Porsche Cayman GT4 - kieszonkowa wyścigówka
Cayman GT4 to kolejny sportowy samochód Porsche z rodziny GT, po raz pierwszy bazujący na modelu Cayman. Do jego budowy posłużyły podzespoły stosowane w Porsche 911 GT3. Z czasem okrążenia Północnej Pętli toru Nürburgring równym 7 minut i 40 sekund Cayman GT4 wyznacza nowy wzorzec w swoim segmencie. Stanowi także wyraźny sygnał, że Porsche nie przestanie w przyszłości oferować najbardziej ekstremalnych odmian dwudrzwiowych sportowych aut, opracowywanych przez oddział sportów motorowych w Weissach.
Silnik, podwozie, układ hamulcowy i aerodynamika modelu Cayman GT4 zostały skonfigurowane pod kątem uzyskania maksymalnej dynamiki jazdy. Równocześnie topowa odmiana zachowała typową dla samochodów niemieckiej marki wszechstronność oraz użyteczność na co dzień. Do jej napędu służy 6-cylindrowy bokser o pojemności 3,8 litra i mocy 385 KM (283 kW), zapożyczony z Porsche 911 Carrera S.
Za przeniesienie siły napędowej zawsze odpowiada 6-biegowa skrzynia manualna z aktywnymi poduszkami zawieszenia silnika. Cayman GT4 przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 4,4 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 295 km/h. Średnie zużycie paliwa (cykl NEDC) to 10,3 l/100 km. Podwozie – z obniżonym o 30 mm prześwitem i wysokowydajnym układem hamulcowym – niemal w całości korzysta z podzespołów stosowanych w 911 GT3.
Gotowy na tor: pierwszy Cayman z wyjątkowym dociskiem aerodynamiki Z zewnątrz Cayman GT4 zdecydowanie różni się od pozostałych odmian coupe z centralnie umieszczonym silnikiem. Trzy charakterystyczne wloty powietrza z przodu i masywne, zamocowane na stałe tylne skrzydło należą do pakietu aerodynamicznego, zaprojektowanego z myślą o zapewnieniu siły docisku. Na życzenie Cayman GT4 może zostać wyposażony w elementy dodatkowo zwiększające jego torowe walory. Lista opcji obejmuje ceramiczno-kompozytowy układ hamulcowy PCCB[1], w pełni kubełkowe fotele
wykonane z tworzywa sztucznego wzmacnianego włóknami węglowymi (CFRP), specjalny pakiet Sport Chrono z unikalną aplikacją Track Precision oraz pakiet Club Sport.
Esencjonalne doznania z jazdy najnowszym Porsche Cayman GT4 podkreśla wystrój jego wnętrza. Kierowca i pasażer siedzą w sportowych fotelach pokrytych kombinacją skóry i Alcantary, z doskonałym trzymaniem bocznym. Nowa sportowa kierownica zapewnia optymalną kontrolę nad pojazdem, a jej kompaktowe wymiary sprzyjają zwinnemu prowadzeniu.
Od strony technicznej nowy członek rodziny GT bazuje na modelu 911 GT3. Jako sportowy samochód z silnikiem umieszczonym centralnie, a jednocześnie wzorzec dynamiki jazdy w swojej klasie, Cayman GT4 kontynuuje tradycję takich aut jak 904 GTS, 911 GT1, Carrera GT oraz 918 Spyder.
Modele Porsche z rodziny GT są ucieleśnieniem najbardziej pasjonującego połączenia między jazdą codzienną a torową – i stanowią główną oś technologii Intelligent Performance, zapewniającej spektakularne osiągi wprost ze świata sportów motorowych. Czterech na pięciu właścicieli używa ich także na torze wyścigowym.
Światowa premiera Porsche Cayman GT4 odbędzie się na początku marca, podczas międzynarodowych targów motoryzacyjnych w Genewie. Model można już zamawiać, a pierwsze egzemplarze dotrą do polskich Porsche Centrów w maju br.
Źródło: Porsche
mp/moto.wp.pl