Powrót Toyoty Land Cruiser V8. Kolos bardziej luksusowy

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Toyota Land Cruiser V8 to jeden z najmocniejszych i najbardziej trwałych samochodów terenowych na świecie. Właśnie przeszedł face lifting i jest dostępny w limitowanej wersji. To wielki powrót auta, które zostało wycofane z Europy w 2015 roku ze względu na to, że nie spełniało norm emisji spalin.

Land Cruiser V8 to terenówka z nadwoziem opartym na ramie i stałym napędem na cztery koła. Auto dysponuje silnikiem ośmiocylindrowym o pojemności 4,6 l, mocy 318 KM i maksymalnym momencie obrotowym 460 Nm, współpracującym z automatyczną, 6-biegową skrzynią biegów. Jednostka na drodze zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,6 s.

Auto zyskało 10 mm szerokości, która wynosi teraz 1980 mm. Długość 4950 mm, wysokość 1910 mm i rozstaw osi 2850 mm pozostały bez zmian. Przód został gruntownie przeprojektowany i otrzymał nowe światła Bi-LED. Masywniejszy grill z chromowanymi listwami podkreśla muskulaturę auta. Z tyłu zostały zmienione kształt świateł i chromowana listwa.

Auto otrzymało nowy projekt wnętrza. Zmiany objęły m.in. nową wielofunkcyjną kierownicę, całkowicie przeprojektowaną konsolę centralną z największym w gamie Toyoty 9-calowym wyświetlaczem systemu multimedialnego Toyota Touch 2 Pro oraz nowe podgrzewane i wentylowane fotele ze skóry półanilinowej. Seria Limited jest dostępna w wersji 5- i 7-osobowej.

Na wyposażeniu nowego Land Cruisera V8 znajduje się system bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense, na który składają się układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS), układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA), układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA), automatyczne światła drogowe (AHB) oraz aktywny tempomat (ACC).

Obraz
© (Toyota Land Cruiser V8 fot. Materiały prasowe)

Land Cruiser V8 jest wyposażona także m.in. w czterostrefową klimatyzację, 10 poduszek powietrznych, układ zmiennej sztywności stabilizatorów (KDSS), system monitorowania martwego pola w lusterkach, aktywną kontrolę trakcji i adaptacyjny system doświetlania zakrętów.

Pokonywanie przeszkód ułatwiają m.in. system Crawl Control utrzymujący stałą prędkość w trudnym terenie, system kamer Multi-Terrain Monitor czy system wyboru rodzaju nawierzchni Multi-Terrain Select.

MAK

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3