Porsche Boxster Spyder: klimy (w standardzie) nie ma, ale i tak jest dobrze
Porsche rozpoczyna tegoroczny sezon na kabriolety światową premierą nowego roadstera Boxster Spyder. Ten samochód sportowy debiutuje podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku i zajmie czołowe miejsce w gamie dwuosobowych aut z otwartym nadwoziem. Zachowa przy tym charakter poprzednika.
Jak przystało na roadstera, Boxster Spyder zapewnia sportowe wrażenia z jazdy. Ma sztywne, obniżone o 20 mm zawieszenie, hamulce przejęte z modelu 911 Carrera, bardziej bezpośredni układ kierowniczy oraz 6-cylindrowy, umieszczony centralnie silnik o pojemności 3,8 litra i mocy 375 KM.
Nowy roadster jest najmocniejszy, a jednocześnie najlżejszy w gamie – i zapewnia dzięki temu doskonałe osiągi. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje mu około 4,5 sekundy; prędkość maksymalna to 290 km/h. Średnie zużycie paliwa modelu wynosi 9,9 l/100 km.
Wizualnie Boxster Spyder odwołuje się do legendarnych sportowych i wyścigowych aut Porsche. Jego wizytówką są dwa charakterystyczne wybrzuszenia za fotelami – to hołd dla modelu 718 Spyder z lat 60. Częściowo obsługiwane ręcznie, lekkie poszycie dachowe nadaje się do codziennej eksploatacji i przywodzi na myśl roadstery z przeszłości. Charakterystyczną sylwaetkę podkreślają przetłoczenia wlotów powietrza po bokach karoserii. Przedni i tylny pas pochodzą z rasowego coupe Porsche Cayman GT4.
Bardziej niż którykolwiek inne Porsche Boxster, nowy Spyder tworzy w kabinie atmosferę czystej przyjemności z jazdy. Kierowca i pasażer siedzą w lekkich, kubełkowych fotelach z wydatnym podparciem bocznym, a nowa kierownica o średnicy 360 mm sprzyja odpowiedniej precyzji prowadzenia roadstera.
Z myślą o ograniczeniu masy własnej wyposażenie standardowe auta nie obejmuje radia ani klimatyzacji. Oba elementy są jednak dostępne na życzenie, bez dodatkowych kosztów. Ponadto, nabywcy mają do wyboru całą gamę systemów nagłośnienia zaserwowanych dla modelu Porsche Boxster – w tym system multimedialny Porsche Communication Management (PCM) ze wszystkimi rozbudowanymi funkcjami.
Źródło: Porsche