TOYOTA Land Cruiser V8
Marka |
Na czterdziestym Salonie Samochodowym w Tokio który odbył się na przełomie października i listopada 2007 roku nastąpiła oficjalna premiera nowego flagowego modelu terenowego, Toyoty Land Cruiser V8. Jest to całkiem nowa konstrukcja która zastąpiła wysłużony już model J100. Pod maską zobaczyć można tylko silniki ośmiocylindrowe w układzie widlastym o różnej pojemności w zależności od rynku. W Ameryce Północnej jest to silnik benzynowy 5.7 l, natomiast w Japonii 4.7 l również z zapłonem iskrowym. Zaś jęśli chodzi o stary kontynent to jedyną dostępną jednostką jest diesl o pojemności 4.5 l. V8. Pod względem stylistycznym nie ma rewolucji, auto wygląda podobnie do swojego poprzednika. Linia jest rozwinięciem koncepcji modelu J100, chociaż upodobniono je do innych, nowszych modeli Toyoty. Koncepcja konstrukcyjna zaś pozostała bez zmian. Nadal mamy do czynienia z autem o konstrukcji ramowej ze sztywnym tylnym mostem i niezależnym przednim zwieszeniem.