Porsche Boxster Spyder: klimy (w standardzie) nie ma, ale i tak jest dobrze

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Porsche rozpoczyna tegoroczny sezon na kabriolety światową premierą nowego roadstera Boxster Spyder. Ten samochód sportowy debiutuje podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku i zajmie czołowe miejsce w gamie dwuosobowych aut z otwartym nadwoziem. Zachowa przy tym charakter poprzednika.

Jak przystało na roadstera, Boxster Spyder zapewnia sportowe wrażenia z jazdy. Ma sztywne, obniżone o 20 mm zawieszenie, hamulce przejęte z modelu 911 Carrera, bardziej bezpośredni układ kierowniczy oraz 6-cylindrowy, umieszczony centralnie silnik o pojemności 3,8 litra i mocy 375 KM.

Nowy roadster jest najmocniejszy, a jednocześnie najlżejszy w gamie – i zapewnia dzięki temu doskonałe osiągi. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje mu około 4,5 sekundy; prędkość maksymalna to 290 km/h. Średnie zużycie paliwa modelu wynosi 9,9 l/100 km.

Wizualnie Boxster Spyder odwołuje się do legendarnych sportowych i wyścigowych aut Porsche. Jego wizytówką są dwa charakterystyczne wybrzuszenia za fotelami – to hołd dla modelu 718 Spyder z lat 60. Częściowo obsługiwane ręcznie, lekkie poszycie dachowe nadaje się do codziennej eksploatacji i przywodzi na myśl roadstery z przeszłości. Charakterystyczną sylwaetkę podkreślają przetłoczenia wlotów powietrza po bokach karoserii. Przedni i tylny pas pochodzą z rasowego coupe Porsche Cayman GT4.

Bardziej niż którykolwiek inne Porsche Boxster, nowy Spyder tworzy w kabinie atmosferę czystej przyjemności z jazdy. Kierowca i pasażer siedzą w lekkich, kubełkowych fotelach z wydatnym podparciem bocznym, a nowa kierownica o średnicy 360 mm sprzyja odpowiedniej precyzji prowadzenia roadstera.

Z myślą o ograniczeniu masy własnej wyposażenie standardowe auta nie obejmuje radia ani klimatyzacji. Oba elementy są jednak dostępne na życzenie, bez dodatkowych kosztów. Ponadto, nabywcy mają do wyboru całą gamę systemów nagłośnienia zaserwowanych dla modelu Porsche Boxster – w tym system multimedialny Porsche Communication Management (PCM) ze wszystkimi rozbudowanymi funkcjami.

Źródło: Porsche

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła