Powstanie następca Citroena C6. Jest jedno ale...

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Citroen C6 poprzedniej generacji miał tylu zwolenników, co przeciwników. Do pierwszej grupy należeli ci, którzy nim jeździli. Do drugiej ci, którym się popsuł. Limuzyna zakończyła swój żywot w 2012 roku ze względu na niewielkie zainteresowanie i miała nie mieć następcy. Ale decyzje zostały zmienione.

C6 to limuzyna wyjątkowa. Przede wszystkim ze względu na wzornictwo. Auto miało odważną, nowoczesną sylwetkę, która powszechnie się podobała. Doskonale wpisywała się w projekty Citroena, które od zawsze budziły zachwyt. Na dodatek C6 był jednym z najbardziej komfortowych aut na rynku. Dzięki pneumatycznemu zawieszeniu auto "płynęło" po drodze. Ktokolwiek miał okazję jechać tą limuzyną, przyznawał rację, że w kategorii komfortu C6 nie ma sobie równych.

Jednak samochód nie odniósł sukcesu. Winę za to można zrzucić wyłącznie na niechlujstwo Francuzów. Auto było awaryjne, niedopracowane w szczegółach, bardzo dalekie od tego, czego oczekują zamożni ludzie, wydający na samochód duże pieniądze.

Sprzedało się naprawdę niewiele aut (łącznie 23,3 tys.). Zapadła decyzja o końcu produkcji, a potem o tym, że następcy nie będzie. Jednak została ona właśnie zmieniona, nowy C6 powstanie. Jedynym "ale" jest fakt, że tylko na rynek chiński.

Projekt ma być awangardowy i nawiązywać do koncepcyjnego Metropolisa (na zdjęciu), czyli tradycja Citroena zostanie zachowana. Za to już kolejne szczegóły nie napawają optymizmem. Podwoziem auta ma być platforma EMP2, którą koncern PSA wykorzystuje do produkcji aut kompaktowych. Nowy C6 ma być długi jak poprzednik (rozstaw osi 2,9 metra), ale ma nie mieć tego, co decydowało o dominacji poprzednika jeśli chodzi o komfort, czyli hydropneumatycznego zawieszenia.

Niewiele wiadomo o silnikach, ale z przecieków wynika, że także jeśli o nie chodzi Citroen będzie raczej nieporównywalny do poprzednika. Pod maskę nie trafią jednostki odpowiadające prestiżem konstrukcji, ale "maleństwa", czyli motory 1,8 i/lub 2,0.

Czy jest jakakolwiek szansa, by nowy C6 trafił do Europy, w tym Polski? Zasada brzmi: "nigdy nie mów nigdy", ale tym razem prawdopodobieństwo jest naprawdę niewielkie.

MAK

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła