założyły PSA Peugeot Citroen i Ford – właściciel marki Jaguar.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1249/r-d6-jaguar-04.jpg',600,429) ) |
| --- | Trudno oceniać pojazd studyjny, lecz zmiany jakie zapowiada dla marki Jaguar możnaby chyba podsumować następująco:
Jaguary będą konstruowane z lekkich stopów oraz kompozytów
Jaguary będą napędzane silnikami dieslowskimi produkowanymi wspólnie przez Forda i PSA Peugeot Citroen
...Jaguary nie będą już więcej wyglądały jak Jaguary.