Trwa ładowanie...

Premiera Bentleya Continentala GT. Czy będzie ulubieńcem piłkarzy?

Najlepszy grand tourer na świecie? Takie zdanie o nowym Continentalu GT ma sam producent, który uważa się także za lidera w segmencie wygodnych samochodów do szybkiego przemieszczania się. Pomijając subiektywne opinie faktem jest, że nowy Bentley Continental GT przeszedł bardzo dużo zmian.

Share
Premiera Bentleya Continentala GT. Czy będzie ulubieńcem piłkarzy?Źródło: Materiały prasowe, fot: Bentley Motors
d3whprv

Jest to całkowicie nowa generacja, co sugeruje już sam wygląd. Inspirowany koncepcyjnym EXP 10 Spped 6 ma bardziej dynamiczny i nowoczesny styl. Delikatnie zmieniły się proporcje samochodu, ponieważ przednia oś została przesunięta o 135 mm do przodu, co pozwoliło wydłużyć pokrywę silnika. Sprawia to też, że przednie słupki umieszczono dalej od kół. Mimo to zachowano oryginalny i chyba ponadczasowy profil boczny, niemal identyczny z poprzednikiem.

Bentley Continental GT Materiały prasowe
Bentley Continental GT Źródło: Materiały prasowe, fot: Bentley Motors

Kabinę tradycyjnie dla marki wykonano w większości ze szlachetnych materiałów, ale unowocześniono. Konsola środkowa wygląda na pierwszy rzut oka jakby miała pola dotykowe zamiast przycisków, choć w praktyce tak nie jest. * Ekran systemu multimedialnego MMI ma przekątną 12,3 cala i jest obrotowy*, dzięki czemu można go ukryć na desce rozdzielczej. Jednak ma on nie dwie, a trzy płaszczyzny i na tej ostatniej umieszczono tradycyjne zegary. Zobaczcie jak to wygląda na poniższym wideo:

Oczywiście nie mogło zabraknąć wyświetlacza dla kierowcy, który zastąpił tradycyjne zegary. Z jednej strony daje więcej informacji i możliwości konfiguracji, z drugiej zaś, co może wydawać się banalne, jest tańszy w produkcji.

d3whprv

Kierowca i pasażer nowego Bentleya Continentala GT mogą cieszyć się przeprojektowanymi fotelami, które mają 20-kierunkową regulację, oraz jednym z trzech systemów nagłośnienia. Standardowy zestaw dla niewymagających klientów dostarczyła firma Bang&Olufsen. Składa się ze wzmacniacza o mocy 650 W i 10 głośników. Osoby oczekujące czegoś więcej, mogą się zdecydować na wersję z 16 głośnikami i wzmacniaczem o mocy 1500 W. Jednak pradziwi audiofile wybiorą nagłośnienie firmy Naim z 18 głośnikami, z których część jest wbudowana w przednie fotele.

Bentley Continental GT Materiały prasowe
Bentley Continental GT Źródło: Materiały prasowe, fot: Bentley Motors

Bentley dodatkowo zadbał o to, by płynący z głośników dźwięk nie marnował się, zatem szyba czołowa i przednie boczne wykonano ze szkła laminowanego. Dzięki temu nie tylko muzyka rozchodzi się lepiej po kabinie, ale także hałasy z zewnątrz nie wdzierają się do wnętrza.

Bliżej środka samochodu umieszczono natomiast zmodyfikowaną, ale znaną dobrze jednostkę napędową W12. Motor o pojemności 6 litrów, dzięki swojej stosunkowo kompaktowej konstrukcji, dało się umieścić dalej od przedniej osi, co ma niebagatelny wpływ na właściwości jezdne. Zwłaszcza gdy mówimy o mocy rzędu 635 KM i momencie obrotowym 900 Nm, co zapewnia przyspieszenie w zakresie 0-96 km/h w czasie 3,7 s i prędkość maksymalną 333 km/h.

Bentley Continental GT Materiały prasowe
Bentley Continental GT Źródło: Materiały prasowe, fot: Bentley Motors

Za przeniesienie napędu na koła odpowiada zupełnie nowy system. Po pierwsze zastąpiono tradycyjną przekładnię automatyczną z konwerterem nową konstrukcją dwusprzęgłową o ośmiu przełożeniach. Jest szybsza i bardziej wydajna oraz pozwala korzystać z trybu żeglowania i wyłączania silnika na postoju. Prędkość maksymalną osiągniecie na szóstym biegu, ponieważ dwa wyższe służą wyłącznie oszczędzaniu paliwa i zmniejszeniu hałasu.

d3whprv

Zupełnie zmieniono także napęd na cztery koła. Wcześniej była to tradycyjna konstrukcja z centralnym dyferencjałem rozdzielającym moment obrotowy na przednią i tylną oś w stosunku 40 do 60 proc. W nowym Continentalu GT jest to rozwiązanie nowocześniejsze, które coraz częściej będzie się pojawiało w samochodach Grupy VW.

Bentley Continental GT Materiały prasowe
Bentley Continental GT Źródło: Materiały prasowe, fot: Bentley Cars

To system z dołączaną w razie potrzeby przednią osią i superszybkim sprzęgłem. W praktyce okazuje się lepszy, ponieważ przy normalnej jeździe i niedużym wykorzystaniu mocy Bentley jest napędzany tylną osią, a przy mocniejszym skręcie kół i gwałtownym przyspieszaniu błyskawicznie dołączana jest przednia oś.

Dynamiczna jazda po torze i wygodna podróż w trasie? To nie idzie w parze. Zwłaszcza gdy mówimy o zawieszeniu. Dlatego też konstruktorzy i tu poczynili spore zmiany. Miechy powietrzne odpowiadają za resorowanie, a amortyzatory mają zmienną siłę tłumienia. Nie byłoby w tym niczego specjalnego gdyby nie to, że amortyzatory współpracują z 48-woltową instalacją elektryczną. Dzięki temu działają szybciej i precyzyjniej.

Wraz z przesunięciem silnika do tyłu oraz mniejszą o 80 kg w porównaniu z poprzednikiem masą własną, samochód prowadzi się, według zapewnień producenta, lepiej niż kiedykolwiek. Mimo to wciąż pozostaje kwintesencją grand tourera, który ma przede wszystkim zapewniać prestiż, wygodę i przy okazji dobre osiągi. Ma być autem osób zamożnych i ulubionym samochodem piłkarzy. Poprzednik cieszył się w tym towarzystwie ogromnym uznaniem.

d3whprv
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3whprv
d3whprv
Więcej tematów