Trwa ładowanie...

Polacy po raz pierwszy wystartują w World Solar Challenge

d1n48ni
d1n48ni

Studenci z Politechniki Łódzkiej jako pierwsi Polacy wystartują w World Solar Challenge. Bolid przez nich przygotowany jest zbudowany z paneli słonecznych, baterii i dwóch silników elektrycznych. Czterech kierowców na zmianę w sześć dni będzie musiało pokonać 3000 kilometrów. Uczestnicy sami przyznają, że ukończenie rywalizacji będzie dla nich sporym sukcesem.

Bolid Eagle One zbudowany przez łódzkich studentów jest wyposażony w panele słoneczne o powierzchni 6 m2. W odróżnieniu od klasycznych ekomaratonów, ten bolid nie będzie poruszał się w ślimaczym tempie. Jego prędkość maksymalna to 130 km/h, a polski zespół zakłada, że uda się utrzymać średnią 100 km/h. Co ważne, przygotowania wiążą się nie tylko z konstrukcją bolidu, ale też z fizycznym treningiem kierowców.

sj

d1n48ni
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1n48ni
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj