Według danych AutomotiveSuppliers.pl, eksport branży motoryzacyjnej w I kwartale 2015 r. wyniósł 5,35 mld euro. W marcu 2015 r. eksport osiągnął rekordową wartość 1,97 mld euro. To o blisko 17 proc. więcej niż w takim samym okresie ubiegłego roku.
Niezmiennie największym odbiorcą pozostają Niemcy, do których w marcu 2015 r. trafiło prawie 30,5 proc. polskiego eksportu motoryzacyjnego ogółem. Kolejnymi rynkami zbytu były: Wielka Brytania (10,37 proc.), Włochy (10,08 proc.) oraz Czechy (6,5 proc.).
* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
W I kwartale 2015 r. wartość eksportu części i akcesoriów wyniosła 2,22 mld euro, o 10,76 proc. więcej niż przed rokiem. W marcu 2015 r. eksport tych komponentów wyniósł blisko 809,4 mln euro, co stanowi wzrost o 14,57 proc. w stosunku do analogicznego okresu w 2014 r. Wysłaliśmy za granicę silniki wysokoprężne o wartości 583,3 mln euro, z czego ponad 79 proc. znalazło odbiorców w krajach UE.
W pierwszych trzech miesiącach 2015 r. eksport samochodów osobowych i towarowo-osobowych wyniósł 1,62 mld euro. Największymi rynkami zbytu były Niemcy (20,73 proc.), Wielka Brytania (19,9 proc.), Włochy (15,9 proc.), Hiszpania (8,19 proc.) oraz Francja (6,72 proc.).
Źródło: PAP
ll/moto.wp.pl