Porsche Cayman: taki sam, a zupełnie nowy

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Porsche zaprezentowało nowego Caymana podczas Los Angeles Auto Show 2012. Trzecia generacja tego modelu została zaprojektowana od podstaw, ale wyglądem bardzo przypomina dotychczas oferowany model. Nowy Cayman jest niższy, dłuższy, lżejszy i szybszy, bardziej wydajny i ma większą moc, niż kiedykolwiek wcześniej.

Dłuższy rozstaw osi, szerszy rozstaw kół i większe obręcze zwiększają osiągi Caymana. Nowe dwuosobowe auto - po 911 i Boxsterze - jest trzecim sportowym modelem koncernu, w którym zastosowano nową, lekką konstrukcję. Nowy Cayman jest o ok. 30 kg lżejszy (w zależności od wersji i wyposażenia) i zużywa do 15 proc. mniej paliwa na 100 km niż poprzednia generacja, oferując jednocześnie lepsze parametry.

Nowa generacja dwumiejscowego auta z centralnie umieszczonym silnikiem debiutuje w dwóch klasycznych wersjach: Porsche Cayman i Cayman S. Model podstawowy wyposażony jest w 2,7-litrowy silnik o mocy 275 KM, przyspieszający od 0 do 100 km/h w 5,4 s i osiąga prędkość maksymalną 266 km/h. Zużycie paliwa wynosi od 7,7 l/100km do 8,2 l/100 km, w zależności od zastosowanej skrzyni biegów.

3,4-litrowy silnik Caymana S dysponuje mocą 325 KM, rozpędzając samochód od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy. Cayman S osiąga maksymalną prędkość 283 km/h, zużywając pomiędzy 8,0 l/100 km, a 8,8 l/100 km, w zależności od zastosowanej skrzyni biegów. Obie wersje standardowo wyposażone w manualną skrzynię biegów. W nowym Porsche Caymanie można zamontować także zapewniającą lepsze przyspieszenie 7-biegową skrzynię automatyczną (DSG).

Porsche udoskonala Caymana także dzięki nowym funkcjom opcjonalnym. Na przykład, pierwszy raz model ten może zostać wyposażone w Adaptive Cruise Control (ACC) - system kontrolujący odległość od auta jadącego z przodu i automatycznie dostosowujący szybkość oraz specjalnie zaprojektowany system audio firmy Burmester. Inną nowością jest bezkluczykowy system Entry&Drive, także dostępny jako opcja.

Mimo nieco zmienionych proporcji Porsche nadal stosuje znaną swoja metodę pracy stylistów. Nowy Cayman bardzo mocno przypomina dotychczas sprzedawany model i podobnie jak w przypadku pozostałych Porsche jest tylko ewolucją stylistyczną. Wnętrze natomiast zostało zapożyczone z nowego Boxstera i wygląda identycznie.

Nowy Cayman pojawi się w salonach samochodowych w Europie 2 marca 2013 roku. Podstawowa cena Porsche Cayman w Polsce wynosić będzie 61 282 euro i 76 251 euro za Caymana S (w tym VAT).

Wybrane dla Ciebie
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro