Powrócił ze zdwojoną energią

None

Obraz

/ 18Volkswagen Scirocco 1.4 TSI

Obraz
© Mikołaj Urbański

Nowy Scirocco to nie tylko oryginalny wygląd. Po trzynastu latach nieobecności sportowy hatchback dla ludu powraca ze zdwojoną energią, niesiony siłą podwójnie wzmocnionych silników.

/ 18Volkswagen Scirocco 1.4 TSI

Obraz
© Mikołaj Urbański

Znakiem czasu aut nowej ery jest między innymi zmniejszanie pojemności silników oraz ilości cylindrów. Na szczęście dzieje się to bez utraty mocy, cierpią na tym jedynie wrażenia akustyczne. To właśnie Volkswagen, jako jeden z pierwszych zastosował w swoich autach silnik typu TSI z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Sekretem jest podwójne doładowanie.

/ 18Volkswagen Scirocco 1.4 TSI

Obraz
© Mikołaj Urbański

W jeden silnik „dmuchają” dwie sprężarki. Pierwsza, to klasyczna turbosprężarka - druga - mechaniczna, popularnie zwana kompresorem. Dzięki takiemu rozwiązaniu prezentowane Scirocco pomiędzy przednimi kołami ma silnik o pojemności tylko 1.4 litra. Nie przeszkadza mu to rozwijać mocy 160 KM i 240 Nm, co pozwala na sprawne przemieszczanie się tym czteroosobowym hatchbackiem.

/ 18Volkswagen Scirocco 1.4 TSI

Obraz
© Mikołaj Urbański

Pomimo czasu jaki upłynął od jego premiery, Scirocco nadal ciekawi i intryguje.

/ 18Volkswagen Scirocco 1.4 TSI

Obraz
© Mikołaj Urbański

Bagażnik ma pojemność 292 litrów, która po złożeniu oparć tylnych foteli zwiększa się do 755 litrów.

/ 18Volkswagen Scirocco 1.4 TSI

Obraz
© Mikołaj Urbański

Scirocco powraca w nie byle jakim stylu. Całe szczęście, że tym razem księgowi w Wolfsburga pozwolili wyjechać na ulicę koncepcyjnemu autu w prawie niezmienionej formie.

/ 18Volkswagen Scirocco 1.4 TSI

Obraz
© Mikołaj Urbański

Pomimo czasu jaki upłynął od jego premiery, Scirocco nadal ciekawi i intryguje.

/ 18Volkswagen Scirocco 1.4 TSI

Obraz
© Mikołaj Urbański

Podczas jazdy dostrzegamy po pierwsze, że moc dostępna jest już od samego „dołu”, czyli praktycznie od około 1200 obrotów na minutę. Silniki TSI charakteryzują się prawie całkowitym brakiem zjawiska „turbodziury”, bowiem po tym jak skuteczniejsza przy niższych obrotach sprężarka mechaniczna doda silnikowi werwy, do gry włącza się turbosprężarka, towarzysząc w dostarczaniu mocy aż do przekroczenia progu 5000 obr./min.

/ 18Volkswagen Scirocco 1.4 TSI

Obraz
© Mikołaj Urbański

Na szczególną pochwałę zasługują przednie fotele. Regulacja w wielu płaszczyznach oraz niskie zamocowanie pomagają lepiej wyczuć auto podczas szybkiej jazdy.

10 / 18Volkswagen Scirocco 1.4 TSI

Obraz
© Mikołaj Urbański

Cały kokpit przekalkowano bowiem z nieco większego i starszego Eosa. To rozwiązanie ma swoje zalety i wady. Na pewno nie ucierpiała na tym ergonomia, wszystko jest czytelne i jasne w obsłudze.

11 / 18Volkswagen Scirocco 1.4 TSI

Obraz
© Mikołaj Urbański

Scirocco potrafi dostarczyć naprawdę sporo frajdy z jazdy. Biorąc pod uwagę stosunek ceny do jego osiągów, wyglądu, wysokiej jakości wykonania oraz wyposażenia - oferta jest kusząca. Nowe Scirocco 1.4 TSI ze 160-konnym silnikiem i manualną skrzynią można kupić w cenie od 80 740 zł.

12 / 18Volkswagen Scirocco 1.4 TSI

Obraz
© Mikołaj Urbański

Zawieszenie w Scirocco zestrojono optymalnie z naciskiem bardziej na sport niż komfort, jeżeli jednak pragniecie sami decydować o jego ustawieniu, możecie dokupić amortyzatory o zmiennej sile tłumienia w postaci układu DCC. W trybie automatycznym to komputer zdecyduje o sile tłumienia, dostosowując ją do rodzaju nawierzchni i stylu jazdy kierowcy. Do wyboru mamy także tryby COMFORT oraz SPORT. W ostatnim, oprócz odczuwalnej zmiany twardości zawieszenia na zdecydowanie mniej komfortową, ale lepiej trzymającą auto w ryzach, kierowanie pojazdem wymaga zaangażowania większej siły, ponieważ słabnie również wspomaganie układu kierowniczego.

13 / 18Volkswagen Scirocco 1.4 TSI

Obraz
© Mikołaj Urbański

Niektóre elementy we wnętrzu, np.: sterowanie klimatyzacją, przywodzą na myśl Golfa piątej generacji.

14 / 18Volkswagen Scirocco 1.4 TSI

Obraz
© Mikołaj Urbański

We wnętrzu najbardziej ekstrawaganckim dodatkiem jest trójkątny uchwyt, pomagający w zamykaniu drzwi. Cały kokpit przekalkowano bowiem z nieco większego i starszego Eosa. To rozwiązanie ma swoje zalety i wady. Na pewno nie ucierpiała na tym ergonomia, wszystko jest czytelne i jasne w obsłudze.

15 / 18Volkswagen Scirocco 1.4 TSI

Obraz
© Mikołaj Urbański

Sześciobiegowa skrzynia manualna pracuje poprawnie, chociaż z tak małymi litrażowo silnikami lepiej spisuje się przekładnia zautomatyzowana, czyli obecnie już nawet 7-biegowa DSG.

16 / 18Volkswagen Scirocco 1.4 TSI

Obraz
© Mikołaj Urbański

Scirocco powraca w nie byle jakim stylu. Całe szczęście, że tym razem księgowi w Wolfsburga pozwolili wyjechać na ulicę koncepcyjnemu autu w prawie niezmienionej formie. Jednak, coś za coś. Dlatego we wnętrzu najbardziej ekstrawaganckim dodatkiem jest trójkątny uchwyt, pomagający w zamykaniu drzwi.

17 / 18Volkswagen Scirocco 1.4 TSI

Obraz
© Mikołaj Urbański

Na szczególną pochwałę zasługują przednie fotele. Regulacja w wielu płaszczyznach oraz niskie zamocowanie pomagają lepiej wyczuć auto podczas szybkiej jazdy.

18 / 18Volkswagen Scirocco 1.4 TSI

Obraz
© Mikołaj Urbański

Z tyłu mieszczą się dwie dorosłe osoby, a nieregulowane zagłówki ich foteli będą Wam skutecznie zasłaniać widok przez tylną szybę. Na tylny rząd siedzeń nie zapraszajcie jednak wysokich osób, szybko przestaną Was lubić. Problem ograniczonej widoczności przy spoglądaniu do tyłu daje się rozwiązać. Pomiędzy zagłówkami istnieje bowiem luka i od czasu do czasu możemy zobaczyć coś we wstecznym lusterku.

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025